Hur påven kom upp mitt emot highlights..

Vår Hiphop - Graffiti

Hur påven kom upp mitt emot highlights..

Länk till http://www.youtube.com/watch?v=joT8H8usfF0&NR=1

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
ligister
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."
Riktigt fint ju!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
den e söt. kul att bängen kom och kikade lite också.
sitter den kvar än?
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
FEL FORUM! Den där filmen har inte ett skit med graffiti att göra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
KOOOLT, logotype0 verkligen KOOOLT!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Logotype0, graffiti och street art går som pepparkaksgubbar hand i hand...
riktigt fin fint :)
www.fotolog.com/proffs
Ja, graffiti och streetart går lika mycket hand i hand som graffiti och knark, eller graffiti och skejtboarding. Då klistermärken inte har ett skit med varken sprayfärg eller klotterpennor att göra föreslår jag att ni lär er skilja på begreppen!

Det är som att posta fotbollstrådar i ett hockeyforum. båda är sport, men mer än så ska dom inte förknippas heller.
Samma sak gäller ju graffiti och streetart. dom har en gemensam nämnare, och det är att det är konstnärliga uttryckssätt gjorda utanför lagens ramar. men dom har inget med varandra att göra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du har en del rätt i det du säger men varför bli upprörd över att en sån här tråd ligger i graffitiforumet. Finns trots allt 100 andra trådar som är helt orelevanta...
Att hålla på att paragraf-rytta sig som logotype håller på, tror jag dem flesta tycker är bra jävla mycket mer störigt och onödigt än vad det är att lägga en tråd som handlar om streetart i grafforumet. Det ledde ju verkligen till något bra, eller hur logotype? svammel svammel svammel, palla klaga och bry sig om sånna jävla petitesser?
Svårt att bara skita i o kolla tråden något mer om man nu inte gillar streetart? sök jobb på skattemyndigheten eller nåt, lär ju passa perfekt som handläggare där...

Ontopic: Skitfet den där påven, kul att det kom upp en film om det! Och givetvis undrar man ju vilka som ligger bakom men det behöver ju kanske inte nämnas här även om nån skulle råka veta...
jomensåatt...nå vet ja.
... Då klistermärken inte har ett skit med varken sprayfärg eller klotterpennor ....

KLOTTERpennor?! sådana uttalanden drar skam över hela vår fina kultur!

//Yde - å du gnäller på street art -hmpf!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
finns det en bestämd definition av graffiti verkligen? länka!

jag själv tycker iof också att det verkligen INTE är samma sak, men tråden platsar ju bäst här, vilket forum skulle den annars hamnat i?
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
finns det en bestämd definition av graffiti verkligen? länka!

graffi´ti (italienska), text, bild eller bådadera, ristat, skrivet eller målat i offentlig miljö på husväggar etc. som dekoration eller för att uttrycka åsikter och känslor. Graffiti har påträffats i Pompejis ruiner, i Roms katakomber och i medeltida kyrkor. På 1970-talet utvecklades det till en etablerad konstform i gaturummet i bl.a. New York, där flera graffitikonstnärer blev berömda, t.ex. Keith Haring och Jean Michel Basquiat.

Länk till http://www.ne.se/graffiti

Nationalencyklopedin är väll en ganska bra källa tycker du inte?
Pigeon: jag ska ha det i åtanke bruschan!
Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Graffiti
Termen avser oftast den graffiti som "från 1970-talets början utvecklats av ungdomar i USA, som under subkulturella och oftast illegala former gör tags, throw-ups och pieces eller bilder som innehåller något av dessa formelement, huvudsakligen med sprayfärg på till exempel murar och tåg"

Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Streetart
Gatukonsten kan ses som en postmodern konstnärlig rörelse. Dess huvudsakliga idé är att invånarna i staden själva tar ansvar för den offentliga utsmyckningen

VOILA!
Jaja alla små barn i krokarna här!
Jag tycker iallfall det var skitkul att se, eftersom målar man graffiti är man säkerligen lite konst-intresserad också. dvs gatu-konst bl.a

Riktigt nice !

ATTBETALA P44: visst är det så, men det här är inget konstforum utan ett graffitiforum. Jag tror till eexempel inte det skulle vara så poppis om jag började slänga upp länkar till konst höger och vänster i det här forumet, för det inte har med graff att göra.. eller är det här helt plötsligt ett öppet konstforum för alla tänkbara konstarter?!
logotype0 hahaha vilken jävla skojare du är asså shit va seriös du e skaffa dig ett liv att försöka vara kung på whoa forum är ingt man strävar efter lixom shit va efterbliven du är . att du ens orkar shit fattar inte asså du sitter och blir lack framför datan hetsar upp dig ne nu jävlar'1 så går du in och forskr runt lixom... Luffare ut och kör istället för sitta här och vara besserwisser vem bryr sig om whoa forum förutom du och massa finiga 13 åringar
Relaxtion in the nation
Djollo P23: ärligt, stay in school. Du kommer få lära dig både stavning och grundläggande meningsuppbyggnad.
asså ingt lixom forskr finiga 13 åringar

Älskar sånthär
- logototype0 Den största besserwissern på whoa!

