I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Rooftop

Vår Hiphop - Graffiti

2009-06-23 21:39

[Video] Rooftop

Taskigt med färger & caps, så fyllen är inte clean. Men på avstånd ser det grymt ut!

Klicka här

enjoy yourself!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 23:12
Nase som tag!? Seriöst asså???

2009-06-24 00:24
hah, man ser inget alls i slutet.

Men alltid lika roligt med taktoppar
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-06-24 02:39
Nase finns ju inte o han är inte alls känd.
CSG4SAINTSHIT!

2009-06-24 15:17
Synd att ni inte drog den lite mer kvälls tid, slapp ni stressa och så skulle resultatet va bättre, sen borde killen utan tröjja äta lite mer tkr jag, ser lite undernärd ut.
Men kul att de körs!

2009-06-24 16:22
Najsigt värre, hade väl varit lite roligare om ni körde på baksidan ist, mot husen dvs? Kanske inte var så stor yta där i och för sig.. aja, "kul att det körs"

2009-06-24 23:53
varför tar man med sig slumpar & dåligt med caps när man ändå ska göra en Rooftop?=/

Fett iaf, nästa gång mycket av allt=)
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2009-06-25 00:23
Kul att det gillas!

Killen som tagar Nase har gjort det i flera år.. Om nån annan har samma tag & är mer känd, får det vara så.

hade väl varit lite roligare om ni körde på baksidan ist, mot husen dvs?
Det hade aldrig synts, ytan var inte lika stor där.

Varför tar man med sig slumpar & dåligt med caps när man ska köra rooftop?
har inget bra svar på den frågan, hädan efter blir det bara med chrome.

Det kommer fler videos inom kort!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-25 01:08
skulle vara kul att se resultatet från avstånd igen. i videon syns det knapppt. har du bild du kan posta?

2009-06-25 04:00

Intressepenisen hårdnar!

2009-06-25 08:49
Videon var bra.. I övrigt instämmer jag med clean_version.. ser lite rackligt ut..

2009-06-25 10:52
Killen som tagar Nase har gjort det i flera år.. Om nån annan har samma tag & är mer känd, får det vara så.

ok men då kan ju nån annan av dom killarna börja skriva olaf, o sen kanske nån till kan byta tag till arsle. O varför satsar ingen av dom på att köra puppet?

Pinsamt!

2009-06-25 21:13
Nån slängde upp ett par bilder på Nase ni pratar om pieces. Jämför dem med Nase ifrån videons pieces jag slänger upp nu då. Tycker min gubbe är mer skillad!

Hur som helst så tycker jag inte det är något att bråka om. 2st har samma tag & den ena är mer känd? Som om det inte finns fler folk i Sverige som har samma tags? Nu har killen från videon dragit Nase sen säkert 7-8 år tillbaks & det är hans tag, punkt slut!

Finns säkert nån som drar samma som jag också, thats life.

Varför klanka ner på hur den andre ser ut? :S

Hur som helst så har vi vart iväg & köpt jävligt mycket cans idag, så vi kommer lira fler roofs & slänga upp en till video snart;)

Sluta kriga, graffitimålare borde hålla ihop.

BLESS!

2009-06-25 21:19
videon var feeet! fan sluta bråka om tags? jag håller med Adam

BIG UPPP FÖR DENNA ser fram mot nästa
Dahlgren

2009-06-26 00:23
AdamEricsson

Jag brukar vanligtvis hålla mig borta från graffitiforumet men dom få gångerna jag gör det blir jag alltid glad när jag läser här och hittar vettiga inlägg från folk med en lika schysst attityd som dig. Men, du har faktiskt fel i den här frågan.

Du har helt rätt i att det ofta är för mycket snack om vem som kör vad och om eventuella likheter mellan tags och att det egentligen inte spelar någon roll. Du har även rätt i att man borde hålla ihop och inte bråka. Men enligt samma tankesätt så borde du även du förstå hur viktigt det är att hålla koll på sin historia och visa respekt till dom som förtjänar det.

Nu är det ju tyvärr ganska tydligt att du inte vet vem nase/clip/clis/close är, men jag kan försäkra dig om att han inte bara är otroligt skillad, men har har även gjort väldigt mycket för kulturen i Sverige. När Fittbjörn nämner nase, fher och - såklart - olaf i samma veva så överdriver han inte i min mening. Nase och hans vänner bar hela m-line på sina axlar ett bra tag, och har varit en inspirationskälla för en hel ny generation målare.

