Crüel town, it's a Crüel town...
Fan va fett. Vilka mer än Kaos ska måla ?
Vila i frid Daniel ! 091030
får alla andra måla med? och hur stor är väggen? hoppas väggen blir kvar i parken,så man kan måla fler ggr
Internet Gangsta
Är väggen till för allmänheten?
que sera sera.. vi håller på AIK!
"öppen Graffitivägg på Fredagen och bra livegraff på Lördagen med Bl.a. Kaos..." Mao. är väggen fri för alla att måla på på Fredagen medans det på Lördagen är uppvisning med utvalda målare. Väggen kommer inte stå kvar efter festivalen.
okejokej,hur stor är väggen? tkr fan dom kan låta väggen stå kvar asså,
Internet Gangsta
Ofta dom får sätta upp en vägg o sen låta den stå kvar o ruttna.
vrf skulle just denna vägg ruttna för?,då borde väll andra väggar också ruttna,lr?
Internet Gangsta
Baksidan av rampen i månsbo är ju laglig att måla på, sen var det några snubbar som snackade med kommunen om att fixa nåt bättre, vet dock ej hur det gick med det..
msoe P54 ja men vi vill ha nått litestörre :) iaf jag,kunde dom inte bara fixa en betong vägg sammtidigt,dom gjorde parken.. vad skulle en skatepark va utan en graff vägg lixom.pff:) vet du hur stor väggen kmr bli den 22,a? skulle va bra å veta,om man ville prodda med nånn,så kanske väggen e för liten
Internet Gangsta
msoe P54 Det gick inte som planerat för dom. Allt var klart, skulle bli en stor betong vägg i samband med palatset. Dom hade det som skol projekt, sen så byttes regering och dom sa nej. Så det sket sig, och dom fick IG på projektet.
Graffare
2008-08-15 15:05
lätt att man kikar över!
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
ephedra X6 Haha! jävlar vilken otur. viggos P14 Gör så, 30:-/dag är ju inte direkt blodigt, tror att det kan bli jävligt kul om vädret är ok.
Fett, lätt man är på det där spektaklet. Hade aldrig förväntat mig nått sånt här skulle annordnas i Avesta. Skate:et är alltså vid den nya skateparken, uppenbarligen och väggen där man får köra och på lördagen kolla är alltså i Avesta parken några 100m bort? Står palatset men vafan är det föresten?
Illsnidig nej väggen ska väll vara i skateparken.antar ja, palatset är skateparkens namn tror ja.
Internet Gangsta
jahmike jaså, jaha.. var det inte någon som nämnde något om parken eller är jag ute och cyklar i fel båt nu?
Illsnidig väggen kanske ska vara i avesta parken,jag vet inte,men jag tror den ska va i skateparken,och alla säger ju parken ist för skateparken,så du missförstog nog lite :)
Internet Gangsta
jahmike Möjligt, jag är inte så insatt i skateparken, det är ju väggen och live målandet som lockar mig. Men, men, det visar sig väll hur det är tids nog.
Illsnidig aah samma här,men vill fan veta hur stor väggen är,så man inte kmr dit så e den skit liten,så bara en får måla,och sen en annan efter som målar över på engong,de e ju inge kul!
Internet Gangsta
jahmike Sant, men nu när du sagt det i den här topicen kommer säkert någon som vet svara på det, kan vi hoppas.
har frågat flera ggr nu,men ingen svarar,skrev tillomed på deras hemsida.. men fan vad najs å se kaos måla btw,riktigt kul å se
Internet Gangsta
Dem har ju ett telefonnumer man kan ringa om man vill veta något specielt. Står på flyern så det torde vara ok att skriva det här också. Någon utav dem borde ju troligen veta: Pierre 070-656 52 47 eller Niklas 073-649 67 28
Under festivalen kommer det gå att köpa kannor så för er som är intresserade av graff och vill måla så kommer det gå bra. Vissa tider är avsatta för ett möte mellan den nya dalagenerationens writers och Stockholms gamla rävar. Ett namn som är värt att nämnas är Kaos som målat det mesta i sin väg. Dom kommer göra en vägg tillsammans och det bör inte missas. En fet uppvisning med färg och sprak. Saxat från hemsidan!
