Nisse Sandqvist ANTI graff blogg [Sanerar privat]

Vår Hiphop - Graffiti

Nisse Sandqvist ANTI graff blogg [Sanerar privat]

Länk till http://nissesandqvist.blogspot.com/

Nisse Sandqvist är aktiv i Östersund.
Läs bloggen och diskutera. Han har fått fame i div tidningar o p3 osv.

Ber om ursäkt om detta redan varit uppe..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Toastare

2008-07-22 01:21
Och jag börjar redan nu att man inte ska hänga ut personer med adress och andra uppgifter så ni vet det, utan försök hålla diskussionen på en sån mogen nivå så tråden kan vara kvar. För det är ju ett intressant fenomen med privat-sanerare.
Jag skyller allt på Emma!
ovanlig kille
All bitches on the line
haha! tur att han bor i Östersund och inte i Paris
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Kul för honom.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
han såg ju lite kul ut!:)
jag har alltid rätt.
Bra att grabben hittat något att göra om dagarna. Funky fresh!
ÄBOD
Jättekul att du hittat något att göra under somrarna, klossmongo Nils Sandqvist. Man skulle ju bli lika förbannad varje gång man skulle ta bussen om någon kletat en signatur i busskuren.. om man inte hade annat att tänka på eller sköta. Ett liv t ex.

Nils Sandqvist är helt klart lika mycket i behov av uppmärksamhet som en writer. Kanske skulle hans liv förgyllas om han tog med sig en unipaint-marker istället för tvättsvampen under sin nästa nattliga runda. Då skulle han synas och alltså finnas. Just nu är han bara ett skämt på en blogg, dagens snack under morgonfikat, ett klossmongo som bryr sig alldeles för mycket och ytterligare en jag-kan-rädda-världen-om-jag-bara-vill-skitsnackare. Imorgon är han glömd igen, och klär då kanske på sig en superhjälte-dräkt i latex och bestämmer sig för att sila mälaren ren från avloppsrester med bara munnen. Har han tur kanske någon tidning skriver en rad eller två om hans hjältedåd då också.
hahahohohihi
Peppret ; haha, Word!
Vad glor du på?
Ska bli kul att se när d'inferno kombinationer når östersund. Tror inte hans vita svamp kommer duga då
Tjena kexet, varför står du här och smular? ^_^
Joe Connolly wannabe!
Ääh håll säften
positivt är ju att han nu i alla fall har sparat in ett antal miljoner i sanering för kommunen, och till priset av 8 timmar och en disktrasa! otroligt!

Länk

Haha, Nisses mamma är på krigstigen i hans blogg :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Lustigt att någon kopierade in min text på bloggen under namnet "storklottraren".
hahahohohihi
Nisse Sandqvist säger:
– Jag skulle vilja lära känna de här klottrarna. Jag tror att de är människor som man skulle kunna resonera med och få att förstå att det här inte är så himla vettigt.

Skulle vilja få det filmat när han får en diskution med några väldigt aktiva tågmålare eller något. Se vilka argument han skulle få fram.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag hatar innerligt folk med bloggar som tror att någon vill läsa om deras patetiska liv.
-
keffjeff

eller folk som använder klottrets former till positiva saker och kan tala för sig. jag hpåller med dig, skulle vara fett att lyssna
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT
"Nå, kanske får jag samla ihop kvittona från mina inköp och kräva ersättning för gjorda utlägg av kommunen." Om jag inte fattat de fel nu, men han kan väl för helvete inet kräva pengar på att han går och tvättar sina busskurer på eget initiativ...mupp alltså, varför bryr han sig ens?
http://fotolog.com/baeverbash
kul nisse det där :)

bra initiativ dock inte spec uppskattat
Graffiti Wont Die... even if you stomp on it ;)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda
fins repotage på www.op.se webb tv om han

Fucking hypocrit if you ask me
hoppas att denna "nyfunna hobbyn" kostar honom ett brutet näsben.
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN
hörde på morgonradion att dom skulle intervjua nån som sanerade klotter på fritiden ,antagligen den där tjommen
 Awaiting Beheadment and Mutilation
hoppas att denna "nyfunna hobbyn" kostar honom ett brutet näsben.

Ja det är nog ingen omöjlighet.

hehu vilken snubbe.
dags och anordna drive-by på direkten då...
idiot, han tar ju jobb från andra när han gör så i denna jobb brist som nu råder...
tacka vet ja klottrare som skapar jobb....
Han sanerar busskurer i östersund vem fan bryr sig jag är mera irriterad på att han bloggar om det.
-
ta den vita svampen och tryck in i keften på han:)
jag har alltid rätt.
Tycker det är en rätt skön grej ändå. Vem fan tycker att klotter är jättesnyggt och vem vill att ens skattepengar ska gå till att ta bort det? Om han stör sig på det så är det väl super att han använder sina egna pengar och sin fritid till att fixa bort det!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
dåligt att han tar andras jobb. att sanera klotter är ett perfekt jobb för cancersjuka jörgen
 Awaiting Beheadment and Mutilation
localareagraffw0rk P1 , till skillnad från dig med andra ord. Du verkar otroligt oskön.

