Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är sött hur dom backar upp sina misstag.
Sanera mer, visitera fler!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ovanligt att journalisterna inte ställer någon relevant följdfråga överhuvudtaget. Snacka om en yrkesgrupp som inte gör skäl för sin lön..
Crüel town, it's a Crüel town...
Det som va så nice när det dröjde en månad innan dom sanerade.
Det är bara positivt med en konsekvent joursanering eftersom det snabbt luskar ut den egentliga (eller mer verklighetsförankrade) följdkostnaden av skadegörelse under en given period istället för mörkertalet alla brukar gissa till höger och vänster. Kan de inte göra misstaget att presentera en highscorelista över dyraste crew o.s.v. så att folk blir mer pepp på att pajja skit? .)
"Straffet blev ungdomsvård och böter." man är inte psykiskt sjuk för att man målar på väggar !
www.timakalilt.blogg.se
Skriver dom detta för att skrämma och göra oss nojiga eller händer de?
http://fotolog.com/baeverbash
Känns ju som att alla writers är lite psykiskt sjuka innerst inne, men är vi inte alla det ?
Haha, mjo. Sanera mera, gör dom/ oss bara mer sura och bombar stället igen. Idioter.
Man kanske ska ta för vana att wavea stora områden bara för att krossa 24timmars regeln första månaden :)
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
jag ser fram emot detta, ska bli jäkligt skönt att slippa se alla äckliga och fula toytags på stan!
Graffare
2008-01-26 04:55
Fotnot: En "tag" är en kombination av bokstäver som målas med sprejburk eller tuschpenna. En "throw-up" är en stor bild med ytterkonturlinje som målas med sprejburk. Bra fakta.... not
http://metafourhiphop.com/
Graffare
2008-01-26 04:55
nääääääääästan rätt
http://metafourhiphop.com/
Vilka är det som de trappar upp kriget emot, alla la ju typ av 2005 och förstöra Sl:s område
OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!
Hur mycket kan de ösa egentligen? Känns som att de hela tiden ska lägga mer pengar på ökad bevakning, större befogenheter för poliser och rättsväsende att gripa, visitera och döma målare. Visst finns det trender och strömningar i samhället som håller i sig under år, men vafan, det börjar bli patetiskt. Framför allt från SL:s sida där klottret verkligen har gått nedåt. Inte direkt så att man förväntar sig att det ska komma några riktiga stationsrusher som det kunde förr, eller höra om alla rull den senaste veckan. Klart att det fortfarande körs på det sättet också, men det går ju inte att jämföra med för bara sex-sju år sen och tidigare. Varför de har sån panik över det ökade klottret är för att viljan att anmäla klotter har ökat extremt mycket samt att mycket klotter flyttat från linjeväggar till stadsväggar. Det kommer blir intressant att se hur resonemanget går om tio år. Står Stockholms stad ett vacklande steg från att handlöst falla ned i abyssen? Håller klottrarna staden fortfarande i ett dödsgrepp där valet övervakning och "säkerhet" kontra den demoraliserande effekt endast klotter och krossade fönster kan frambringa inte längre ses som ett val bland många, utan ett ställningstagande för eller emot demokratin? Jag hoppas att kurvorna "Klotter", "Hur allvarligt är det egentligen?" samt "Mediautrymme" ska ha en mer kongruent kurva gentemot idag. Det borde snart, om inte redan, finnas gamla klottrare i flera av samhällets styrande skikt, och man kan bara önska att den publika handen vänder sig och svingar sin sabel mot ouppklarade våldtäkter eller att barn slår ihjäl varandra på samma frenetiska sätt som den har gjort mot målare sedan dag tre. Vi är trötta på att ducka. Nåja, den som lever får se. Ha en bra helg ni gudsförgätna! /Graifer
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
Grafier - bra skrivet. Ska som sagt bli väldigt intressant att se hur tongångarna går om 10år el nått. Nu sanerars ju ödetunnlar bara för att få upp siffrorna om att klottret ökar. Hur ska de motivera satsningar då?
En sak som slagit mig på senaste är att det känns som det görs mer för att stoppa/förebygga graff än tex det rådande intresset för att råna värdetransporter mm. Men man får väl satsa på det man har kompetens för att stoppa...Om de nu har någon kompetens på det här området heller... suckers.
Måste passa på att hälsa till Dan Östman! Tack för att ni kämpar, jag skulle aldrig motiverat mig själv till fortsätta köra om ni inte gjorde era misslyckade försök att stoppa mig. BIG UP!