Han har ju helt rätt dock. Däremot passar streetart-trådar definitivt bäst in här.

Anywho, riktigt trevligt klipp.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Bra skit, hatar tyskjäveln. Take him to jail!
Undra hur lång tid tog det för de att få upp wheatpasten
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
PlayerJoe P24: Streetart passar bäst under hobby & fritid/formgivning, där alla andra konsttrådar finns såklart. eller i blandat. mig kvittar det, men här har dom inget att göra
Jävligt nice faktiskt haha!
www.twitter.com/nollettfemsju

2010-03-10 00:49
Fan va mycket tjafs det ska bli hela tiden, varför kan inte en tråd på whoa vara normal som på alla andra forum ? Vill ni diskutera om det här tillhör graffiti eller inte eller vad ni nu tycker, gör en ny diskussions tråd om det då, Är det så jävla svårt ? Det kanske är sant att alla klottrare, blir dumma i huvudet eller är det, de flesta på detta forum ökar ju den procentuella summan på det alternativet, det är ju en sak som är säker!

Om logotype0 vill leka kung på whoa så låt honom göra det då, när ni va 10 år så ville säkert ni också vara kungar i varje krigslek tex, sätt er i hans situation, han vill va kung på whoa !

Om det kvittar dig i vilket forum tråden ligger i, varför blir det just en sån stor diskussion om vad det här tillhör för "grupp" Just det här jag menar med det första stycket.. Bra exempel.

Ont

Cool ide, självklart! Jävligt coolt utförande också ! Den här typen utav konst är enligt mig cool som fan.
DOCK var filmen inte så rolig att kolla på menmen.

Peace

logotype har mens. det är den tid i månaden då logotype blöder ur fittan. helt klart förståeligt att logotype är lite kinkig då för vem skulle inte vara kinkig ifall man blödde ur fittan?
tacka vet jag guldkorn som logotype0, som håller en strikt konservativ subkultur som graffiti- och hip hopen ifrån att -gud hjälpe oss- glida ifrån språkets definitionsvälde, saker och ting är ändå inte fria flytande företeelser utan faktiskt bara manifestationer av ord som akademiker luskat fram, och vi deras undergivna följare, bundna att följa deras vinkar, under inkvisatörer som logo.

Låt inga språkrebeller eller soffliggare få sprida sina onda ränker under dina ögon! Välsigne dig, vad vore konsten och världen utan din sort!
I don't like mondays.
bögklistermärken och affisher har ingenting med graffiti att göra. jag river ner erat skit när jag är ute och går
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."
dags för en ny forumdel för streetart kanske?

ja skulle säga att hobby & fritid/formgivning vore det bästa stället att lägga det i.

streetart har ballat ur totalt, fucking strumpor på lyktstolpar, kom igen vafan äre för skit?

graffitiforumet ska vara strictly graffiti/klotter
Tu m'emmerdes!
Kreamteam

bra med en egen forumdel till streetart, tror det skulle vara bra om det fick hamna i anslutning till graffiti dock...
MODS! Gör en omröstning eller nåt? Ska det fungera i anslutning till graffiti eller inte?

Gnällspikish och andra tjutare:
"WÄWÄWÄ BÖGIGT MED KLISTERMÄRKEN"
"WÄWÄWÄWÄ INTE GRAFFITI"
"WÄWÄWÄWÄWÄ *FAP FAP FAP FAP FAP* DET SKA VARA PÅ ETT VIST SÄTT RUNKNING"
"BUHU BUHU BUHU WÄ WÄ WÄ BLA BLA BLA SPREJ OCH PENNOR BUHU"
Manligt.

Personligen gillar jag att det blivit nån sorts happy-meal livsstil med graffiti, det kan fantamig sitta en leksak på varje elskåp och stolpe i hela centrum en morgon. Kreativt, kul att folk prövar nya saker.

Sen måste jag nog hålla med om att den här stickningsgrejen är rätt lam, men fan, kul att fler tar utrymme i anspråk från alla wannabe-kriminella graffare som ska spela allan vid första tillfälle. Starta en firma och gå och nita folk på matcher istället, sitta här och hävda sin penislängd känns jävligt 2003.

Jag hatar internet.
Graffare

2010-03-13 09:33
sjukt fræscht!

Hahahaha logotype0 hahahahaahaha
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Hög nivå på påven, låg nivå på whoa-användare.
this is the place for your advertisement