Varför finns det inte lagliga väggar? Lägg in era åsikter!!
Egentligen, varför finns det inga lagliga väggar? Politikerna i stockholm får ju inte ut huvudet ur arslet och skaffa några! Det hade sänkt mycket målande på andra ställen, tunnlar väggar m.m. Skadegörelsen hade inte vart lika mycket som den är idag, eller?? Visst, det är as niice och köra lite här och var, men om lagliga väggar hade funnit hade människor valt att stå och måla där istället mer än att stå i en kalltunnet i kista med två lodare som ligger och skjuter sil (spruta) ! ?
Tror faktiskt det skulle kunna sänka det olagliga målandet lite. En del målare vill nog hålla sig till den lagliga graffiti men tvingas till det olagliga eftersom det ej finns några väggar. Här i växjö har vi en stor laglig vägg och har målat där i några år. Men efter ett tag så tröttnar du på att hänga där vid. För om du lägger upp en "finare" målning så kan du vara säker på att den är spittad dagen efter. Så är det inte direkt med "olaglig" målning. Där får den sitta uppe förhoppningsvis ett bra tag. (Om den inte blir buffad eller någon känner för att spitta)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo iof, man är ju ute efter späningen.. Men dom som lägger upp olagliga målningarna efter dom har målat på den lagliga så blir det konst, inget en grabb ritade ihop för dom ville vara "dom coola killarna i skolan som målar" men är den bra i växjö eller? har själv vart i norrköping, visst den va jäävligt skön vägg fast samma sak där dom spittar ju över den direkt
En anledning att dom inte sätter upp lagliga väggar är att dom påstår att man tränar upp sig och sedan ska utföra det på olagliga ställen sen. Men vad är det för argument lixom, alla kanske inte gör det. Och för dom som bara är ute efter konsten i sig nöjer sig helt klart med ett lagligt ställe att måla på
graffiti cant be stopped...
Brush1: Ja håller helt med på det.. Visst att några använder det för att bli bra, men det kan man ju säga till allt!! de är lagligt att köra bil, det betyder ju inte att man övar sig för street race på kvällarna eller åka som dom i getaway in sthlm.. Jasy-man: Jo det finns, men hur många?? några få här och där ! ! om jag inte har helt fel så finns det inte i sthlm?? då väljer man dom tusentals tunnlar som finns på ödsliga ställen som tex på väg ut till kista finns det en "spök" station.. lägg en där, mitt ute i ingenstans fast inte jätte lång från kista
för sverige är efterblivet!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Pigglaen: Verkligen, om bara politikerna kunde öppna ögonen och se problemen vi har i samhället istället för blunda och inte tro att problemet löser sig av sig själv med högre straff och böter
Japp, samma sak med droger.. En hel del konstiga lagar i det här landet, men såklart, sverige vet bäst, I VÄRLDEN!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
har för mig att stockholms tester med lagliga väggar inte fungerade alls, alltså att minska det olagliga klottret.. det kan bara betyda att folk keepin it real alltså!
Tu m'emmerdes!
ja, gör det olagligt med cigaretter för det kan man ju använda till att röka cannabis med. Om vi går in mer på de, tycker vi kan legalisera cannabis, inget som skadar oss.. varken dö, bränna hjärnceller och bli beroende av m.m.
Kreamteam: Visst att dom har försökt, men hur länge då? Marknadsförde de ens dom väggarna? Inte konstigt på att folk kör real !
Som jasyman sa det finns leta lite så hittar du nog nån i din stad,kldzbgho<vgfal<
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo visst om man leta, vf gå runt i 1 timme och leta när jag har ca 15 stationer + späningen 20 min ifrån? hade ja vetat alla vetat vart den lagliga väggen va så skulle man inte riskera lika mkt, rätta mig och du tycker jag har fel?
i vilken verklighet lever du? gå upp till närmaste politiker och ryck i trådar och släpp sen din naiva inställning, eller försöker ni ordna en revolution här? haha..
Ska bara se va andra tycker.. Och du kan gärna säga mig vilken politiker som lyssnar??
jadu, jag har ingen susning på namn, men miljöpartiet hade väl någon grej om graff för nå år sen, kolla med dom. får du inte ett politiskt beslut i ryggen blire inget långvarigt.
betydligt lättare att hitta en privatperson med fastighet som upplåter nån av sina väggar till laglig vägg då. en jävla massa jobb i vilket fall.
Skit staten har nolltolerans mot graffiti och vägrar göra lagliga väggar. Fuck them!
där problemet är, dom måste ju få huvudet ur deras rika arslen och göra ngt för oss som gillar "busa" :) hahaha
Jag tror att en av anledningarna är påtryckningar från polisen då dom förmodligen tröttnat på att ta folk för förberedelse som släpps p.g.a. att "dom var påväg till den lagliga". Sedan är det ju så att det ofta blir mycket klotter vid sidan av väggen och det gör så att folk tycker att det är trist att "ALLA" som målar på väggen även kör utanför. Jag tycker att det är som att införa nolltolerans mot mc-åkning i göteborg.. för då slipper man ju alla kriminella mc-gäng här... eller? Slutsats: Nolltoleransen är bara nått som drabbar dom som vill vara laglydiga
dom tror att man målar "lagligt" för att träna på köra ute.
uffline!! Rockerz
Är det sant att den lagliga väggen i mölndal är borta ? :S :O den utanför göteborg ?
Jopp de finns i Stockholm, visserligen långt från city. Märsta är namnet! Kolla upp de.
Vad jag tror så blir det väl mer toymålningar olagligt utan en laglig vägg.
Coolgirl_94: Tror jag med, fast man kan ju inte undkomma det med toys, men om dom har en laglig vägg så blir det lite schyssta saker man kan titta på när man traskar hem efter en rolig natt :)
Om man tränar så blir man ju bättre och då blir stan snyggare helt enkelt :)
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
kline-kungsängen där har dom en laglig vägg..dirt bike banan
ingen text dirrekt men asso jag hejar på bert karlsson-_-^
"
Ja jag tycker ändå att moderaterna har skött sig bättre än väntat vi har ju till och med kvar facken, mänskliga rättigheter osv. "- RenegadeHard
Det uppmanar till skadegörelse säger kommunen... Jag kissar på dom.
För att kommunen ''TROR'' att sätter man upp en vägg så ska allt ''KLOTTER'' försvinna annars tars väggen bort, herregud vilka budskap dom kör med, om dom kunde köra likadant med fartkamror, människor kör väl fortfarande som galningar fast det finns fartkamror, man kan ju iaf försöka minska på det men kommunen har ju 0 iq
Lika bra att göra alla tunnlar lagliga så blir alla glada och nöjda ;D hah