Det finns vissa tags man inte ska röra helt enkelt, och du kan hälsa din kompis att om han fortsätter så kommer han inte bli särskilt omtyckt i framtiden. Jag tänker även passa på att säga en sak till innan någon annan gör det på ett mycket otrevligare sätt - om din polare har kört i 7-8 år och det är så hans pieces ser ut, så verkar han snarare ha någon slags anti-talang. Men, kul att han kör.

Fridens.

'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-06-26 00:43
värden skulle vart så mkt bättre utan whoa fame't

2009-06-26 11:56
GO BERIT GO!

2009-06-26 12:24
vem är det som alltid taggar KUK o QK då? står fan överallt

;-)

2009-06-26 13:58
Såg att kvalitén försämrades på Myspace. På den versionen jag har i datorn ser man slutet väldigt tydligt;)

2009-06-26 15:17
Lägg upp HD på utube eller något :-)?

2009-06-26 15:37
Kastade upp filmen på Youtube först men då tog dem bort ljudet, låten är antagligen skyddad. Tråkigt ju så jag tog bort den & slängde upp den på Myspace!

2009-06-26 17:31
Eskilstuna-Nase borde byta tag och jag hoppas att ni tänker på att inte ladda upp filmer av den här typen från era egna datorer. Använd offentliga datorer och kryptera allt graffrelaterat på era egna hårddiskar...

2009-06-26 21:19
keep it real, kul att de körs..
Nos & Elo ut ikväll :)
Whoa?..

2009-06-27 11:22
Until It Stops

2009-06-28 13:21
värsta skit jag sett
Hej, det är jag som är kenny.
Jag är 25 år gammal och är bosatt i en trevlig kommun i Jämtlands län.
Du får gärna lämna ett spår i gästboken om det är nånting du undrar.

2009-06-29 09:54
follk e ju pinsamma och försök inte säja att din kompis har kört nase i 8 år och fick precis reda på han har baightat en av sveriges graffiti legender asså skoja min doja
im never yet sober

2009-06-29 10:35
8 år, eller hur.

2009-06-29 11:01
alltså det där med tagen är ju ett Mayor No No,
jag ska börja rappa med min nya grupp latin kings.
((MAAD))

2009-06-29 11:02
sen hellre ett filmklipp med bild än med ljud va?
((MAAD))

2009-06-29 19:23
Okey jag har hört vad folk har att säga om tagen, jag har fått in det i min skalle nu så varför ska folk sitta & elta samma mening? Lägg ner förfan.

Hellre ett filmklipp med bild än med ljud, va? vad menar du?

Bless!!!

2009-06-29 19:29
då du sa att du la först upp den på tuben men att dom tog bort låten,
så då la du upp den på en annan sida vars bilden vart lidande men låten fikk stanna.
men inte så kul att se en såndär film utan att man ens kan se vad som står osv,
((MAAD))

2009-06-29 19:54
Ja okej då förstår jag.

Jag trodde det var frittfram att kasta upp vilken låt som helst på Youtube men det var det tydligen inte så då har jag lärt mig det tills nästa gång. Innan jag väljer låt till filmen ska jag först kolla att den är godkänd på Youtube.

Grejjen att jag inte la upp den nu var för att jag tystade ljudet helt på vissa ställen pga av att han som filma nämde våra namn flera gånger. Det skulle se fuckt ut om det var tyst & sen kom ljud ibland.

Men vi har lärt oss det tills nästa gång, det här var första gången vi filmade:P

Nästa film blir bättre, då lirar vi med chrome också. Den som filmar då är mer reko också.

Ska lira & få det filmat ikväll så om folk vill slänger vi upp en ny film om ett par dagar & länkar den till Youtube.

Peace!!!

2009-06-29 20:17
AdamEricsson, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

2009-06-30 14:26
Adam, snälla läs vad FarmorBerit har skrivit. Be Din kompis visa lite respekt och byt tag.

En till sak, har man målat i 7-8 år så bör man veta vem Nase från 7DC är.

M-Line since 2001

2009-06-30 21:00
Varför lägger man upp en video på sig själv överhuvudtaget?
Speciellt när man är så pass dålig som dessa grabbar ändå är!
Fö så bygger "din" nases pieces på en wannabe oldschool stil som ser förjävlig ut, samt att Hl´s etc går helt fel och är körda över linjer osv..
Dagens skämt?

2009-07-01 23:08
sluta driv med honom jag tycker sj om era still den va riktig tung skicka gjärna er fotolog på pm eller nåt så man får se litte mer av er

2009-07-02 11:45
Thanx, har ingen fotolog? Hur fixar man det

2009-07-02 15:47
Det var ju bra, tråkigt med färgen bara... Men nästa gång blir säkert bättre!!!

