I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Min kompis hävdar att "Zip 13" lever. Stämmer det?
Vår Hiphop - Graffiti
Tillbaka till forumet
l1nus P28
2009-11-01 19:45
Min kompis hävdar att "Zip 13" lever. Stämmer det?
Min kompis säger det. Jag vet inte. Vill veta.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
Det regnar i ragnars rabarber rabatt, det är farbror rabalder med spruta och tjack!
Feztime
2009-11-01 21:09
Lever?
klart han är vid LIV, varför skulle han inte vara det????
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
sincedayone P37
Rappare
2009-11-01 21:18
Har nån hävdat att han är död? Var väl han som torska för värdetransportrånet eller tänker jag på nån annan?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sunkish
2009-11-01 23:29
Det var ju Merley. Hörru!
Call me Mr. Tibbs
Tvärfet P43
2009-11-02 04:53
zip torska också på värdetransport.
Bawacka
2009-11-02 13:57
Merley - "han är luuuuuuuuugn!"
PURPLE.HAZE
2009-11-02 21:22
merley - " Låt gud visa dig vägen"
pudeljaevel
2009-11-03 04:39
Kan bekräfta från säkra källor att "Zip" är död.
Bawacka
2009-11-03 16:10
Kan bekräfta från säkra källor att "Zip" inte är död.
p2dab
2009-11-03 16:14
Varför snacka om saker man inte har en aning om ? Dom som borde veta, gör det redan.
Vila i frid Daniel ! 091030
bodil
2009-11-03 17:25
om zip nu är död så är det självklart att det angår klottersverige din dumma åsna
röv är gott
Entertainment P34
2009-11-03 18:20
Vem fan är Zip och varför skulle han inte vara vid liv?
Dra åt helvete!
Sprejburk
2009-11-03 19:17
Om man frågar om vem ZIP så låter man som en som en idiot. Lär dig din historia!
För att svara på din fråga: Zip var en stor (största?) bombare under 80-talet. Han begick också väldigt mycket brott som inte var relaterade med graffit.. inbrott och rån för att nämna nåt. Han torska för något rån.
Anledningen för att folk skulle kunna tro att han är död vore för att han var känd och kriminell. När man är känd så skapas ofta rykten om en.
Läste en intervju för några år sen när han satt i fängelse och har för mig att han hade bestämt sig för att sluta vara kriminell.. men det kan ju också bara vara skitsnack.
p2dab
2009-11-03 19:59
För att klargöra till er som är lite tröga så syftade jag på att man inte ska snacka om saker som man inte vet någonting om. Inte om "zips" liv är offentlig information eller inte. Sen tycker jag att det är jävligt larvigt om man måste ta till personangrepp på ett diskussionsforum.
Vila i frid Daniel ! 091030
DAMAGE P66
2009-11-03 20:14
Zip13 är levande och är nu på frifot efter ha suttit av sitt straff.
PUNKT !
Borttagen
2009-11-03 21:22
älskar er alla zip13= crew 13= hans tag i crewet du som skrev att lära sig historia tycker jag du borde läsa på lite bättre innan zip vare flear som körde därav storleken = vet jag från en källa som är bombsäker tack på förhand nu låter det osm grannen blir mördad igen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sprejburk
2009-11-04 00:49
hustlah:
Zip var aldrig ett crew. Dock så var det flera som drog Zip. Men om jag har förståt det rätt så var det en "main" Zip och flera små Zip som inte körde lika mycket.. , därav olika nummer bakom Zip. Har dessutom för mig att det var hans kompisar som drog Zip också, alltså inte "riktiga" bombare.
Dessutom så är det väldigt stor skillnad på att ha hört namnen Zip + har lite koll och veta vilken hans favorit öl är, var han brukade racka kexchoklad och hans svärmors namn.
370HSSV P39
Redaktionen
2009-11-04 12:51
I egypten fick man tungan avskuren när man la sig i saker man inte hade en aning om.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Konstigt P38
Producent
2009-11-04 14:04
ni graffkillar lever allt i eran egna lilla värld, men visst fan är ni underhållande!
teevee
2009-11-04 14:46
Konstigt P21: Har försökt förstå vad som är så eget och litet med den "värld" som diskuteras i tråden men har inte kommit fram till något konkret. Beskriv gärna :)
:)
Borttagen
2009-11-04 17:51
sprej, hörde annat av folk som brukade måla med dom där grabbarna, tror tillochmed det står i graffboken med han nontchaka negern på framsidan, att deyt var flera som drog zip, menade inte det som crew men menade att dom märkte sina tags för att visa vilken zip det var, vilken var ölen då, måste ju se om grabben hade ölsmak ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JohnLemon
2009-11-04 19:38
teevee
jag förstår och håller med honom precis. en egen rätt liten, underjordisk kultur med egna principer, ord och idoler..gillar fan graffare. ett gött släkte.
http://www.johnlemon.se - varje dag
Konstigt P38
Producent
2009-11-04 20:01
teevee
så graffkillar menas endast denna tråd? eller är du bara lite oallmänbildad att du inte kan tänka så långt?
Sprejburk
2009-11-06 23:40
hustlah
Jo, det stämmer att flera drog zip. Men har för mig att det var nån finne som var den som var mest känd. Han som blev uppmärksammad i tidningarna och satt i fängelse för i rån?
Angående ölen så har jag ingen aning. (;
Tillbaka till forumet