I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Civilare's Rättigheter och Dina?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-12-03 17:32

Civilare's Rättigheter och Dina?

Härom dagen var jag på HL:medborgar platsen...
Tror det var en Fredag jag skulle senare till ett fame med ngra av mina polare på dagen, på vägen tillbaka till Täby (där jag bor)
bestämde vi oss för att käka på Burger King medborgar platsen...

väl inne på burger king så kom det cirka.... 3-5 civilare (polis jäklar)
som stannade oss skulle kolla vad vi hade på oss osv.

väl i denna situation så förstod jag ingenring.
det blev ett tumult vidare de drog oss ut på gatan och frågade vad tusen vi hade gjort inne på HL, det självklara svaret var att vi hade köpt färg i det syftet att åka till ett fame vilket vi inte direkt sa till dem. varav jag hade turen att få den enda trevliga polisen vilket var en kvinna som sa att de hade skuggat oss från HL. och de var med i ngt anti klottrer program. Jag drog det fina svaret att jag skulle göra ett plank hemma... min kompis att han skulle använda det i en skola varav det var bara vi 2 som bar canorna så vi fick svara på frågorna medans resten blev befriade från "misstankar"
Nu undrar jag bara.
Har någon någonsin varit med om något liknande?
Vad sa ni till dem i form av ursäkter till varför/vad ni skulle ha cansen till?
Fick även reda på killen som jag jobbar på HL i st'eriksplan att det finns ngn hemsida med alla civila rättigheter ni kanske har något exempel på en sådan sida så man kan slippa situationer som denna
så man kan ge en bra motattack så att de inget kan göra.
Detta var en yterst obehaglig situation för man visste inte riktigt vad man skulle ta sig till...

//

 "It's The Thrill That It's Giving" Graffiti For Life