2009-07-02 16:03
De här var väl inget att klaga på, tyckte de såg bra ut...men lira Krom nästa gång

2009-07-02 21:41
Jo det blir bara med chrome hädan efter;) Vi lirade här om kvällen med chrome men den filmen är ingen höjdare.

Vi funderar på att börja arbeta med en längre film med flera lir. Vi har vart på flera roofs & kollat läget så.

Tja

2009-07-04 15:41
HAHAHAHA STÄNG TRÅDEN FÖRFAN!
kul att man kan få sig ett skratt på whoas forum om man har riktigt tråkigt =)
ho-ho-hockey frilla!

2009-07-04 16:33
Fuck you din jävla famebög;) Tar timmar på sig på fame, en annan lirar iafall hardcore på roofs

2009-07-04 18:58
0-1 till 16:33

2009-07-04 20:39
h ahahah fuy fan , pinsamt asså.
Sövermanland

2009-07-04 20:51
Förstår inte va det pinsama är?, tror inte grabbarna är ute efter att bli kände, isf är dom ju riktigt puckade, ang tagen hur kan man ha kört den i 7 år och inte veta att den finns i sthlm? jaa.. alla kanske inte har tillgång till internet va vet jag, men nu när ni vet kanske det är bäst att byta? han e ju faktiskt nåra klasser upp, men kör eran grej i eran stad så skare va!

2009-07-04 21:34
e du i helt jävla dum i huvudet lr?? förstår inte det pinsamma,? , några av sakerna du räknar upp ingår där bland annat..
Sövermanland

2009-07-04 21:43
Okej, så dom är pinsama för att dom lägger upp en film?, är halvdugliga?, visste inte att nase fanns?

om dom är pinsama så är väl alla som använder fotologer pinsama oxå då som lägger upp en jävla massa skit som igentligen bara målarens öga borde titta på och inte hela internets användare.

2009-07-04 22:30
Tack, Partyböj!

Okej, så dom är pinsama för att dom lägger upp en film?, är halvdugliga?, visste inte att nase fanns?
Word!!

Ska det ältas samma mening hela tiden? Redan bland dem första inläggen fick jag höra att NASE finns & att folk tyckte det var bait. Varför sitta & älta det nästan 50 inlägg senare?

Min gubbe visste inte att det fanns en annan som drog NASE & vad han kommer göra nu när han vet om det, det vet jag inte? i don't care, han får göra som han vill. Det är svårt att bara byta tag rakt av också, det blir en del av en själv när man kört den ett par år.

Jag visste inte heller att en annan kille drog NASE. Men jag är inte alls så insatt i graffiti, jag har bara glott på nå filmer på fyllan. Jag sitter inte & kollar i fotologgar & spanar runt efter graffiti på nätet. Jag kör mitt eget race & det har jag gjort till & från i nästan 8 år nu. Det är nu på senare dar jag blivit mer aktiv.

& varför skriva att vi är pinsama & klanka ner på oss på andra vis? Tycker man borde hålla ihop, uppmuntra varandra mer & vara tacksamma över att det finns folk som lirar roofs & lägger ut video på det.

Dem andra trådarna här i forumet då? Är inte dem mer pinsama? I var & varannan tråd lyder rubriken, RULL, IC etc & efter det 30e inlägget i tråden har det ännu inte kommit upp någon bild eller ett film klipp på det det snackas om.

Det är inget hat från min sida, blir bara irriterad över att folk ska hugga på en.

P.S det ligger en ny tråd uppe nu där vi lirar på ett mindre roof;) Checka den!

NOSONE.

2009-07-04 23:57
AdamEricsson, pinsamt...

2009-07-04 23:58
tabort tråden
CSG4SAINTSHIT!

2009-07-05 14:59
AdamEricsson P27 så du har kört hardcor roof tops i 8 år. Jag antar du började måla när du var 19 år gammal om du år 27 lite sent i utveklingen, det gör väll inget men efter 8 år borde man ha utveklats till en graffitimålare , jag tycker med hella din mentalitet och allt du har skrivit i forumet frammstår du som en 14årig toy boy.väx upp förfan.och tänk på de nästa gång du lägger upp fillmer eller fotton du kommer alltid få kritit hur grymm du en e men om mer en 50% av komentarerna är kritik så e du kass o ingen vill se ding hardcoe rooftops.

god bless you
im never yet sober