Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Tre pojkar i åldrarna 15 till 17 år riskerar skadestånd på flera 100 000 kronor för klotter de gjort sig skyldiga till. Utredningen är inte klar utan växer hela tiden." "Han har sysslat med den här typen av skadegörelse under tio års tid" Vadå så dom börja när dom va 5 o 7 gamla?
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Peter Pan Komplex Jag tror dom syftar på att Karl-Erik Johansson vid polisen i Örebro har arbetat med klotter i tio år ;)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
Hahaha läste om det och nu fick jag ihop det ..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
don´t do the crime if you cant do the time.
ute på vischan är alla klantskallar
Dubstep changed my life!
mm. så är det... idiot
SMÅLAND!
haha, skogs-komplex herr berg?
Skogen är bäst, det vet ni.
SMÅLAND!
Man vet att man lever i ett rättssamhälle när man bötfäller 17-åringar på flera hundra tusen.
Intressepenisen hårdnar!
Wasteapa01 - word..
Vad glor du på?
va ska man göra då? klappa dom på huvet o säga "aja bajja" ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
håller med bägge, det finns ingen lösning
alla toys får böter. dom som e najsa får en klapp
är man med i leken får man leken tåla, därför jag la av.
ingen bil eller moppe kan man ju tänka sig..
Toastare
2008-04-25 23:26
Det finns klart andra lösningar än att skuldsätta 17 åriga kids.
Jag skyller allt på Emma!
klart som fan att dom får betala vad det kostar att sanera..däremot lär böterna inte bli så värst höga
Awaiting Beheadment and Mutilation
Svenska lagen är konstig asså.. Vi tar som exempel att en man våldtar en 7 årig flicka.. vad blir straffet? jo, han blir dömd till antingen psykvård eller 1-2 års fängelse, men han är ute efter 9 månader. så får han 90 000:- i skadestånd eller ngt. Men om man målar på väggar/tåg osv och åker fast, så är hela livet förstört i princip, det är ingen idé att börja jobba om man har typ 600 000:- i böter att betala av, eftersom att allt i princip kommer att gå till att betala av dom böterna. Men våldtäktsmannen som BARA har 90 000:- i skadestån kommer kunna fortsätta jobba och leva ett normalt liv. Det är fina prioriteringar dom har alltså.. fyfan, tvi!
Vad glor du på?
jaha, och det är ju bra moral att våldta en oskylldig 7åring? Det är skillnad på Pojksträck och pedofili..
Vad glor du på?
LateNightHour P0 så gränsen för skadestånd i pedofil/våltäktsmål ska sättas efter hur mycket ungjävlar klottrar?
Awaiting Beheadment and Mutilation
Nej, jag syftar bara på själva principen, vad är mest värt? ett barns psykiska välmående eller om det är sprayfärg på ica´s lastkajj?
Vad glor du på?
Nej jag vet, men det borde inte spela ngn roll om du har klottrat ner hela sthlm, en våldtäkt är fan så mkt mer tragisk och en fan så mkt större grejj..
Vad glor du på?
LateNightHour P0 jag tycker själv klotter är en del av samhället blabla, med andra ord gillar jag det..
men straffet ska vara grundat på hur mycket det kostar att ta bort och inte på vad man får för andra brott (sen är vad man får för andra brott en annan historia)
chana_masala : Jo, men jag gör bara en jämnförelse med vad dom värdesätter. =)
Vad glor du på?
alla som inte klottrar är våldtäktsmän
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
"Hans erfarenhet är också att klotter är en inkörsport till såväl annan brottslighet som till droger." Ibland undrar jag hur dom tänker, Enligt mig är det inte graffiti som driver dessa personer till droger och annan brottsilghet. Det är sättet Polisen, Föräldrarna och andra personer i omgivningen hanterar det hela. Jag har varit nära att åka på en fet böter, men brist på bevis osv så klarade jag mig, men det hela gör mig bara mer psykad att måla. All denna massmedia som jag utsätts för varja dag, all denna jävla reklam som aldrig tar slut. Varför i helvete ska inte jag få utrycka mina känslor och få synas precis som dem.
Toastare
2008-04-27 21:45
**Tråden rensad** Inget skvaller, det klär inte folk.
"Klottret blir som en drog" den gav mig ett gott skratt
"Klottret blir som en drog" den gav mig ett gott skratt Vad skrattade du åt då?
Hatar sånna här tidningsartiklar, blir förbannaad!! MÅLA SVERIGE FRISKTTTT OCH FÖRSTÖR
NÅGON1 X0 Med tanke på vissa får abstinens när dem inte kör bekräftar väl det påståendet?
-
Det som slog mig först är frågan hur 15-17 åringar får tag i bukar för att måla sådär mycket.
Allt är sant på internet.
oHer, det slog dig aldrig att dom kanske köpt eller rackat burkarna och pennorna som använts? Om det är pieces eller tags framgår ju inte riktigt, så dom kan lika väl ha använt stenar till att rista. Om du åsyftade deras ålder så blir jag ännu mer förbryllad. Får du visa leg när du handlar burkar?
Skarven tänkte mer på att om dom handlade alla burkar. var får dom pengar ifrån? om dom rackade asmycke, så är dom skillade fan.. sno burkar i samma affär 24/7 kan nog inte vara helt riskfritt :)
Allt är sant på internet.
man snor halva affären och sen så kommer man nästa vecka och snor den andra halvan
eller så tar man hela på en gång..
De finns lirare och de finns lirare.
-Yaiih-. If you can't do the time, don't do the crime. Om jag får be!
Arkeolog-
"Hans erfarenhet är också att klotter är en inkörsport till såväl annan brottslighet som till droger" Vilket jävla skitsnack. gurggla hängpung gubbjävel
meep
Goon word up precis så är det
Skevt är vad det är... Håller fullständigt med! Det är ju för attans bara färg vi pratar om.. Inte att man förstör så att vad attans det nu målas på blir trasigt.. Ett tåg fungerar ju även om det är extra lager färg på det... Känner inte till ovanstående jämförelse.. med vad attans är 90 000 kr i ersättning för en ung tjej som råkat ut för ett kräk och kanske är "psykiskt trasig" resten av livet???? Lagstiftningen och dess väktare är ett tappert försök till en demokratisk rättvisa... men ibland är det fan rena rama vilda västern!
Toastare
2008-05-09 23:21
**Tråden rensad** Det spelar ingen roll vem det är det hela gäller eller om någon känner någon. Vi tar inte sånt här helt enkelt.
"Hans erfarenhet är också att klotter är en inkörsport till såväl annan brottslighet som till droger." Ska vi vara så mildra?! Det är ju sjukt, alla mammor o pappor där ute borde ju få veta att alla stora terrorister där ute i världen började med att graffa. Jag menar, binladins tag var ju SEEN och Osammas tag var Cope
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN
Dem som säger att graffiti inte leder till annat är efterblivna.
-
Det ger i sin tur problem om de vill hyra bostad eller ta ett mobiltelefonabonnemang om några år livet är förstört....