I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

belasstningsregister!

Vår Hiphop - Graffiti

2008-04-27 12:50

belasstningsregister!

har en liten fråga .. om man torskar hur länge finns man då kvar i belasstningregistrert (under 15år här) .

har även en till fråga... är det många arbeten där man måste vara strafffri?? inte för att jag bryr mig igentligen men kan ju vara bra och veta:)

sry alla särskrivningar.

2008-04-27 13:00
asså dom kan kolla upp det om 20 år och då kommer det stå vad du torskat på....
N-LINE..Kermit The Frog On Drugs

2008-04-27 13:01
inga särskrivningar, bara lite stavfel och problem med skiljetecken :)
..LyckoPiller..

2008-04-27 13:01
jag har jobb så värför skulle inte du få det för....
N-LINE..Kermit The Frog On Drugs

2008-04-27 13:06

hehe:) nej men asså din notering för skadegörersle försinver efter 5år-10år om det är grov..men jag undrar hur lång tid det tar när man är under 15år? eller noteras inte det då??????

2008-04-27 13:07
vissa arbetsgivare kollar förmodligen upp din bakrund .. och inte tycker att du är lämpad för jobbet:)

2008-04-27 13:31
Arbetsgivare kan inte kolla upp dig i belastningsregistret. De kan dock begära att du själv beställer ett utdrag ur registret och ger till dom i oöppnat skick.
Vill du inte at dina snedsteg ska synas så är det lätt fixat genom att ånga upp kuvertet, ta bort alla blad i utdraget utom det första och sedan försluta kuvertet igen (obs. det här är förmodligen ett brott i sig).

Kolla polisen.se för mer info om belsatningsregister, gallring osv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 15:43
fast det vore konstigt om det betraktades som ett lagbrott. så länge du inte i klartext säger till arbetsgivaren att du inte öppnat brevet tidigare. det är ju ditt brev. och det står dessutom i papperet man får hemskickat från snuten att det inte är rekommenderat att det ska användas i samband med anställningar. och det är omöjligt för arbetsköparen att få reda på att du tagit bort ett papper ur brevet om du återsluter det snyggt, iom att de inte kan begära en ny kopia direkt från snuten.

2008-04-27 16:27
tror det är ganska få jobb där dom bryr sej om skadegörelse i form av klotter..
när jag var på jobbintervju en gång o han frågade om jag var dömd för något så berättade jag o han bara skrattade o typ "jaha men det var ju inget".
Moderator

2008-04-27 16:34
men du är ju inte straffmyndig, tror du själv att du hamnar i ett belastningsregister när du inte är straffmyndig?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-05-02 23:06
Yo, Legoland.

Jag älskar toys!

2008-05-03 20:04
numera är pappren från belastningsregistret numrerade i sida 1 av 3 till exempel så att ånga upp kuvertet o ta bort några blad funkar inte.

sen om du inte är straffmyndig så kan du inte ens straffas som sagt men du finns ju med i socialens register givetvis.

oavsett om du är dömd för ngt handlar det ju bara om du är lämpad för jobbet i sig enligt arbetsgivarens tycke. är du dömd för ekobrott är du kanske inte så lämpad att jobba på en bank.

men ett tips är att hålla ditt register så rent som möjligt från typ misshandel o knarkbrott för det är väl typ sånna saker som kan hindra dig från att få ett bra jobb skulle jag tippa på.

peace

2008-05-13 10:04
Skulle vi säga att du torskar idag så finns de inte kvar om 10 år
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!

2008-05-13 12:14
De e långt och trasigt...
Running free with lsd.
WemVlchillers

2008-05-13 21:34
du får gå upp till soc och prata lite....det är allt som händer .
vad trodde du ??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 19:08
över 15-> 10 år
"Jag skulle lyssnat för de var ingen annan som gjorde"