I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffitikors vid t-bana får vara kvar efter hot

Vår Hiphop - Graffiti

2009-10-01 18:30

Graffitikors vid t-bana får vara kvar efter hot

Länk till http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3585855.svd

yep

2009-10-01 18:43
Klart som fan att det ska vara kvar.. förgyllar bara den gamla askfärgade betongväggen

"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss." Lennart Nilsson, riksdagsman....

2009-10-01 18:55
låt den sitta och spräng skiten ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-01 18:56
fast då ska ju allt annat få vara kvar åxå såklart.
((MAAD))

2009-10-01 19:37
DE bara börja hota. men sen så är de ju inte häller Vanlig graffiti den e ju till ett minne oxå !
Stående uttryck
keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen
lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen

2009-10-01 19:43
Rip pieces ska inte saneras. undra vem som gjort den? nån som vet? tag alltså..

2009-10-01 19:45
Tragiskt, men målningen är väl gjord olaglig right? då ska den väl bort, larvigt att ha kvar den för några luffare hotar, är väl bara nåra mytomaner? ofta en stationen går i luften för en rip målning.

Fuck fjoll hot!
Hästen_Hugo

2009-10-01 20:47
kan ju vart kriminela kretsar så man vi ju inte med dagens folk nu för tiden finns de ju allt möjligt folk som gör galna saker för små grejer ,
Stående uttryck

2009-10-01 21:10
Sant! men att spränga en station? tror inte ens dom kan få tag i så mkt sprängdegggggg, att polisen säger att målningen ska va kvar är ju ett skämt när dom tar bort allt annat.
Hästen_Hugo

2009-10-01 21:19
jojo visst att spränga en hel station kanske dom inte klara ,men man kan ju iaf spränga så att de blir till stor skada . men den dära målnigen kommer att tas bort förr eller senare de e jag nästa säker på .Sen om dom va alvarliga eller inte de vet ju bara dom själva jag tänker inte säga för mycket säger bara vad jag tänker tror :)
Stående uttryck

2009-10-01 21:30
True
Hästen_Hugo

2009-10-01 22:06
Jaaao
Stående uttryck

2009-10-01 23:18
Stilett butterfly bazooka i norra botkyrka dom är inte kloka! Spräng skiten om den saneras fatta att en betonglegend är död och han ska minnas!

2009-10-02 03:52
Följ trenden , för varje station är det bara att ringa och hota SL!

2009-10-02 10:12
Det skriker bara dubbelmoral här. Men helt klart låt det vara kvar..

Men vad har hänt med dom andra RIP målningarna, dom saneras på ett par dagar eller veckor efter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-02 12:16
Hon skriver i artikeln -
"Polisens första uppdrag är att se till så att det inte begås brott."

Polisens första uppdrag är att värna och skydda medborgarna, inte att fånga bovar.

Svenska polisen själva tror också att deras prioritet är att fånga bovar och misstänka alla. Det är därför Svenska polisen är världens sämsta polisenhet. De kan inte ens fånga de bovar som grips på bar gärning med den blodiga kniven i ena handen och den avhuggna patten i den andra. Jag avskyr svenska polisen, de är totalt värdelösa, de har absolut ingen respekt hos någon klass i vårt sammhälle, alla är oroliga över polisen snarare än att känna en trygghet med deras närvaro.

Kan de inte själva bara vrida på nacken och inse detta själva!

"Uphold And Protect" inte "Seek And Destroy".

2009-10-03 15:46
spräng världen!!!!!!! LOL

2009-10-03 18:41
Såg när den där gjordes, stod typ 100 syrianer där och hade nån slags minnesstund/folkfest. Var riktig sugen på att slå en signal till SL's trygghetscentral för att sen stå och garva åt kaoset när nån stackars skrämd väktare skall kliva in och försöka styra upp situationen ha ha
Varje dag är fredag utom lördag för då är det så det är när vi gör vad vi gör

2009-10-04 14:51
Hästenhugo

Sant! men att spränga en station? tror inte ens dom kan få tag i så mkt sprängdegggggg, att polisen säger att målningen ska va kvar är ju ett skämt när dom tar bort allt annat.

Klart dom skulle kunna spränga stationen.
Svårt att googla upp en guide om att göra egna spräng ämnen?
Alcoholic.

2009-10-04 18:09
fabulera HAHAHAHA!!
Stående uttryck

2009-10-04 19:16
Hästenhugo, tror du inte det är möjligt?

Kan du få tag på vapen så är sprängdeg inga problem. (G4S rånet, Granater som skakat skåne etc.) Ingen vet nog hur kapabla den undre världen är att åstadkomma något sånt, men möjligt är det. Sen ska inte fittorna få sanera något..

2009-10-05 05:36
Nu är jag är ingen kemiker, men att spränga 500*500m2, med lite arbete bakom samt 10 pers är inget svårt ingrepp, om dom inte lyckas "spränga" platsen så lär dom nog lyckas elda eller brandskada den så den tas ur bruk.

Visst ska respekt för andras egendom visas men detta är ingen vandalism utan ett sätt att visa uppskattning, bygg en ram med glas framför och kalla det " minnes märke" om dom inte vill sympatisera med klotter.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2009-10-06 20:32
Jag skulle då inte vilja bli hedrad med en sprängd tunnelbanestation, även om tanken är god skulle jag skämmas något otroligt.

2009-10-06 21:43
Tycker att den borde få va kvar, de e ju ett minne vafan!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-10-06 22:04
jag kan satsa ca 4,2 mille på att det var något som någon sa och så fick media nys om det så blev det värrrsta greeeeejen. Det är antagligen glappkäftar som bekräftat sin existens
yoo

2009-10-06 23:53
Jag ska köra denna "taktik" vid nästa tillfälle å en krummelur gjord av mig sitter på en stationsvägg.

Öhhhhh sanera mera....... Det lallas för mycket med dessa kriminella i norra b. På min gata i stan tar dom bort ALLT. (fast jag skrev "låt stå" sist)
jag är lite drygare lite otrevligare
PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?

2009-10-08 01:31
någon som vet vem som står bakom målningen? den är sjysst.

2009-10-08 19:38
Tjafsa aldrig med Botkyrka Stylee! :)

Läste artikeln och klickade mig även vidare i ämnet. Som någon skrev på nån sida så är det ju inte helt osannolikt att dom hotat med att "bomba" hela stationen om dom sanerar målningen. Om inte så kan det kanske användas som försvar om någon skulle åka dit för olaga bombhot. "Men jag menade ju bara att jag skulle skriva några tags, inte spränga skiten i luften!" :D

2009-10-08 20:57
tror det handlar om definitionen graffiti-bomba