I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bajt eller ej?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-07-17 16:45

Bajt eller ej?

Tja, jag har en polare vars tag är väldigt lik en annan tag.
I det här fallet så skiljer sig bara 1 bokstav och målaren
som har den ''riktiga'' tagen är väldigt kännd.

Själv vet jag inte om det räknas som att bajta eller inte.
Vad tycker ni?

Peace out.

2008-07-17 17:01
Så du baitar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-17 17:13
Polare är det du själv? Vad skriver "han" då?
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-17 17:14
PolareN*
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-17 17:30
Polaren är inte jag. Hans tag är lik que.

2008-07-17 18:37
haha.....lik Que ? ....jo det kallas bait .

2008-07-17 18:50
är den lik que så kan ja säga att det är bait.. eftersom han är stor!

2008-07-17 18:51
Enbart bajt om tanken bakom tagen är att bajta och/eller bokstäverna påminner väldigt mycket om den andra målarens bokstäver, till den gräns det verkligen syns att det bajtats med flit. Det finns en gråzon som kallas "få insperation" och det är helt ok att vara där och rota.

Om man inte kunde ha en tag som hade samma bokstäver som någon annan bara för den andra var kändare skulle det inte vara många tags idag som kunde kallas unika eller "äkta".

Någonting säger mig dock att varken du eller din polare kommer bli några välkända talanger inom kulturen, på sin höjd kanske ni känns igen i er stad om några år. I vilket fall så är det väll bara att skita i, jag tror inte "Que" bryr sig så det borde inte du heller göra.
Om polaren fortsätter att måla tillräckligt länge kommer han (om han nu bajtat) inse hur tråkigt det är och byta eller ändra sin tag självmant.

För ingen som hållt på ett tag och lägger ner energi på sitt målande vill bli känd som en bajtare.

2008-07-17 20:45
beror ju lite på vad där är för bokstav han bytt ut

2008-07-17 21:10
Ja det skulle väll vara om hans tag var "Qüe", isf skulle det väll vara klockrent fall utav baiting men jag tror inte så var fallet. Som sagt, orka bry sig om alla småknattar som ska bajta. Om man nu blir bajtad kan man se det som en komplimang istället.

Om nu det spårar ur och går överstyr, ja då får man väll lösa det då men vem orkar hettsa upp sig över att nån någonstans drar en "snarlik tag" i nått år (dem flesta slutar rätt snabbt).

Nu tycker jag vi slutar spekulera i det här för sånna här trådar är så tråkiga och läsa endå.

2008-07-17 23:16
Kan tänka mig att din polare drar Qui.
Live Hard, Die Young

2008-07-18 00:26
vad är killens tag då ! kanv ara svårt att säga utan att veta vad din polares tag är. i min stad är det en kille som taggar "sen" och sen var jag i kph idag och såg "zeen". inte för jag bryr mig så mycket för det fins inte så många olika tags tycker jag (om man inte har många bokstäver!)

2008-07-18 00:45
Tex

Uzi och nån heter Izu det är bajt

2008-07-18 00:47
BAJT!!!!!!!!!!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2008-07-18 01:40
Oj vad det känns som ni dumförklarar er själva.

Om nån kör Kalle(tex), och nån snubbe börjar köra Kaple, är det bajt då? Eftersom Kalle inte är stor?

Tysta nu.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-07-18 01:45
det beror helt på om din kompis kom på sin tag efter att Que började med sin. gjorde han det och hade Que i huvudet när han började knåpa ihop sin tag så ja, då är det att bajta. var han innan så är det inte..

Allt beror på om han huvudsakligen hade Que i tankana när han fick fram sin tag eller inte.

2008-07-18 02:35
du menar väll inte bue?
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Graffare

2008-07-18 03:32
oue?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-07-18 10:42
Hans tag är CUE. Om man säger såhär: Den är inte lik QUE's rent stilmässigt. Som sagt, det är bokstäverna som är lika.

2008-07-18 10:57
cue är inte bait på que men däremot bait på cue, en norsk målare som kört sen 80 talet och fortfarande är aktiv på tåg fronten

2008-07-18 11:29
fan vilken tråd !
Sövermanland

2008-07-18 15:10
de här blir ju bara bättre och bättre
rätt abnormt

2008-07-18 15:33
Fantalastiska skriverier som sker i denna topic. Jag blir känner mig manad att skriva.

