Stöld på länsmuset i Västerås
Igår va det stöld på graffitiutställningen i Länsmuset i västerås. Någon som vet någott messa mig. Min Huvtröjja som finns på min sida där jag gör en målning vart stulen där, Hängde bakom Plexiglasskiva i utställningen. + även andra grejjer vart stulna. Se om jag kan få lite mera info vad som vart stulett mer exakt. tröjjan kanske inte har nått värde för andra men för mig har den betydelse. Står även "DEL" i en bokstav nederst i texten på Huvtröjjan. så har ni nått tips så PM messa isånnafall skulle va grymt skyst. stölden är Polisanmäld av västmanland länsmuseum. .../DELone.
Tror inte att du kommer få tillbaka den, vem som än snott den lär ju inte vilja gå å lämna tillbaka den hursom! Man får ha ögonen öppna!
Jag har också med en del grejer bakom det där plexiglaset så det vore intressant med fler detaljer.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
dom flesta här är tjuvar vi kan ställa oss på led om du vill
Var la nåt crackhead som frös, lycka till att få tillbaka den!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Fråga runt allt du kan typ de enda tipset :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo. ska höra runt lite. Om någon ser nått så kan ni messa. Den tröjjan är inte så svår att missa. så någon målare här inne borde veta någott. Gäller även dom andra sakerna. har inte kollat upp riktigt än vad det va mera som försvan. Inga pängar kan ersätta dom sakerna. Vet att en Airbrush vart stulen oxå + en tröjja på en av dockorna vet inte vad det va för tröjja.
Håll ögonen uppe på Ebay!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
folk har fan ingen respekt alls idag, jävla horungar som går o gör något sånt här, fy fan säger jag bara..
"Real bad boys move in silence"
Se det som en buff,ala äckta klotter.
lär ju skära handen av den som gjort det.. Den som gjort det om han läser det här lär han ju fatta hur dum i huvudet han vart o gå o lämna tillbaks det.!
Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många
Jo man blir ju lite smått förbannad. då även andras grejjer försvan. Låg även mera saker bakom plexiglasett som gammla 80tals grejjer som är ritatt på tygmärken..m.m. Vet inte hur mycke som är stulits. Nej ser det inte som buff.. det är en utställning om graffiti.
Dubbelmoralen är stor i forumet..
iwazent me kolla i köposäljforumett?
im never yet sober
snokåtjuvåtta X2 Eller är den det?
Skillnad på att racka cans mm och stjäla utställda verk...
Stor fucking skillnad
...
IngePa P5 På vilket sätt? Vem är du att avgöra en affärsinnehavares syn på sprayburkar. En viss carlofon kan rent teoretiskt betyda lika myckat för honom som en tröja gör för den här killen. Stöld är stöld. Sen kan folk leka hjältar och bli förbannade, jag anser fortfarande att det är samma sak att stjäla sprayburkar som tröjor. Oavsett vem ägaren är.
tranquilo Skillnaden är att den där tröjan har sentimentalt värde för konstnären. Precis som att du säkert skulle lacka om någon snodde din blackbook. En sprayburk som man rackar från okq8 innebär en ekonomisk förlust för affären men knappast en sentimental förlust. Alltså ingen dubbelmoral utan snarare så att man inte anser att det är moraliskt fel att racka en sprayburk medan dom anser att det är fel att sno någons personliga alster. Sen kan man alltid diskutera om det är moraliskt rätt att racka en sprayburk eller inte.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Att tala om heder bland tjuvar är fundamental fråga. Att tala om heder bland förvirrade klottrare är som försöka få en stum person att säga alfabetet, dom förstår det men det kommer inte riktigt fram.
folk har ju grova atityds problem här spela tuffa inför era morsor istället
Det är ju fett med hiphop och racka ju. Det har iaf Ken sagt!
Har hört att det är sådär i Västerås. Det mesta är galet eller helsnett Massa knark och annan skit. Förvånar mig absolut inte.
tranquilo P22 Du måste skämta?
Läs igenom vad du sjävl skrev där...
...
rkellyone X1 IngePa P5 Jag har läst och känner forfarande samma sak, rent teoretiskt kan en viss carlofon ha samma emotionella värde för någon stackars affärsinnheavare som just denna tröja har för den här killen (även om den med all sannolikhet inte har det), att sedan ni ska sitta på internet och vara förbannade är ju faktiskt komiskt! Shit nån har snott AV en writer - då är det helt plötsligt förkastligt. Stöld är stöld. Jag förstår faktiskt inte vad IngePA p5 menar med att jag måste skämta, men jag gissar på att han inte har ngt vettigt att säga...