Men seriöst! det kostar oss som är vuxna och betalar skatt hur mycket som helst med klottersanering.. jag säger absolut inte att jag tycker att staten borde lägga pengar på det eftersom att sk. "klotter" inte stör mig, men nu gör dom det och det kommer fortsätta att vara så.
Om Nisse, eller vad han hette, har lust att göra jobbet gratis så är väl det skitbra! (Återigen, skitbra för oss som är vuxna / har ett jobb / betalar skatt osv., ni kanske inte riktigt kan relatera).
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Det den ene bygger upp bryter den andre ner. Writers & cleaners: Same coin, different sides.

Jag stödjer de som gör fräsch grafitti från hjärtat, men de som bara drar upp en tagg ger jag inte mycket för.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
BRY GUBBE!!! SPARKA KUKEN I PUNGEN PÅ HAN,,,EN DAGS BUFF E DET VÄRSTA SOM FINNS I STHLM DÄR JA BOR..
Toastare

2008-07-26 20:14
LoRia, skillnaden är att jag inte tror Nisse är särskilt insatt i graff-världen och kan känna skillnad på "klotter" och ett par snygga tags.
Bounty
vad har det med saken att göra? yrkessanerare vet förmodligen inte heller skillnaden och därav går mina skattepengar till deras lön oavsett om det är en nice tag, en målning eller lite skolbussklotter.
Toastare

2008-07-26 20:43
LoRia, det är ju deras jobb. de tar ju bort allt. Nisse skriver ju, om du läst, att han endast tar bort fult klotter. Vem är han att bedömma vad som är fult om han inte förstår sig på kulturen?
LoRia Jag tycker du kan ta din babylon åsikt och köra upp den rakt i bajan ditt kräldjur.
Hmm.. Det där med att skatten skulle dras ner om klottret skulle upphöra tvivlar jag starkt på, det är bara bullshit ända upp till hovrätten / rosenblad / whatever.
Bounty
Jag säger inte att jag stöttar det helhjärtat eller tycker han är världens häftigaste kille, men däremot tycker jag inte heller att det är upprörande eller fruktansvärt. Det är allt.

localareagraffw0rk P1
Nej, inte dras ner men kanske omprioriteras och läggas på viktigare saker. Jag tror ni missförstår hela min poäng öht, jag skulle själv aldrig få för mig att följa Nisses exempel; jag har själv målat back in the days samt har en hel umgängeskrets bestående av en massa målare. Allt jag säger är att om Nisse vill lägga sin egen tid och sina egna pengar på att göra något som annars dras på mina cash så klagar jag inte.
För övrigt kan du ta din random-fjortonårig-nybliven graffare-attityd och gå till skolan och fråga en lärare vad särskrivning är för något.
LoRia

Ja, det synd att skattepengar går till graff. Men jag tycker det är värre att skattepengar går åt att försörja stackars riksdagspolitiker när de åker ur riksdagen. Tänk att vara 35 och få 40 000kr/mån resten av livet?
Nattugglan
Word

2008-07-27 02:17
fram med etsen.. tänk vad roligt när han står där med skrapan i handen och kliar sig på huvudet när det inte försvinner..
www.myspace.com/drdrogdisko
LoRia Fortfarande babylon attityd ifrån din sida, Hursomhelst. THis is what whoa is for , Lol'd IRL
Nattugglan
Allt är relativt!
Vilken idiot

Håller med, synd att det går till klotter osv. Men att han tar bort klotter är väl att vara lite desperat!
LoRia

Och du blir givetvis lika glad över att vi sponsrar landshövdningar med årslöner över miljonen samt tilldelar dem lyxvillor för att de skall kunna klippa band åt oss?

Nattugglan
Haha, givetvis. Och ditt antagande är baserat på jag inte blir upprörd över att Nisse suddar klotter i busskurer i Umeå. Come on..
Jag håller med LoRia i det här fallet måste jag säga. Ni kan ju lägga märke till att han inte är helt emot graffiti - hans ide om att låta exempelvis en syförening klä en kur i textil och en graffitiförening måla en anna kur är ju ganska skön tycker jag. Sen är det ju värt att lägga märke till att han tar initiativ till att förändra sin omgivning, precis som målare gör. Lite synd att ni förvränger LoRias argument samt lägger ord i munnen på henne.

Sen tror jag inte att Nisses sanering kommer ha något som helst inflytande på våra skatter, eller att den skatten har något att göra med fallskärmarna som vissa avdankade politiker får. Den paralellen är lika tafatt som när man som barn inte vill äta sina grönsaker och får höra om dom svältande barnen i Afrika; det är tillsynes logiskt, men inte riktigt så det funkar.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
Det är väll bara bra om han tar bort klotter på eget initiativ och budget? tagsen kommer ju ändå att försvinna i sinom tid och det kostar mindre för staten, eller är det störta systemet som gäller på whoa?

Och angående politikers löner. ni talar om saneringen som kostar runt 100 miljoner om året (eller vad det nu sägs vara) och påstår att det är en struntsumma för staten. Är inte samma summa lika lite värda för staten/medborgarna i politikers ficka som den som går åt till saneringen? eller hur går det ihop? om ni nu på allvar bryr er om deras löner kan ni ju göra något vettigt istället för att relatera era pojkstreck till politikers löner, för det gör nämligen inte dom.