I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-06-16 22:41

MindGem

Hej.
Jag har fått skäll från moderatorerna så jag gör nu denna
tråd där jag bara visar upp Dica's och OTS(Oldtimers Crew) grunkor.

Vill du se mer av mina fotografier och andra projekt, spana in www.GraffitiCreator.Net

16 Juni 2009

Ganjahlf är gjord av Sensi.

Sensi.

panorama

27 Maj 2009

En övergiven grej. Hopplös.

17 Maj 2009
Alldeles för dragen för att göra någonting av värde här.

Ser ut som om jag har tryckt ihop bilden i Photoshop men den är så här kompakt.

5 Juni 2009

Jäkeln av Dica & Sensi och Ganjahlf av Sensi.

Början på Maj 2009

Panorama på Dica - Curse

Sent i April 2009

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-16 22:51
varför kör du alltid så litet? blås upp det så du har lite mer yta, blir svårt att göra något hyffsat avancerat på sån jätteliten yta ju!

2009-06-16 23:29
håller med, annars ere riktigt sköna målningar !

2009-06-17 11:07
Dica kör så litet för han är nybörjare, men han lär sig.

Norrköping.

4Swei (42)

Fatal

Sensi
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-17 18:24
Håller med, vad är grejjen med att du ska visa upp allt du gör här??
Du är ju långt ifrån duktig och att grejjerna ligger på ett och samma sunkiga ställe gör inte saken bättre.. Konstruktivt behöver du bli jävligt mkt bättre på typ allt...Näe kom tillbaka om 5 år

2009-06-17 21:36
varför klagar alla? var glada att det ens skrivs om något på denna sida
eyeyey

2009-06-17 22:31
Varför jag startade en ny tråd är för att jag inte ska starta flera trådar utan hålla mig till denna tråd.

Varför jag visar våra grejer är av samma skäl alla konstnärer visar sina grejer, för att få feedback. Enkelt va?

2009-06-17 23:00
det är hardcore som e coolish famebögar e inte så tuffa spec inte över internet

2009-06-17 23:41
Strumpor. Jag förstår inte vad du säger.

Sen tycker jag det är överhuvudtaget underligt att folk frågar och klagar över att man postar graffiti i ett graffitiforum.
"Orka starta en tråd för det här". Jag ser då inte ett spår av graffiti i detta tomma forum, det är hundratals trådar där folk säger "jag såg en målning på ett tåg som körde förbi igår"? Vafan gör det för nytta för någon, ska man hinna ikapp tåget eller vad är meningen?
Ingen postar bilder och ingen pratar graffiti, det är bara en massa tonåringar som glappar
om allt mellan himmel och jord.

Gör alla en tjänst istället och posta upp dina bilder och gaffla mindre.

2009-06-17 23:48
Klockrent sagt !

2009-06-17 23:53
Fast det är bra att folk skriver vad de sett, tex på tåg, så man vet liksom att det crewet eller de crewen är aktiva o kör tågmålningar, Och ibland så får man se en härlig bild också på målningen

2009-06-18 02:26
visst äre najs men fan förmkt asså..
CSG4SAINTSHIT!

2009-06-18 10:20
Håller med..Sjuttio procent av allt som skrivs här är rätt menlöst.. Mer bilder och om man måste kritisera testa konstruktiv kritik..Typ,Exakt vad är det du inte gillar?

Lite det som är hela grejjen med FORUM!! generellt..Nåt som folk verkar ha svårt att fatta these days..

2009-06-18 21:16
Exakt, det är ju ett graffiti forum. Det borde läggas in mer pics fan.
 vaddå de chillmode

2009-06-18 22:20
bara bögar gnäller över denna slags trådar.

vill ni verkligen bara läsa allt annat skit som postas? jävla idioter.

2009-06-21 09:03
Kul att du målar mindgem .
Men det känns som att du är jävligt famekåt

2009-06-21 16:29
Ser ut som alla grejer är på samma vägg.. Sunkigt förövrigt..

2009-06-21 17:48
Hade varit skilnad om ngn gammal kung hade startat
en sådan här tråd .....

Tycker det känns pinsamt .

2009-06-21 18:08
Telgen om man nu ska starta en tråd med bilder varför inte köra en där alla kan lägga in bilder???

iden var bra men tråkigt med typ 2 pers

som sagt en stående länk till sidan vore mer passande.

