I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fame genom tidningar, skäms "NI" inte?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2008-05-18 14:41

Fame genom tidningar, skäms "NI" inte?

Längesen man spred lite hat här på whoa så det måste ju vara dags igen...

Inte för att man ska ställa sig över andra människor o bestämma regler för graff/fame osv...men under årens gång fick iaf jag för mig att meningen med graff är att synas, o då menar jag att folk faktist ser dina målningar med egna ögon, att du är uppe o blir känd eller iaf igenkänd genom detta. Genom åren i Sverige (NI avlöser ju varandra lite då o då även om vissa fortsätter i sitt patetiska spår) har vi haft endel fenomen som trots att dom knappt målar längre portionerar ut det lilla antal tåg dom gör till dom största tidningarna för att ge ett sken av någon slags aktivitet. Patetiskt!

Samma sak med "folk" som knappt bombar, gör throw-ups o absolut inte är uppe ens i sin egen stad men likväl ser man dom där jävla fotona så fort man öppnar en tidning. Jag menar varför skickar man in bilder på tags, streetpieces o annat när man förmodligen kan räkna antalet ggr dom görs per år på fingrarna!har folk tappat självdistansen eller vad händer? Personligen hade jag känt mig riktigt patetisk om jag höll på så...jag menar vad händer när writers besöker din stad eller DIG o inser att du är ett tidningsfenomen o inget annat? Patetiskt!

O sist men kanske minst...bodde precis i Berlin o fick tag på lite olika tidningar där, herregud måste jag säga...HFU grabbar ni är ju för fan på g alltså, jag vet inte hur mkt ni målar har inte bra koll på scenen uppåt o jag vet inte vad som rullar men jävlar anamma...ni har ju typ 2-5 pieces i varje tidning eller något, inte illa pinkat får väl börja jobba extra snart så frimärkskostnaderna inte skjuter i höjden (måste dock tillägga att det iaf är ordentliga panels hehe)

En eloge till alla som målar för målandets skull, till dom som lämnar ett spår av förstörelse när dom besöker en stad o till alla er som gör sin grej o åtminstone eftersträvar att köra en egen stil!!!

peace out