Att prata om respekt för andras egendom på ett forum för Graffiti går inte riktigt ihop sig..
rkellyone X1 Självklart är det inte moraliskt rätt att stjäla. Jag håller verkligen med om att dubbelomralen är stor här inne även om jag faktiskt inte nämnde ngt om det i mitt första inlägg... Förövrigt kan stölder som framförallt innebär en ekonomisk förlust för en annan person i många fall åsamka mer skada än stölder av prylar med omotionellt värde. Självklart spelar omständigheter in, men att sitta på whoa å snacka om å skära handen av en kille som tjålat en tröjja känns överdrivet när samma person hade jublat över att ngn gjort inbrott på okq8 å snott hela deras lager av sprayburkar.
hahaha för det första så rackar inte alla burkar era mafakkers, så klart man kan bli sur på att någon snor något överhuvudtaget då ?
tranquilo Jag håller med om att den ekonomiska skadan för en franchisetagare som blir av med hela sitt lager sprayburkar svider för ägaren och mår sannolikt dåligt för det, särskillt om det skulle leda till stora ekonomiska problem. Jag håller även med om att det är överdrivet att snacka om att skära handen av någon, men vad kan man förvänta sig av whoa? alla överdriver allt :P Däremot så tycker jag att man med största sannolikhet mår betydligt sämre av att förlora någonting av så högt personligt värde, som t.ex en tröja eller varför inte sin avlidne morfars guldklocka som man fick när han dog.
Ni glömmer en sak... Det finns säker tusentals Carlofon runt om i landet... Men bara en tröja/konstverk...
Redline MAdness
nehxo X0 Om det dök upp en tråd här där det stod: Nån har snott fem carlofon från min butik kan jag svära på att ingen hade blivit så arga som folk här är. rkellyone Jag håller med till 100 % och jag känner självklart mer för killen som blivit av med sin tröjja, men eftersom att jag själv stjäl så skulle jag aldrig komma på tanken att sitta och skriva hur fel det hela var. När jag stjäl gör jag det för ngt som jag själv anser är för "the greater good". Det kanske tröjj-tjuven här också har gjort. Det hela känns lite grötigt just nu eftersom att jag när jag skrev ner mina tankar igår hade en idé med vart jag ville komma. Idag känns det bara skumt, men jag vill trots allt inte ge upp vad jag redan startat :P Självklart är det riktigt synd om killen som fått sin tröjja tjålad, men att sitta här och moralisera över det hela känns det som om folk gör enbart för att han är en writer och att tröjjan var knuten till graffitikulturen. Stöld är stöld som jag tidigare skrev, samtidigt som omständigheter självklart spelar in, jag ville nog bara jävlas med alla arga människor här egentligen eftersom att jag till 100 % håller med "snokåtjuvråtta(?)" om att dubbelmoralen på det här forumet är stor. Jag menar vi vet ju faktiskt inte alls hur hon den där blonda på 0kq8 känner när vi tattar alla deras roststopp. Vi vet att hon vet, men hon vågar inte säga till. Varje gång det händer kanske vi sänker hennes självförtroende en smula. Vilket jag också anser är väldigt illa. Trots detta gör vi det. Glatt ovetande kanske, men ändå. CopyCat - precis som när det gäller denna tröjja så går inte allting att ersättas, berätta för killen som blir rånad på sin nikekeps på stan att "det finns tusen till därute" och se om han blir mkt gladare.
tranquilo Försåtr din poäng men jag skulle nog hellre kalla det en annan sorts moral istället för dubbel morlal. Sen tror jag knappast den blonda tjejen i kassan bryr sig särskillt mycket personligen utan snarare tycker att ni är omogna och tror att ni aldrig kan få en flickvän. För vem vill vara med en töntig 22 årig klottrare right? :P Skadan blir nog snarare för ägaren till butiken, och han är ju bara ett kapitalistiskt svin ;)
tjenare. Hadde tröjjan vart helvit hadde jag inte brytt mig så mycke. Utan mest hoppas på att den kommer till användning isåfall. Men nu hadde man målatt på den o många timmar med Airbrush så värdett för mig är så klart mera. Men vill den som har den så gärna ha en Målad tröjja så kan jag fixa en om jag får till baka den som vart stulen. och dom andra grejjerna som försvan. Jag förmodar att det är Målare eller Kompisar till målare som tagitt den. Men ser ni något eller hör nått så skulle det va jäklitt skyst även för dom andra som vart av med gammla grejjer.
Lunatics Ser eller hör jag något så lovar jag att droppa ett pm till dig :)
tranquilo P22 Sure det är samma sak att sno en falukorv och en vang gogh tavla också...
och det är samma sak att sno nått ifrån en affärskedja som en privatperson...
klart du har rätt...
...
Spelar väll ingen roll vad det är som snattas/tas, det är fel vilket som. Mitt e mitt, å ditt e ditt så länge du inte köper det. Fan om alla kunde fatta d.
Blir ju kul for snorungen som kommer forsoka salja trojan pa ebay eftersom den knappast gar att anvanda till annat da den kanns igen enkelt.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
det första jag tänkte var; dum grej att göra. det andra jag tänkte var; varför påpekar tranquilo med det klassiska "varför+internet+blabla+jagbryrmiginteomresten"? nu tänker jag; blåstånd!!
Dubstep changed my life!
Tranqulio Ja men då måste du också få in i din sega hjärna att det här är ett graffiti forum ? hade det funnits ett forum om tröjjor hade väl folk blivit sura om det snott där också ? ägDDDDD
Någon som gillade tröjjan och la en baxx, precis som vilken butik som helst fast nu var det en utställning.