Måla på bil
Är det någon som vet vilka burkar som funkar på bilar? Ska måla en "hippiebil" dvs massa blommor och shit, därför undrar jag om jag kan använda burkar eller om jag måste fixa airbrush-stuff. Har aldrig testat airbrush heller så jag vet inte om jag vågar mig på det.. Peace
- Make love, not war -
Går bra med vanliga montana.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Multona är då billack, så något säger mig att den skulle kanske (!!) passa till ändamålet.
större är bättre
vanlig målarfärg som dom hade på hippi tiden:>
saaaru..
Sandpappra lite bara sen köra ? Nej ärligt jag har ingen aning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du ska nog slipa innan du målar iallafall, montana borde väl fungera bra.
http://fotolog.com/baeverbash
alltså OMG! Sandpappra lite? snarare våtslipa MYCKET! Rostbehandling på hela köret, sedan primer, slipa, primer, slipa, grundfärg. Nu går du över till kulören du vill ha, lägg 2-3 tunna lager, slipa mycket nogrant, med typ 2000+, lägg ett lager till, och sedan ett till (fem,5, lager lack totalt. Lägg nu på klarlack 4-5 lager. Låt det torka minst 72h innan du flyttar den.
Med 'slipa' menar jag våtslipa, börja med lågt nummer på pappret och gå upp på högre. När du lackar, använd endat 2000+ papper (grovlek-mycket extremt fin) NEJ du kan inte använda montana om du vill att det ska bli snyggt. Använd BILLACK, dvs. Multona, Auto-k, Motip eller annan valfri BILLACK, då dessa är gjorda för att tåla lite mer och innehåller andra lösningsmedel.
större är bättre
sen tar du alla tips med en nypa salt, och voilá: ready to go!
Cade: Syftar du på mitt inlägg åvan? isåfall, så ska man läsa rakt av utan egna tolkningar eller liknande. Har gjort det ett antal gånger, vet vad som blir bra och inte bra. Självklart borde man använda en tryckspruta, men nu har varken jag eller killen i fråga tillgång till det (antar jag).
större är bättre
eftersom han tydligen ska måla en hippie bil.. så skulle jag bara slipa ner den gamla lacken.. köra några lager grundfärg... o sen 5-6 lager de han vill ha.. De e ju fan ingen pimp my ride lr american hotrod bil han ska göra.. onödigt att slösa massa extra pengar på massa skit när de endå troligtvis kommer bli herke fult =)
WoooP!
Klart! Om man utgår ifrån att man ska misslyckas/att det ska bli fult, så varför ens göra det överhuvudtaget? gå ut och stek på östermalm istället! Eller så införskaffar man färger på ett bra sätt och gör jobbet bra. Då är det gratis OCH snyggt?
större är bättre
som många redan sagt funkar nog montanas burkar fint ! lägg upp bild sen !!
www.timakalilt.blogg.se
dom som ska ha bilen har nogn inte sådana förväntningar skulle jag tro då idealet för en sånhär bil är att en stukad brud 1968 sitter i gräset på nån festival och målar bilen med en pensel inspirerad av alla droger hon tog kvällen innan för att sedan ha sex i bilen med en kille i långt hår och pannband.
SMÅLAND!
Haha, Multona och all billack lär ju duga bra bra bra. Och montana med. Men kolla upp hur&om du ska slipa och sånt först (:
http://www.lonneberg.se/
Juiciga juicen har talat.
För det första är jag ingen Han ^^ och för det andra; tack för alla svar. Slipa först låter som en bra idé iaf antar jag.. Jag får se hur det blir.. Det är ju inte min bil jag ska måla och det blir tråkigt både för mig och ägaren om det blir fult..
- Make love, not war -
Jag gillar forummentalitet. Folk uppskattar inte korrekta/utförliga svar såsom Joosers här utan tycker att man skall göra allt i livet halvdant .)
Jag uppskattar allas svar. :)
- Make love, not war -
Ärligt har jag inte en aning om hur man målar en bil för hand tycker det inte är nödvändigt citera vad jag skrivit när jag klargjort jag inte som helst har en jävla susning. Men men , mentalitet.
jag var bara realistisk, har han tid och pengar att göra det ordentligt så är det ju bra men ...
SMÅLAND!
Tack Getenx2, har kollat in bilderna och jag tror man kan få det riktigt snyggt med montana om man är noggrann.. på bilderna såg det ju helt ok ut iaf.
- Make love, not war -
Det funkar bra med vanliga burkar
men lol.. allt fäster..
http://www.myspace.com/recodprod
Jooooser kan hålla käften, vattenfärg och sandpapper för faan!
Göteborg, heja gais.