Jo men det här BLIR ju den stående tråden, den enda jag postar OTS grejer i.

Desk Kul att du målar mindgem .
Men det känns som att du är jävligt famekåt

Ja visst är jag famekåt med en svag omformulering. Jag inser att jag är en nybörjare på området så det är väl inte Fame jag söker men visst vill jag ha feedback, precis som alla andra konstnärer.

Powerr Hade varit skilnad om ngn gammal kung hade startat
en sådan här tråd .....

Tycker det känns pinsamt .

Jag förstår precis vad du menar, hade jag varit 20 år yngre hade jag tyckt samma sak men ju mer tiden går destu mindre tycker man att saker är pinsamma. Man finner sig själv mer och mer och när du eller mina barn säger "gud, va pinsam du är" så skrattar jag bara och låter er skämmas över mig. :)

Iallfall. Jag firade midsommar uppe i Norrland och passade på att måla lite, här kommer 1 av 3 grejer.

2009-06-21 19:14
Strumpor - "det är hardcore som e coolish famebögar e inte så tuffa spec inte över internet "

Hmm, Du verkar ju vara extra speciellt superduper tuff över interntet .. sluta vräka ur dig så ogenomtänkt skit jävla pajjas.

MindGem - Nice grejjer.

Que sera, sera.

2009-06-21 23:20
Soft målning

2009-06-22 08:50

2009-06-29 15:45
Schysta grejer..

Men en sak bara, när du målar fame tycker jag du ska rolla väggen först. Det gör hela produktionen mycket cleanare.

Visst, rollfärg är inte billigt men det är förbaskat enkelt att "racka"..
M-Line since 2001

2009-06-29 15:55
Ok konstruktiv kritik då:

Vet inte om du är oldschool (tänker på din ålder du kan ju vara det) men när jag ser dina målningar så får jag känslan av att du målat ett litet tag och försöker efterlikna oldschool stilen men vissa inslag av modern graff i ifyllningen. Stilen är tyvärr helt oorginell, likaså ifyllningarna, jag tycker även att storlek är ngt som borde jobbas på samt faktumet att ni klottrar ner era bakgrunder för mkt (särskilt när tagsen inte är så vackra...som mina typ) Jag gillar dock piecen här ovanför denna texten...den bästa du/ni postat här iaf!

Jag är ingen hater detta är bara min ärliga och personliga åsikt så ta åt dig/er om ni vill.

Jag kanske är lite extra negativ för att jag inte gillar oldschool i dagens läge och särskilt inte oldschool som är newschool (med halvdan teknik)

2009-06-30 12:17
MRsalesman
Kom med kritik, positiv eller negativ, det är helt OK.

Jag tittar bara uppåt i tråden och de flesta frågar sig varför någon postar graffitibilder i ett graffitiforum. Jo, det är märkligt.

Pesten
Håller med, vad är grejjen med att du ska visa upp allt du gör här??
Du är ju långt ifrån duktig och att grejjerna ligger på ett och samma sunkiga ställe gör inte saken bättre.. Konstruktivt behöver du bli jävligt mkt bättre på typ allt...Näe kom tillbaka om 5 år

Det blir lätt idiotiska kommentarer när det är 9-åringar som postar dem.
Bara för att någon tycker att någons konst är ful är inte skäl nog att sluta posta dem.
Alla kan inte gilla allt.

Här kommer helgens grejer.

4zwei

Curse

Dica

Sensi

Snö

Och här finns alla bilder från trippen:
Länk till http://www.graffiticreator.net/html/gallery/norrkoping_june2009.htm

2009-06-30 13:06
Men är du oldschool?
Promotor

2009-06-30 13:14
Tycker inte det är något fel på dom här prylarna! Tycker det mesta är riktigt snyggt! Men nu när man har hört folk säga tusentals gånger "graffiti forumet är förstört" så förstår jag varför!! Killen försöker göra nånting bättre utav graffiti forumet, medans folk bara smutsar ner! Först och främst, varför bara säga att skiten är ful? Kom med konstruktiv kritik som snubben kan arbeta med, och sedan posta sina framsteg? Det hjälper varken kritikern, eller målaren, att någon säger "detta var fult", jaha då vet vi det, men -vad ska jag göra för att bli bättre-?.. Det är typ 3 av 20 som kommit med kommentarer som förtjänar guldstjärna! Sen förstår jag inte hur folk kan tycka detta är fult? jag diggar åtminstånde 85% utav alla postade bilder! Dica'n i inlägget postat ovan har helt sjuuuk fill! Man har sett den ett antal gånger! Men den är jävligt snygg! Mindgem, låt inte idioterna trycka ner dig! Fortsätt posta och utvecklas!

