Nu kommer Skandinaviska Graffiti Coloring Book
Uzi har satt ihop en målarbok med skisser av 67 Skandinaviska graffitimålare. Boken släpps av Dokument förlag tisdag 20e maj. Boken är gjort med bestruket papper som lämpar sig för färgläggning med tuschpennor, typ touch marker. Läs mer här www.dokument.org
Graffare
2008-05-16 15:55
Perfekt! nu vet jag vad jag ska köpa till min lillebrors 10årsdag!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Skönt.. påminner om "Graffiti malebog" eller varen hette, från chrsitiania...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-05-16 16:38
Haha, fan va coolt, en sån måste man ju ha. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Larvigt
väldigt kul idé den där ska jag nog köpa till syrrans unge haha
(url link=http://www.barabazz.com/top/10.jpg)www.barabazz.com(/url)
lite halvkasst alltså.. känns som en plojdrivande vinstgrej för att ytterliggare kommersialisera graffitin som uttrycksform och vinna folk i unga åldrar. den här växande beundrarfascismen når ju snart sin kulmen.. först auktioner på HL och sen detta. hur pedagogiskt det än må vara så är det väl meningen att man ska göra egna skisser. annars duger väl disneys versioner lika gott. inte direkt överraskande val av writers heller, även om man nu inte på långa vägar såg hela raddan. lite trött på inavlen i dessa sammanhang. finns det lagar på att ikaros, kaos, nug, skil eller pubb crew gör det bäst
Graffare
2008-05-16 18:20
Sluta gråta, graff är långt ifrån heligt.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Ska kanske köpa en till lillbrosan..
Det är ju skönt att Uzi har satt ihop den istället för t.ex. Trackmaster Track.. Eller?
amfetaminpsykos : Word.
Vad glor du på?
kaos (vimoas) nice jobb asså
URSINNIGA VANDALER CREW/DANCING BANANAS CREW!
cleant, den måste man ju nästan köpa!
Finns på Happy People på TIsdag.
http://www.iamthereasonwhy.com/
Blitzkrieg P16 dom som har vart me o deltagit me en skiss till boken tjänar nog nåra kronor på de o de e kanske därför dom ar valt att göra den här grejen. tror att alla säkert har en hyra o mat på bordet att betala oxå. folk har upptäkt att man kan tjäna pengar på allt möjligt inom graffitin o därför gör dom det. är de så jävla konstigt egentligen? everybody needs cash, right?
(url link=http://www.barabazz.com/top/10.jpg)www.barabazz.com(/url)
lite halvkasst alltså.. känns som en plojdrivande vinstgrej för att ytterliggare kommersialisera graffitin som uttrycksform och vinna folk i unga åldrar. den här växande beundrarfascismen når ju snart sin kulmen.. först auktioner på HL och sen detta. hur pedagogiskt det än må vara så är det väl meningen att man ska göra egna skisser. annars duger väl disneys versioner lika gott. inte direkt överraskande val av writers heller, även om man nu inte på långa vägar såg hela raddan. lite trött på inavlen i dessa sammanhang. finns det lagar på att ikaros, kaos, nug, skil eller pubb crew gör det bäst Men palla, gå o köp dig en bok o sluta gnäll
Jävla gnäll om att göra graffiti kommerciellt tycker jag. De flesta skissarna till denna bok har säkert gjort mer på gatan än vad ni nånsin kommer göra, även om jag inte ska köpa den själv.
är ju fan så man skäms över att var svensk graffiti målare...
Blitzkrieg P16 Klarsynt analys, jag håller fullständigt med dig.
Kul grej - ja Tråkiga writers - ja
håkan du misstar dig iofs dom får inga cash för att vara med fan tror du hehe får kanske ngt ex var inget fel på iden i sig dock...synd om dom flesta bara gjort renodlad graff dock hade vart kul o se lite andra sidor av writers men men vem bryr sig det är en bok för barn att kladda i så
inget för mig jag gör helst mina egna skisser men det kanske är kul för dem som är mindre =)
bira bira bira bärs bärs bärs!!!!
var kan man racka skitet....
gangster
Just because i stand over you don't mean you understand me
håkan nånting. hmm. det du talar om kallas sellouts
hookar säkert en sån till min dotter så hon kan besudla skisserna sen med färg utanför linjerna.
gå inte över något i boken du inte kan göra bättre själv!