Synd att det ligger så långt bort, värkar fina fisken ju..
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
Kanner eller färg går ju att lösa oavsett, ett pris på vad dem tar för kannerna hade dock varit intressant? Något än mer intressant hade varit mått på väggen. Jag vill, verkligen veta lite mer exakt hur stor väggen är. Den kommer ju bara vara tillgänglig på fredag i cirka 4h om man tittar på schemat, på tok för jobbigt att stå där och trängas då om den är liten. Bredd, höjd.. finns baksida? Får inte ta på någon utav kontaktpersonerna heller, så finns någon här som kan svara på det? Nån som sitter på faktan?
Väggen kommer stå i skateparken på Vallgatan, bredvid Avestavallen i Avesta - Palatset. Den blir troligen ca 20x2 meter.
Vill ni ha hjälp att hitta dit så kan ni hitta väkbeskrivning på
Länk till http://www.eniro.se
Man kommer inte kunna måla baksidan och på Lördagen kommer den att vara reserverad för Kaos, Skil o de inbjudna målarna..
Kollar man väderprognosen ser det mörkt ut, bokstavligt talat, mörka moln drar in över Avesta nu. Regnar det vad gör ni då? Går ju inte att måla eller skate:a i spöregn om ni inte sätter upp något slags... "tak/skydd".
Dubbelpost nu, det får ni ta. I övrigt står det att det ska säljas burkar där? Det är alltid trevligt att få veta i så mycket som möjligt i förväg. Vad kommer dem kosta t.ex, vanligt pris? Märke på dem skulle ju inte heller skada att veta. Och även om det inte omnämnts där så antar jag att det finns caps till salu också. Jag ska inte vara den som klagar men hade varit bra om allt som undrats över i denna tråd stod i första posten från början, blev ju lite flummigt och undrigt det här som man kan se i efterhand även om dem flesta frågetecknen rättats ut. Tack på förhand.
Illsnidig Tyska Montana. Dessvärre 45 kr styck..
40-45 kr st ;)
Internet Gangsta
Illsnidig Jaså, sist jag kollade såg det ut som att det skulle bli bra väder i helgen, även om det verkar ändras dag för dag.. Cansen är det inte ASF som säljer utan ett utomstående företag så vilka priser de har tänkt att ta har jag ingen aning om, har heller ingen aning om vad de som säljer kläder kommer ta för sina prylar men det lär ju visa sig för de som kommer dit. De flesta frågor som folk har ställt idet här forumet hade de kunnat få svar på om de använde länkarna längst upp och funderade lite själva...
Graffare
2008-08-22 14:20
Fick uppgifter av arrangörerna om att de tyska montana som kommer att säljas under dagen säljs för 40-45kr burken. Det kan man ju ta, frakten kostar ju ändå ett par hundra.
vart ligger avesta? trodde norberg var sveriges mekka
Like I live my life, do you live yours?
msoe Ja det ser ju sannerligen fint ut just nu så får väll hoppas det håller i sig. I övrigt fanns det ingen information på sidan om hur stor väggen är, fast jag har fått reda på det nu så det är lungt för min del. Tänkte bara att det hade varit smart att skriva det från första början i inlägget högst upp då det troligen är sånt som folk kommer undra över (då det här är graff forumet trotts allt). Bör inte ses som ett whine utan bara en trevlig hänvisning till nästa gång.serf Några mil till höger om "Sveriges mekka".
Graffare
2008-08-22 16:01
Verkar bara bli några stycken som målar, jag som gjorde en liten skiss, typiskt.
kommer det finnas cans till salu?
AdeOne!
HeRRReL P13 Gudie för p13 Redskap: Ögon. Scroll. Långfinger. Metod: Du för långfingret till scrollen och för det sedan vidare fram, lyfter fingret till utgångs punkten och för det fram igen. Nu kommer vi till ögon delen: för varje inlägg du scrollar förbi så använder du de sk. ögonen för att läsa och försöka hitta de ord som du vill ha svar på. När du väl kommit några inlägg upp kommer du känna lyckokänslan i magen. Du kommer få beröm av mamma att du varit en duktigt p13 och hittat svaret helt själv (med hjälp av denna guide såklart). Om du har tur får du även ta 2 istället för en bulle när du ska fika :) Gl