Whoa Sketch Battle
Hittar ingen skisstävling aktiv just nu så jag kan väl starta en så får vi se om intresse finns.Uppgift: Gör en skiss med ordet "Whoa" . Helst i färg. Linka upp den i denna tråd senast 31a Maj . Om möjligt så får vi till en rösningsfunktion för samanställda finalister och kan rösta fram en vinnare.Pris: En klapp på axeln och några hurra rop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hoppas detta blir seriöst ;)
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Haha lol! Kan väl inte nå upp till Hypnoz nivå men jag ska försöka!
Sådär
-Kmed- Det ser Photoshopat ut, det är fusk!
Hej
Promotor
2009-05-12 13:45
Såg fram imot idén.. men blev grymt besviken när jag såg hur oseriösa alla var! Tycker att ni antingen styr upp en riktig tävling! kanske att vinsten är i form av publicitet på startsidan eller nånting?.. Eller att nån bara länkar herr_berg's fotolog eller nåt, för vi alla vet att han ändå vinner om han bidrar! pz
Optimistisk Det är bara 2 oseriösa bidrag än så länge, 1 av dem bortplockat så jobba nu på ditt bidrag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor
2009-05-12 14:21
MindGem P33 im on it :) .. kommer nog skissa ihop det på min 1h30min långa bussresa senare höhö! Ska det ske på datorn eller papper, eller spelar det ingen roll?
Optimistisk P19 im on it :) .. kommer nog skissa ihop det på min 1h30min långa bussresa senare höhö! Ska det ske på datorn eller papper, eller spelar det ingen roll? Har du pad om du kör på datorn? Eller kör du med musen?
Promotor
2009-05-12 15:24
-Kmed- Kör med musen.. allt annat är för dyrt för mig :(
Optimistisk P19: Ok fattar inte, det går inte med musen i photoshop, blir fukkat.
Promotor
2009-05-12 15:28
Ok tack ska glutta lite där då :)
Jag använder Wacom Intuos 2. Det är A6bräda+penna. Det är såklart närmast till vanlig skissning du kommer. Men har du bara mus så föreslår jag att du drar i noder i Illustrator eller flash för att göra vektorgrafik. Men vanlig penna och papper funkar väl utmärkt. -----
Promotor
2009-05-12 17:03
oseriöst bidrag.. Men men
wtf !om det är nu en skiss battle så ska man ta o skissa !
I know you want me !>||< MK#7
Tycker att det blir lite tråkigt om ngn ska bidra med dator skisser. använd papper och penna,roligast att titta på.
Internet Gangsta
Håller med Jahmike, ska det vara äkta så lirar man med papper och penna! ;D
här är min sketch http://rapidshare.com/files/232185895/till_whoa.bmp.html går tyvär bara att ladda ner 10 ggr men om nån vet hur man gör så kan väl personen ladda upp vanligt..
GHETTOBLASTER Karlslok! Lägg upp bilden någonannanstans så folk kan se den utan att vänta 2 minuter och sen ladda ner bilden. http://imageshack.us/
fräsh mindgem. Det är photoshop right? ..Funderar på köpa pad. Ni som har det, är det mycket enklarare än muse noch känns det som en bläckpenna eller bluertpenna? Kan nån länka en bra för 600-800 kr som är bra?
Kmed. För 800kr får du inte tillräckligt med kvalitet. Det är värt att lägga en tusenlapp till för en bra platta eftersom du använder den ofta. Här är en Wacom Baboo för 800pix: http://www.dustinhome.se/pd_5010189546.aspx MEN, lägg en liten investering på Wacome Intuos3, A5 storlek så får du något riktigt bra och trevligt, den här använder jag: http://www.dustinhome.se/pd_5010071531.aspx
den va fet. grym bakgrund med,men tkr den va lite tråkig på just denna skiss. skulle va kul o sen den på ett stilrent papper och en annan bakgrund.
Internet Gangsta
tänkte gå med men så jävla tråkigt att folk gör på datorn..