Blitzkrieg P16 på vilket sätt skulle man vara mer sellout om man tjänar pengar på en sån här bok än om man ger ut en tidning?
skitkul. får hoppas priset motiverar ett köp bara, för så värst mycket är ja nog inte sugen att betala för att färglägga lite skisser :)
cry me a river! --> thcrew
Pris: 69 kr inte så farligt. får lägga det på 2do listan.
Om du tejpar fast smörpapper över sidorna kan du färglägga flera gånger!
Demento. för tidningar är ändå någonting som folk eftersträvar, det finns en marknad för det.detta känns som en grej för att komma åt plånböckerna.. men skitsamma.min åsikt om detta projekt är ganska tydligt förklarat någonstans ovan. Det var någon kotte som sa att folk har upptäckt att man kan tjäna pengar på graffiti. inte för att jag tror de som medverkar gjorde det i just detta fallet. Men palla dessa doggelitos som medvetet verkar strävar efter att synas överallt. Det räcker för mig liksom, jag vet att uzi kan göra prickar, att ikaros kan göra characters, att pubbarna är rymdkåta och att kaos flowar på som vanligt. de har ju liksom utrymme nog som det är och alla fördelar på sin sida. man kan ju låta fler, upcoming artists, utanför area 08 bli representerade också? but then again, jag vet ju som sagt bara en bråkdel av de medverkande, så jag ska väl knipa innan jag säger för mycket.
Det skulle ju lett till att den som har hand om sammanställningen av boken skulle behövt ringa mer än 3 samtal inom sin umgängeskrets för att få ihop materialet, så kan vi ju inte ha det.
Blitzkrieg P16 för tidningar är ändå någonting som folk eftersträvar, det finns en marknad för det.detta känns som en grej för att komma åt plånböckerna.. grattis, du har precis listat ut hur handel fungerar. tillgång och efterfrågan. om detta säljer så finns det ju uppenbarligen en efterfrågan på den här sortens produkter, precis som det gör på andra former av graffitiprodukter som tidningar etc...
Blitzkrieg: Vem strävar efter tidningar? Jag gör det sannerligen inte, tyckte det var intressant runt 94-95...Men idag? Nej tack. Se boken för vad det är, en kul grej. Om det hade funnits en sån här bok när jag var typ 10-11 år med den tidens duktigaste writers så hade jag blivit överlycklig! Tror knappast att folk ställer upp för att få "fame" då merparten utav medverkande i boken har målat tillräckligt mycket för att vara "kända". Finns ju ett antal writers som inte är ifrån 08-området, Bates, Egs, Poe, Cezar, Fupla, Jame mfl. Däremot så tycker jag att kvalitén på vissa "skisser" var minst sagt undermålig...Borde inte ens ha tagits med.
Ride 13"s y que?
man kan ju låta fler, upcoming artists, utanför area 08 bli representerade också? ja du kan u alltid försöka hetsa reptiod att ge ut en egen version, blir säkert skitbra hörru. Eller varför inte högerklicka o välja "spara som" lite vilt i nån av alla skisstrådar här på whoa? Sjukt många up-and-coming-artists där asså!
