I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polisen spanar vid fames i Göteborg!

Vår Hiphop - Graffiti

2009-07-23 11:23

Polisen spanar vid fames i Göteborg!

Ryktet går att vid två tillfällen har writers stött på polisen vid två större fames i Göteborg.
Dem har fotat verk och utövarna samt tagit personuppgifter och sen dragit vidare.

En idé är att inte köra ones och crews utan att köra något helt annat, men hur kul är det?

Jag blir så förbannad att man inte kan hänga med en öl i solen och pieca vid dessa ställen i sommar utan att vara orolig. Så vad gör man? Jo sparar cansen och går ut och köttar någon vägg dem får sanera istället.

2010-05-18 19:28
är det någon som vet några bra fames i götet??????????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-18 20:20
Man får inte skriva fames i forumet??
http://gbggraffpics.blogg.se/

2010-05-18 20:23
oj.......asså jag bryr mig inte......e du polis elr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-19 18:14
Bakom polishuset. Dom bygger ju nya lokaler där. Go nutz!
Äger dig som staten

2010-05-19 18:34
FAN såklart man får skriva FAMES i forumet!!!!!!!

det är ett GRAFFITI FORUM man ska dock inte avslöja yards och sådant!!!
Det vill man ha för sig själv och inte delamed sig av.

dock vet nog alla vart allt ligger vid det här laget =)

sen kan man söka allt på nätet och andra graff forum
samt alla nötter som lägger ut info på floggarna =P

någon som vet ett skönt fame/Laglig vägg i växjö förutom road lake?

2010-05-19 21:05
- Håll grejer privat
Fråga eller skriv inte om tågkletarställen eller fames på nätet. PRIVATA SAKER TAS PRIVAT. Skriv inte heller på vilken yard det står tåg osv.
http://gbggraffpics.blogg.se/

2010-05-19 21:11
martinvk P14

Fames är oftast lagliga väggar
tycker man kan dela med sig av lagliga väggar, är ju kul när man reser runt i landet
skönt på sommaren om man vill pilla i någon annan stad.

det fans flera trådar förut om Fames och lite smått och gott

2010-05-19 21:24
Det är en vesäntlig skillnad mellan Fames och lagligt.

Lagligt har iallafall inte jag några problem med att folk berättar om men att steka varenda mer eller mindre lugna fames på ett forum som detta där vi vet att olika ordningsmakter hänger känns ju bara onödigt.

fames för mig är en relativt lugn vägg man kan stå och chilla på mitt på dagen men det inte lagligt på något sätt, tex en övergiven fabrikslokal eller liknande.
-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-05-20 17:18
här har du fame:
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=BHVL0%252f8%2bqE3fqSD4EpbnPQ%253d%253d&vad=fame&var=g%f6teborg

2010-05-20 18:30
yardfeeling

så sant det var dit jag ville komma
med inläggen

2010-05-20 20:53
Att aina håller koll på fames och lagliga väggar är väl inga nyheter precis - som flera poängterat. Spanar dom när det är lagligt tittar jag dom i ögat, ler brett och vinkar hysteriskt. Klarar dom att hålla masken och ögonkontakten samtidigt är dom ena kallhamrade jävlar... så charmig är jag iaf.

Dessutom, vad är det för mening med att äventyra sitt alter-ego för en laglig (eller iaf ganska laglig) prod om man är ute o bombar mycket? Speciellt som det finns anledning att tro att man inte är ensam och att vem man är intresserar giriga ögon? Det kommer ju synas ändå vem som är upphovspersonen till verket, iaf om betraktaren har gjort sina läxor ordentligt :)

Och, hörni, glöm inte att det finns en och annan civil vardagshjälte där ute också... hänt flera gånger att nån kommit fram till mig och frågat vad min tag är och vart jag brukar "klottra sådär ute på stan", med uppenbart uppsåt att vilja tipsa Länsmansjävel om dessa uppgifter. Turligt nog har dom varit usla lögnare allihop och jag är tillräckligt smart för att veta att jag är korkad, så man tänker ju en extra gång på det mesta...

Oroar man sig inte har man ingenting att dölja, det är en ninjavisdom alla småkids kan ta sig en funderare över.
Jag hatar internet.

