I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Extended Essay om graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-12-16 21:22

Extended Essay om graffiti

TJENA

NEED HELP



Det är nämligen så att jag går ett program som kräver en låååång uppsats (4000 ord) för att jag ska kunna få min diplom. Mitt ämne är antropologi och för er som inte vet vad antropologi är; Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Antropologi kort sagt så handlar det om människor i olika kulturer och hur dom tolkar sin omvärld.

"Stor vikt läggs inom antropologin vid att människan i alla samhällen skapar symboler för att kommunicera med andra eller för att beskriva, tolka och förstå sig själv och sin omvärld." - wikipedia om antropologi

Min topic hänger på en lös tråd mellan två rubriker,
1. Hur ser olika människor på graffiti i olika länder och varför
2. Vad finns det för etiker inom graffitimålarnas kultur (i princip, vad är deras oskrivna regler)

Vilken topic jag väljer kasta ut 4000 ord om beror på helt och hållet vilken som har mest källmaterial. Det är därför jag kontaktar er, mina kära whoa-användare. Jag behöver KÄLLOR! Jag behöver länkar, titlar på böcker, hänvisningar till scener ur filmer som tar upp frågan osv..

jag tackar på förhand och vill även medela att om det finns någon erfaren målare som ställer upp på intervju så kontakta mig.

PIECE!