det kostar på att ligga på topp
Demento. Att märka ord är förbehållet de som inte ser helheten. ok, tidningar finns, folk vill se det. men vafan, vem har ställt ett krav på den här målarboken? inte jag, inte du, och inte din kompis kompis. men det är ju som en radioplåga, vi får den som en tårta i nyllet, förväntas gilla den, och någon tjänar stålar på dig. samma sak här. Bornbusy. shit pommes. ska jag behöva posta ett par SJ biljetter till dig. det var nog det i särklass mest orutinerade uttalandet i denna tråd. och det här med ordmärkandet alltså.. vad jag menar, vet inte ens varför jag säger det igen, är att så länge det finns sådana som du, som sitter på whoa och letar efter riktiga writers så kommer inget hända. om man istället tonar ner sig lite, iakktar vad som händer i andra städers scener och ger dem chansen, samtidigt som man slutar fokusera på storstadregionerna så ska du nog se att det finns både en och annan som skulle vara intressantare än många som är med i boken. en yngre generation, vaddå snittåldern låg på 30? thats fresh? men vafan, så är det väl antar. jag
Blitzkrieg P16 hur menar du att man ska kunna avgöra när det är efterfrågan som skapar produkten eller tvärtom? ditt resonmang håller inte. förövrigt märkte jag inte ord, ditt resonemang gick kort och gott ut på att det finns en efterfrågan på graffititidningar och att dom har legitimitet i dina ögon p.g.a detta.
så länge det finns sådana som du, som sitter på whoa och letar efter riktiga writers så kommer inget hända. ja förstår inte vad du menar med den här meningen.
så ska du nog se att det finns både en och annan som skulle vara intressantare än många som är med i boken. Ge mig några namn!
F.ö. så har jag inte ens sett boken än, den kan säkert vara askass, de vet jag inte än som sagt. Jag e ganska kräsen.
Om du tejpar fast smörpapper över sidorna kan du färglägga flera gånger! hahahhahahahha Detdär var fanimej dagens roligaste! Kan se det framför mig när boken kommer ut på Br och en unge sitter och ritar med kritor på det och den typiska "barbiedocksreklam-rösten" säger: "Om du tejpar fast smörpapper över sidorna kan du färglägga flera gånger!" hahahaha fyfffaaaaaaaaaaaaaaaan!
(´) <--- And thats a CP kuk! / / ( ) )
Demento P21
att pubbarna är rymdkåta ?????????
K-LINE 4 LIFE
Jeff-Pär P4 det var inte jag som skrev det...
Okej nu har boken. Lite grejer ja kommer o tänka på när ja kollar i den: - FET Wizard - fet Stego! - fet Clean... SKOJA - Varför har Hell gjort en skiss som ser ut som en truckerkeps? - Hallå Rizla o du som har gjort y2k-wholecar-skissen, Ikaroz ringde o ville ha tillbaka sin tag-stil! - Fan va sjukt att RDR e med. Har inte UP en ALL-bojkott? (Synd att inte XNO e med) - Yo Atila, va betyder "nead"? - Fet Spit. - Shysst Boss - Hallå Onee halva sverige ringde o ville... äh skitsamma - Hallå bates va fan e de där? skärp dig du kan ju bättre - vänta fick Pike va med två ggr? Glassigt De va väl allt.
Vart är folkets kärlek för kritor? hade lätt kunnat sitta mer timmar med den ritboken än en trist tidning. synd att man måste skaffa nått att färglägga med bara. känns mer och mer som ett ångestprojekt att skaffa den där boken.
demento. alltså. förlåt men jag var inte på diskussionshumör när jag postade förra inlägget. lika bra att vara ärlig. satt på jobbet med överhögheten flåsande i nacken. så jag vet inte riktigt vad jag skrev. så skitsamma. jag orkar faktiskt inte mer. bjuder på den. lite trött på ämnet dessutom. man kan slå skallen blodig, men det hjälper ju inte. jag har aldrig varit ute efter att ändra åsikt hos folk, bara vidga vyerna lite. men som sagt, jag har hallongrottor i ugnen som måste ses över inom kort. man vill ju inte äta dem brända heller. peace.
BornBusy P3 " du som har gjort y2k-wholecar-skissen, Ikaroz ringde o ville ha tillbaka sin tag-stil!" Yes box! Förmodar att du inte har alla hästar hemma när det kommer till Graff , o vad still beträffar behövs kanke lite djupare granskning för din del.. Ett tips: Tag ut huvudet ur röven, så an du nog tyda saker bättre? /fortsätt kämpa det ommer lösa sig för dig med :)
zZzhit!