2010-05-21 00:05
Cliqe_pinso

Asså snälla.Kan du inte bara försvinna från detta forum.

Har aldrig träffat dig och hatar dig verkligen inte med flit,men kolla igenom dina jävla inlägg och kolla va fan du skriver.

Du kan knappast vara en pappa på 26 år,du är nog sonen på 12 år.
 Internet Gangsta

2010-07-10 15:50
1, Dom har inte rätt till att fråga om Personuppgifter DVS persnr , namn osv..
om du inte är misstänkt för ett brott,

2, Dom får inte ta kort på dig eller något utan att fråga, kan även anmälas som kränkning om man är jävligt stabil :D

3, SKIT bara i dom om dom kommer fram o frågar om namn, säg inget stå bara tyst o måla vidare.. för du gör inget olagligt i att måla vid en laglig vägg...

MEN tänk även på att om du är med i något av dom större crew'sen i sverige och drar en målning och dom kommer o ser de, då kan du bli misstänkt för brott, så lite uppmärksam måste man vara!

2010-07-10 23:44
iskall_ . och det där fungerar i praktiken tror du? det mest troliga är att dom sliter in dig i bilen och tar med dig till stationen tills dess att din identitet är fastställd
Dampklotter föder dampklotter

2010-07-11 17:16
PaganAltar,

dom får inte slita in dig i bilen hur som helst.. vet inte om du vart med om mycke sånt i ditt liv.
Men med tanke på att jag har släktingar som sitter i polissyrelsen i blandannat gbg, så jo det funkar att stå och hålla käften med tanke på att dom inte har någon anledning att plocka in dig för att du står och målar på en LAGLIG vägg !

2010-07-11 22:57
iskall_. polisen håller dig tills dom vet att du är du. punkt slut. och ja, dom har rätt att göra så. sen tror jag att domfullständigt skiter i om dina släktingar sitter i nån styrelse elle rinte

2010-07-12 00:24
det säkraste alternativet är att sätta en salva i varenda grisjävel man ser
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2010-07-12 00:37
dom skiter säkert i om mina släktingar sitter i styrelsen ja.. men jag har även rätt till att sitta och hålla käften och inte säga ett skit eftersom dom inte får hålla en person mer än 24h utan att gå på något.. så de blir ju jävligt svårt att få mig och säga vem jag är om jag vägrar? så joo hålla käften funkar jävligt bra kan jag lova !

2010-07-12 03:17
haha stick o göm dig för fan din jävla hobbyadvokat

2010-07-13 16:40
Paganaltar, hellre nån jävla hobbyadvokat än nån wannabegraffare som i självaverket bara är en forumsråtta!

2010-07-14 10:01
Det är definitivt mer legitimt att lyssna till en person som faktiskt har något vettigt att upplysa om vilka rättigheter man har, än en testosteronpumpande hardcore-tonnåring uppväxt och fortfarande hemmaboende i ett villaområde som måste hävda sin hardcore attityd i forumet..

2010-07-14 17:51
förjävligt kan man säga

2010-07-14 23:41
sen kan man söka allt på nätet och andra graff forum
samt alla nötter som lägger ut info på floggarna =P

En bild säger ofta mer än tusen ord ;-)

2010-08-30 13:52

2010-08-30 20:19
detta hände mig på röda -.-' försökte springa men dom tog mig me cans o all skit :l
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2010-09-03 19:24
Jag som bor nära röda ser bängen där lite dådå. De tar ofta en sväng ner när de inte har något bättre för sig för att se om nån målar. Det sker dock på dagtid.
Äger dig som staten

2010-10-03 03:42
iskall_ , asso jag vet inte vilka schysta poliser du träffar, men de har hänt mig minst 10 ggr om ja inte velat prata att dom kör den här "nä ja tycker du ser narkotika poverkad ut, följ med po piss" de skitsamma omdu inte har nagot i dig, man kanske inte har tid att följa me dom till stationen o sen ta sig hela vägen tllbaka igen, o jag moste nog holla med paganaltar, vill dom veta vem du är o dom e po doligt humör, so funkar de inte bara att tiga

2010-10-08 15:19
hänt samma sak på gråbergsfamet
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *

2010-10-15 01:56
polisen fiskar golare i famesen
the aimalssss. who let the dogzz out