Riktigt kul också att höra Marcus Petré sitta och grina i rättegångar om hur han jagat mig sen 99 och inte fått mig dömd. Skaffa dig ett liv för fan innan du slutar som böghoran Kjell Hultman. Kan inte vara kul att vara så bitter. Och sluta ljug i rätten också, det kallas mened och det är väl inte så kul att ha med sig till polishögskolan?
Till er andra: NU KÖR VI! 08 är STHLMs år såklart och det kommer bli hur fett som helst! Watch your back och neka alltid!
/er sthlms hjälte 2007
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Den käre Petré är färdig med polishögskolan i skrivande stund. Välkommen till kommisionen!
2008 STockhooolm!! Keep the rep"""""""""!!!!!!!!!!!!
man blir rätt impad att dom e så jävla nöjd me allt. "Anmälningarna om klotter har ökat kraftigt under förra året. Är det ett bra betyg för den nya klotterpolicyn? - Ja, det är det."
Alltså, ju mer graffati syns i Media desto mer folk kommer börja klottra. Jag kommer ihåg runt 00 - 02 då trashing filmerna kom up på efterlyst(?). Då var det en ny våg med målare som kom. Med alla nya artiklar som kommer up med graffiti/klotter/skagegörelse så kommer det fånga massa nya kåta tonåringar som söker efter en identitet.
Det där är ett tveeggat svärd, eftersom ju mer klotter uppmärksamas i media, desto mer matas medelsvensson med falsk information om graffiti, och det i sin tur leder bara till ett ännu större utbrett hat gentemot graffitin och dess utövare.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
men vadå nått som va schyst me artikeln va ju att dom sket i å babbla om pieces -vara eller icke vara- Dom som jiddrar om att fina pises ska finnas kvar men inte tagsen kan vänta till företaget som gör toffifee tar bort den äckliga nöten ur chokladkolan. Då kan vi börja diskutera
"Spåren efter sprejburkarna och tuschpennorna syns på fasader, portar, återvinningsstationer, rulltrappor, papperskorgar, lyktstolpar, teleskåp och cykelställ ." seriöst, hur lägger man äns en liten tag på ett cykelställ? är det någon någonsin som tagat på ett cykelställ? ganska meningslöst av mig att notera detta men ändå.
www.enigmatic.se
Bara bra att de buffar mera och mera då man istället för att trängas bland andra kan slakta en vägg helt ensam med tags för att komma dit efter det har blivit buffat dagen efteroch göra det igen.
-
om d "kostar" för den ena så "tjänar" den andre... dotterbolag som sanerar , connex e inte dumma..... dessvärre så har dom ett stort inflytande på resten av den där horiga staden sthlm.... ingen annan stad e så övernitiska som vår huvudstad när d gäller o hålla d rent" o snyggt , men om jag får säga mitt så är graffen en så stor del av kulturen.... sthlm e oxå en av de få städer som slår emot lagliga väggar o workshops... nolltoleranscity , gissa om dom gilla när skåningar går o röker brass o sätter klibbor... sthlm suger , låt oss komma överens om d? o om dom inte tror att klotter kan vara en tvångshandling lr psykiskt tvång så kan dom ju ringa min psykolog.....
jag kan hela dig , bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....
Äh, så fort media ger graffiti med utrymme, negativt som positivt så ökar ju det sk. "klottret". Kom att tänka på, vi är ju lite som nationalisterna(info14, SD, ND m.m.) Intresset och medlemstalet för höger-grupperingar ökar ju också desto mer publicitet de får... Skillnaden ligger kanske i att graffiti syns när även mediaintresset är lågt? Nog för mig, ska ut och klottra även om det så är på min egen hållplats. /das
graifer P62 : vad betyder ordet "kongruent"?
DAS : snalla, ta de lugnt med nasse-jamforelser, jag fattar vad du menar men det gor inte "media"
det kostar på att ligga på topp
Det betyder i sammanhanget en mera överensstämmande kurva mot hur allvarligt problemet klotter faktiskt är.
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
hoho, fyfan det lär ju inte direkt bli billigt för sthlm stad att skicka ut en snubbe som kör runt i en stadsdel och tar bort allt klotter han ser.. frågan är om det verkligen kommer ske, finns så mycket annat som behöver en ordentlig jävla upppiffning, t.ex skolor och sjukhus. Krig ordet gör så ja får lusten att dra ut och måla.