MindGem P33: Du la ner en saftig peng på en pad. Har inte tillgång till dem pengarna, får se vilket och om jag köper :P MertkaaaN P16: Varför? Svårare på datorn än på papper. Den enda stora skillnaden är att om man målar på datorn tar färgen aldrig slut :D
Kmed. Det är en hög tröskel att lära sig måla på datorn, mina pappersskisser är bra mycket bättre än någon jag gjort på datorn. så den största skillnaden är att vissa vinklar är hypersvåra att få till. När du målar på papper kan du vrida på pappret för att dra linjer eller vrida på armen men nu är du begränsad till ett "papper" som inte kan vridas" och hur du än vrider armen så följer "pappret" med....det låter flummigt men när du testat förstår du. Man hör ju ofta hur fuskigt det är med ritplatta. Ingen av de personerna har prövat. En sista grej. 5000kronor för ett verktyg som gör dig mycket bättre på det du vill hålla på med resten av ditt liv eller en investering i din hobby är inte mycket pengar. Om du av någon anledning inte ser konsten som ditt framtida yrke.... varför skriver du överhuvudtaget i denna tråd för?
Webmaster
2009-05-13 11:30
Kommer det in tunga grejjer kan man vi ordna en spot på startsidan också!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
-Kmed- Kanske det men det ska vara papper .. annars blire inte skoj:)
På tal om ritplattor så ska denna vara bra: http://www.dustinhome.se/pd_5010116267.aspx Får bara övervägande gott betyg på olika sidor och känner en som är skitnöjd med sin. Lite billigare än den MindGem länkade till, men bättre än så här får du inte om du inte ska gå upp till kategorin "proffsplattor" (och då betala därefter). Finns en mindre och billigare av samma märke men den ska inte alls vara lika bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Om du av någon anledning inte ser konsten som ditt framtida yrke.... varför skriver du överhuvudtaget i denna tråd för? Jo men alla personer har inte dem pengarna. Och graffiti kommer och går, Ena månaden skissar man arslet av sig och andra månaden inte alls. Har inte skissat seriöst på 2 månader nu. Så känns inte värt o lägga ner 3 och ett halvt lax för sånt :)
även om den är snabbgjord är den jävligt toyigt .. sorry:)
Kmed Jo, pengar är alltid en smärta i sig men jag menar om du gillar att teckna, rita och måla så är detta den bästa julklappen du kan ge dig själv, en bra investering. Inspirationen kommer och går, så är det. Just nu är jag inne i en svacka där allt känns trist och deprimerande, huua. Men det ljusnar i horisonten.
Det där med ritplattor. Det fanns en del olika märken att välja på när jag pluggade så eftersom så lärde man sig hur de diffade, och därför rekomenderar jag Wacom. Alla andra märken har något jobbigt men litet problem. En platta kanske inte hade samma tryckkänsla, hårda tryck ger kraftiga steck och vice versa och en annan platta var överkänslig så pekaren flyttades innan pennan nuddade bordet. Detaljer som blir jobbiga när du sitter och ritar någon vacker regnbåge med blommor samt en naken karl som dansar lätt på en äng.
Varför inte göra en tråd om ritplattor istället? Ser inte många skisser här heller!
Vill inte vara en hater för jag är varken bra på att skissa färg på papper eller på dator men det känns lite för 2009 att göra skisser till ett battle på datorn. Kan ni inte bara göra riktiga pennor med riktiga effekter för hand o se vem som är freshhhhh? Jävla nymodigheter tom en äldre herre som mindgem hakar på skiten!
Förlåt, men måste dubbelchecka: ska skissen jag gör vara på datorn? Av alla jag hann se så var alla datorgjorda, och det var massor av prat om pads (har inte riktigt tid att hinna läsa allt just nu). Är ju liksom bättre (och roligare) med blyerts. :-) Fridens liljor!
DoktorDöd Skiss eller dator .
Jag vill måla papper ju! Snälla kan jag inte få det? JA det ska jag.. Återkommer! Puss
Låt kärleken slå rot..
Jag la en whoa skiss fast den ser ut som en apa! + att jag inte har en kamera! :(
jag börjar se ett mönster här :) Målgruppen för detta forum är runt 10 år.
Jag har en rätt fet skiss på g,men ingen kamera sladd så kan ej lägga in,vet ngn vart man kan köpa en olympus muu 820 sladd ngn stans?
Internet Gangsta
elgiganten, media markt, onoff osv...
Mabanda. Japp, det har du så rätt i, det ska inte vara några tveksamheter. ALLA material accepteras. Spray, penna, pensel samt pee in the snow.