2009-06-30 14:08
Graffiti idag handlar väl inte bara om fult o snyggt, det e rätt lätt att göra en "snygg" målning, bara blanda lite olika new school element, kasta in några glada disco färger, gör gärna någon hand eller ngt annat häftigt som kommer ur din piece lide verkligt...wow...du har en oorginell men cool newschool piece.

Det är när vi börjar snacka originalitet som det tryter...

2009-07-05 09:47
VARFÖR? åka ner till Norrköping och måla över ospittade pieces (som sensi gjort) och inte fylla ut med bakgrund??? Om ni är så jävla oldschool borde ni väl ha lärt er reglerna för länge sen!!! Måla INTE över något som man inte kan göra bättre och målar man över täcker man den gamla piecen så den INTE syns!!! Köp rollfärg eller välj en sämre spot!
Kom igen altså!
Med skalpellens precision.

2009-07-05 12:32
thedoctor

Börjar du grina nu för att någon kört över dig i Norrköping? Det verkar inte somom DU lärt dig "reglerna"

2009-07-05 13:28
Måste nog worda Thedoctor.. Tycker att hela gå över kulturen har rasat helt.. Känns fan bedrövande att vara tvungen att se nån trevlig genom arbetat piece bli överkörd med nån throwie med rutten fill..Kräx!

2009-07-05 17:59

2009-07-05 18:03
TheDoctor.

Den målningen som var under var riktigt snygg, som vanligt.

Jag tycker så här, gå inte över en målning med en throwup eller tags, men försöker du göra en snygg målning ovanpå så kör på det. Sensi gjorde en fin målning ovanpå.

Norrköping är inte stället att leta efter den sämsta väggen precis.

K-dregg. Eye of the beholder, right.

2009-07-05 20:11
rödkhmer-Ja det gör jag! Vilka e dina regler? Spela Hardcore i Norrköping och dubbelchroma lite småhäftigt över någon MYCKET bättre målning eller??? Nä gör det på något lite mer häftigt ställe istället. Det finns så jävla mycket plats i Norrköping och så jävla mycket skit att man inte behöver gå över någon ospittad burner!!! Kalla mig gammal och mossig men det är dem reglerna jag lärt mig..
Mindgem-Det är just det, han gjorde en ovanpå inte över......
No respect!!!

2009-07-05 20:13
Och rödkhmer! Det är INTE jag som gjort piecen! Gå hem och plugga i regelboken..(Suck)

2009-07-05 21:15
theDoctor.

Sensi jobbade i 6 timmar med den där målningen, det är ingen throwup.
Allting har sitt slut, också den här piecen.

Den är också dokumenterad och sparad av många, inte bortglömd.

2009-07-06 14:52
Mindgem du har större hjärta för graffiti än många jag sett på länge. Kul med folk som engagerar sig.

2009-07-06 19:56
Detta är så jävla roligt att se! Trevliga pieces där!
MindGem kul att du fortsätter och inte låter dessa idioter i Forumet stoppa dig! Keep it up, looks good to me!
Peace.

2009-07-06 22:26
Jävla rövhålor ni där ute som klagar på hans bilder era pussys, jag e säker på att mer än hälften av er vågar inte ladda upp något o säga det är bättre än din målning.

Riktig fetta bilder big upppp!

2009-07-09 17:46
fortsätt piecea mindgem!hata alla hatare!
så jävla bra..

2009-07-09 21:44
Håller med ovanstående, fortsätt som du gör nu :)
Många fina målningar du gjort,Favoriten är ju helt klart Panorama på Dica - Curse :D

2009-08-23 19:30

Ingenting man hänger i julgranen precis.

2009-08-23 19:31

2009-11-23 23:41

Promotor

2009-11-23 23:44
Den med draken, och den precis under vart sjuuuukt nice!! Grymt bra gjort!

2009-11-27 01:47

2010-01-17 19:51

2010-01-20 08:21
Kul tråd, alla tummar upp!

2010-01-23 12:26
Fett snygga målningar. Man vill ju se bilder på dom som klagar's målningar.
Fuck the System