I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

klotter på snö eller dylikt

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-12-05 21:26

klotter på snö eller dylikt

Någon som vet hurvida detta är tillåtet eller inte?
Om man bortser ifrån saker som att man är på någon annans mark etc.

För att klargöra kommer här ett exempel:

Mina fossingar traskar på en gata i en mindre stad. Trottoaren är täckt med snö, som i sin tur är täckt med människor, som liksom jag, traskar.
Jag bestämmer mig för att kladda lite i snön, i tron om att ingen skulle kunna göra något som kan leda till åtal för min del. Så jag plockar fram min sprayburk, mitt ute på öppna gatan, struntar i att människor traskar runtomkring mig, jag sprutar ut mitt kladd.
(för att undvika onödiga frågor så träffar min spray-substans ingenting förutom just snön).

Har jag rätt när jag står där på gatan och tror att ingenting mig kan hända?


Kan det möligtivs vara så att jag får dagsböter för nedskräpning eller liknande?


Låt säga att en man i 35-års åldern ser mig i sin pikkkkkkettt där han sippar på en kaffe bredvid sin kollega (mannen är en polis) när jag utför detta dåd, och han anser det vara ett illdåd. Visst skulle han säkert investigera det hela. Men skulle hans minuter bliva bortslösade?

Detta är frågor som poppar upp i mitt huvud vid första åtanke.


Så, kan jag bli straffad för detta? tacksam för svar.

(Insåg nu hur dumt det hela låter, och det är utav mig inget som helst intresse att utföra detta, tillåtet eller inte. men tycker ända det kan vara kul att veta).