4:20 KANRK
Polisen har också ökat insatserna mot klotter, bland annat genom tillslag och kroppsvisiteringar av misstänkta klottrare i olika stadsdelar. I vintras grep närpolisen på Södermalm flera ungdomsgäng utrustade med sprejburkar och pennor. Jävlar! De grep flera ungdomsgäng utrustade med sprejburkar och pennor! Skulle det vara olagligt att bära sprejburkar/pennor? Fruktansvärd artikel - Såväl skrämmande som skrämmande dålig. Men det är ju på gatan och inte i tidningen det händer. Fuck Medier!
hade ni inte sprungit runt och taggat hade vi haft softa målningar överallt och säkert en annan syn på vår kultur, men men
Jag utför inte en olaglig handling igenom att förstöra andras egendom för att bli omtyckt.
-
hade ni inte sprungit runt och taggat hade vi haft softa målningar överallt och säkert en annan syn på vår kultur, men men öh, taggandet är graffiti, en piece är bara en restprodukt av taggen.
TM87 - F.K Zeljeznicar 1921 - Sarajevo
nehxo X1 : Vilken analys. Läs på. Var började saker och ting?
Älskar tags, tags tags tags. Det är det feta med alltihop och throw-ups oufh man blir sugen av allt det här, godis tråd verkligen.
men åh kalrt jag vet att det började på det sättet , men min åsikt är fortfarande densamma ! tror ni inte själva folk hade haft en annan syn på graffiti om det inte varit massa taggs överallt ? jag taggar även själv så klart , men det är fortfarande min åsikt !
Jaja förstör inte diskussionen var intressant det här.
Hur fan pallar dom... Kan dom inte fatta att det här är något som inte går att stoppa. Man gör en målning. Dom sanerar. Man drar dit en gång till och gör 2 målningar. Dom sanerar. Man drar dit och gör 3 målningar. Ni fattar... Dom loosar i slutändan.
Sirkone.
rödkhmer P21 Jävlar! De grep flera ungdomsgäng utrustade med sprejburkar och pennor! Skulle det vara olagligt att bära sprejburkar/pennor? Fruktansvärd artikel - Såväl skrämmande som skrämmande dålig. Men det är ju på gatan och inte i tidningen det händer. Fuck Medier!
De e förberedelse till grovskadegöresle om du har cans o flowpens på dig xD
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Konstigt att dem säger att det är olagligt att ha pennor och burkar på sig när man varken får böter eller blir åtalad för det.
-
Om detta är sant... så är det bara att måla utav helvete så dom får sanera ggn på ggn. Till slut har dom inte råd att sanera nåt mera. :D Jippi! The war has begun. XD
Du tror inte att pengarna går runt eller.
-
Tänkte bara på att det stod att dom hade en budget på ca 20 mille. :S
Jo 20mille stog det, och nån hade blivit dömd för 119st skadegörelser och det blev 600k om jag inte minns fel. Det räcker med att 20st är ganska aktiva så är den budgeten slut hyffsat fort. Tror inte att det räcker.
Hmja ?
Ända sättet å hålla klottret på gatan e ju å klottra mer. Eller att Driva saneringsföretagen i konkan genom att förstöra bilar, kontor å/eller arbetskraft. Å ingen lär ju vilja bära de sissta lasset så då ere ba fortsätta klottra som vanligt...
om varje crew stod för ett sanerarmord, å varje person i crewet stod för uppeldning av saneringsbilar å nån saftar en fet dynamit på nå soft bank å sen ger han som plocka banken 100 kr till alla klottrare så köper alla klottrare böcker på highlights å sen fixar alla handskar å caps å sen kollar man på andra avenyn
Andra Avenyn är...Allt annat än problemfritt
Charmknutten Kim tappar minst sagt greppet och hamnar i stortrubbel. Grazynia styr Roland med järnhand och inte får han sova på natten heller. Hamza behöver ständigt nya gömställen då polisen konstant är honom hack i häl.
Ny tävling!
Swede:a Andra Avenyn! Tycker du våra skådespelare är kassa? Kan du göra bättre? Eller vill du göra en egen version av din favoritscen? Nu har du chansen i vår nya tävling - "swede:a" (försvenska) Andra Avenyn!
Christian Hollbrink - uppskattar naturen och tystnaden
FREDAGSINTERVJUN Vi känner honom som dubbelnaturen Håkon, som bedrar och ljuger i Andra Avenyn. Men killen bakom har inte speciellt mycket gemensamt med sin karaktär - och tycker snarare synd om Håkon.
HAHA du är inte frisk asså seriöst, det där gjorde min dag.
-