I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffare sökes för TV-inslag!

Vår Hiphop - Graffiti

2009-02-16 12:43

Graffare sökes för TV-inslag!

Graffitikonstnär sökes för tv-inslag om konst, av journalistikstuderande på SÖdertörns Högskola.

Jag heter Hugo och ska göra ett tv-inslag på tre minuter som en uppgift i min journalistikutbildning på Södertörns högskola i Stockholm. Jag tänkte som utångspunkt ha kulturminister Lena Adelsohn Liljeroths uttalande om att graffiti till sin natur är illegal.
Jag behöver någon som helst kan framträda med ansikte och iaf förnamn och som kan prata om graffitikonsten i stort och dess ställning i samhället, alltså mer än bara hur en graffares vardag ser ut.
Intervjun ska ske i morgon tisdag någon gång mellan 13-16 någonstans innanför eller strax utanför Stockholms tullar.
Publicering är endast tänkt internt inom skolan, men kan också tänkas bli någon annanstans, om allting blir bra.
Om ni är intresserade, eller har frågor, så får ni gärna skriva här, men helst till min mejl: [email protected]

Mvh
/Hugo

2009-02-16 14:56
Dunderhugo

Varför måste du ha ansikte med? Låt personen vara maskerad så får du antagligen en mer intressant intervju.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2009-02-16 15:06
det kan vara okej att ta en person som vill vara maskerad, men helst inte.
inslaget är tänkt att handla om att det är konstigt att illegalisera en hel konstform. en maskerad person sänder tyvärr ut signaler om att personen är kriminell, och det är inte det vi vill åt med inslaget.

2009-02-16 19:00
dom har inte lärt sig att maskera därför blir de så :P hehe nämen de flesta vill nog vara mer än anonyma.
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!

2009-02-16 19:51
Eller så tar du en person som är omaskerad som representerar den delen som målar lagligt och gör tavloroch sånt trams som folk kan förstå sig på.

Sen så tar du en person som är maskerad och bara sabbar saker som den delen som alla svenssons hatar och ditt arbete skulle ta med allt istället för att låta någon mupp föra allas talan.
Ruff rugged bäver

2009-02-16 21:41
du får ursäkta, men folk väljer inte att vara maskerade som sysslar med graffiti dom tvingas till det pga samhället har lagar som förbjuder en alterativ konst. att be nån som är aktiv graffiti målare tala om vad han/hon håller på med på sin fritid är bara ett steg i den riktningen som underlättar för poliser och åklagare att sätta dit just dessa alternativa konstnärer. Jag vill samtidigt påpeka att straff satsen för "grov skadegörelse" är upp till 4 års fängelse, så du kan förstå varför dessa människor är lite kamera skygga.
Kärlek och respekt...

2009-02-16 23:51
Grafftiti..jämförelsebart med fågelskådning. Nördigare än att samla på frimärken och Pokémon.

2009-02-17 00:06
men roligare än dem alla

2009-02-18 15:32
Man behöver väl inte vara maskerad för att prata om graffiti?

Om jag förstår hugo rätt så är inte tanken att en person ska sitta framför kameran och rabbla upp hela meritlistan och samtidigt erkänna hans/hennes tag osv osv...
Shake n' Bake!

2009-02-18 22:13
bättre med maskering!
CSG4SAINTSHIT!