Även om "cue" kanske är lite känd så är han inte särskilt välkänd internationellt, jag hade t.ex aldrig hört talas om honom innan jag läste här. Och det är okej att ha samma tag som någon som bor i ett annat land beroende på omständigheterna.

Om jag t.ex skulle köra ..uh..."Rajnd" i ett antal år, verkligen gillar min tag och får sen veta det finns en tysk tågmålare som är "sisådär" känd som också kör "Rajnd". När mina mål då inte är internationella, varför skulle jag byta tag? Om jag någon gång åker till tyskland och ska måla får jag väll skriva "Rajnd -randomcrewnamn-sweden" eller nått. Sen brukar man oftast se skillnad på tagstilar och målningar också.

Det är inte bajt om man inte medvetet bajtar, i det här fallet när nu han fått veta det fanns en annan förhoppningsvis duktig målare som körde samma sak kan det ju vara värt att byta, speciellt då jag antar din polare inte hunnit köra den särksilt länge endå.

Något som inte skulle gå för sig oavsett land är ju om någon pajas fick för sig att köra "seen" eller en tag av den kalibern, det går inte eftersom personen i fråga är "för känd", men visst kan man ha samma tag som någon annan, beroende på omständigheterna.

Har för mig det finns 2st scuba inom Sverige t.ex?

Näe, snälla kan vi inte lägga ner nu? Jag lovar och inte posta mer om ni lovar detsamma, ok?

2008-07-18 18:17
låter som en solklar bajt.. ge fan i det...
Whiskey & Cola !.

2008-07-18 18:32
Ungjävel sluta bajta, iofs kommer du aldrig bli en känd graffitimålare men det kommer komma upp fula bajtade tags i din by. fy på dej.
Graffare

2008-07-18 18:51
bait har med stil att göra inget mer.

2008-07-18 19:46
öhm kan man inte få se typ bild på tagen..
jag har alltid rätt.

2008-07-18 22:03
om du känner att de kan vara bajt, så byt isåfall kan ju inte va så jälva svårt? fan 3 nya bokstäver kan du hitta på menar du har ju typ 25kvar att välja på..

2008-07-19 10:33
jag undrar bara hur han kan ha ha 25 bokstäver kvar att välja på när han använt tre? för det finns inte 28 bokstäver i alfabetet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-19 11:21
Även om det inte vore någon bait på Que så känns det ändå som om alla skriver/skrev Cue. Någonting säger mig att det var en väldigt populär tag back in the days (då jag själv låg med en napp i käften)

Vad som nu räknas som bajt skiljer väl sig från "fall till fall" men om t.ex. någon stor målare skrev Kalle också börjar jag sedan att skriva Balle så tycker jag personligen inte att det är en bajt bara för att målaren är "känd".. om jag nu inte kopierar hans skiss rakt av och byter ut ett K till ett B vill säga. Balle är ju iallafall ett riktigt ord så då tycker jag inte att det räknas lika mycket som en bajt. Däremot om någon skulle skriva Husvagn och sedan börjar någon annan person att skriva ja vad vet ja... "Fusvagn" så är det ju en solklar bajt.

Det här var kanske en lite lång förklaring för en sådan enkel grejj som alla borde förstå, men det är iallafall så här som jag ser på saken och jag passar på att dela med mig av det!
I got 99 problems but my kicks ain´t one!
Toastare

2008-07-19 11:32
Lyssna inte på de som vill att du ska lägga upp bild tagen (du skulle inte ens skrivit vad han drog), lyssna på Illsnidig.
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-19 12:05
haha hur många bokstäver finns det då ?

2008-07-19 18:24
kör ett name-battle som back in the ol´ days.

2008-07-19 18:47
Gillar inte att jag kommer uppa tråden nu så den kommer få ännu fler dumma posts trotts trådskaparen redan borde fått sitt svar. Men var bara tvungen att skriva att det värmde om hjärtat bounty, jag tar det som en komplimang.

2008-07-20 09:18
Idioter, man definierar "bajt" efter stil. Kopierar du någons stil så är det bajt, har du ett liknande namn som någon annan fast en helt annorlunda stil så är det inte bajt.

2008-07-20 13:04
Men om du/han är så tveksam över det hela så byt tag! svårare är det inte.
Skämmer ju bara ut dig själv och din "kompis" igenom att ta till whoas grafftit forum.
LeeRoyJordanJr.7.2