Gabriel 13, dog i schaktet

Vår Hiphop - Graffiti

Gabriel 13, dog i schaktet

Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6725586.ab

Vila i Frid!

(Inlägget ändrat av Legoland 2010-06-15 06:57:17)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
klottrare..
varmkorv
vad är graffiti med det där? att han hade ett plank i garaget?
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."
Han skulle klottra men dog istället. rip
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det har väl rätt mycket med graffiti att göra...
Förutom UE-snubbar är det väl graffitimålare som brukar vandra omkring i tunnlarna.

....föll ner i ett 30 meter djupt schakt.

wtf? Finns knappast nåt ställe man kan falla 30 meter...?

wtf? Finns knappast nåt ställe man kan falla 30 meter...?

klart som fanns det finns ? har du ens varit där ?
jag hatar dig !
haha nej...men det låter väldigt mycket...

"Platsen där Gabriel dog är känd som Tariqs tempel, uppkallad efter den tidigare grafittimåaren och numera filmregissören Tarik Saleh. När han i går fick beskedet om dödsolyckan blev han chockad och ledsen."

lol cheap fame..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
the_real_apa P20 hahah lek inte på whoa!
jag hatar dig !
Undrar vad som hände med snubben som ledde dit honom...om han drog innan eller efter han föll, iof inte konstigt om man får panik i den situationen.

klottraren

vem är det som leker... :O

Rappare

2010-03-05 15:37
Aftonhoran är fan bättre än whoa-toysen på att steka fames
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sincedayone P20 haha sant!

fan vad alla coolingar ska spela psykon utan känslor bara för man graffar (-.-) R.I.P !
såg en på FB länka denna.. vilken jävla slump.länk

aja tråkigt detta..
V.I.F!
säger som stångå...

Det här har väl ingenting med graff att göra?

det enda som hade med graff att göra i den artikeln var att den ena bilden innehöll några synliga bokstäver.

UE och graff har inget att göra med varandra...sen att det förekommer graff på populära ue-ställen är en helt annan historia.

hemskt öde, även om han mest har sig själv att skylla. sorgligt men sant.

Kanske trådskapare gjorde ett försök i att höja ett varningens finger till alla muppar här inne?

Nej det 13 åriga barnet hade inte sig själv att skylla, utan svinet som lurat med honom där och sedan lämnat honom att dö kommer vara fast hos polis innan måndagen.

Vidrig jävla historia på alla sätt och vis. Respekt gott folk.

sen vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att många graffare runt stockholm associerar tunnelbanorna med graff, no shit, egentligen.

synen på vad graffkultur är skiljer ju sig faktiskt på var man bor.

Jävla tråkigt alltså.
iallafall riktig jävla mamma knullar horunge som lämnar en liten grabb i tunneln. Kan hajja hur jävla rädd grabben har varit när han sprungit runt där helt ensam..
R.I.P
www.fotolog.com/proffs
Tragiskt när det blir sådär. Tycker dock att Tariq pratar lite väl mycket som aftonfabeln vill han ska för att vara en bra förebild - känns liksom lite tillgjort.

Hoppas den där horungen som lämnade Gabriel hittas och får en massa stryk

bunker P11

Han har nog inte sprungit omkring efter ett fall på 30 meter.

Antagligen har han legat där vaken ett par timmar i mörkret med brutna ben och skador i huvud och inre organ, saknat mamma och sakta känt hur livet sakta sugits ur honom

Illsnidig P24

Eller så vill du få det till det för att myten ska leva kvar hmmmm

synd om killen!kände inte han men tycker de är hemmskt!
han jävla sean ellr va han heter,om de nu är sant att de är hans fel..
ska han ligga på spåret och med pungen för bli överkörd av ett godslok! långsamt..
R.I.P gabriel!!
http://www.fotolog.com/onlyfreights
shyffert Menar mer att grabben har nog sprungit runt ett tag i tunnlarna och försökt hitta ut innan han trillat.
Är inte dum i huvet om det är det du påstår?
www.fotolog.com/proffs
Har följt tråden om det här på flashback, förbannat sorgligt. Lider med Gabriels familj. =/

den där grinden/luckan har ju varit upplåst/upbruten under längre perioder till och från...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Tycker inte speciellt synd om honom för det faktum av intresset för sporten som uppenbarligen har sina ups'n "downs". Även om man i den åldern inte har någon speciell rädsla, så har man kunskapen om vad som kan hända annars är lite "tappad" om man inte researchar lite först..

Men den fittan som lämnade honom där nere förtjänar sjukt med pisk. Kan ju tippa på att han inte var särskilt informativ om riskerna på spotten.

Han kunde iaf ringt ett jävla anonymt samtal om han inte ville bli inblandad i "fallet".

Jag gillar ordvitsar.

sport?

Hans systers eftersökningar finner ni här: Flashback
Helt sjukt sorligt om man läser detta på tråden som hans syster har skapat på flashback: Länk till http://www.flashback.org/t1138965 (den länken funkar) Sjukt sorligt
Det där var en riktigt tragisk historia. Följde den i Flashback-tråden som den fruktansvärda sanningen skulle uppdagas. Vila i frid!
UE:a låter kul men mycket kan gå fel... RIP Gabriel Erlandsson!
shyffert

Ja för det vill jag, bergis. Jag kan dock inte dra mig till minnet att jag hört skrönan kring hans person och att han skulle bott i sitt "tempel" ens, och om så är har jag för länge sedan glömt. Om nån minns den får dem gärna förtälja?

Det jag reagerade på var att en gammal graffitimålare säger "gå inte ner i tunnelbanetunnlarna" - för det kan vara farligt. Det känns bara fel i min mening, specielt då han själv säkert ränt där i sin ungdom ett oräkneligt antal gånger.

Klart som fan det är farligt, det borde även 14åringar förstå men jag tycker ändå det är att lägga en groda att poängtera ut det på det där viset i media. För mig känns det likadant som när klottrare delar med sig av sin ny vunna visdom efter dem torskar och förklarar för alla vilka konsekvenser det kan medföra, och hur det kan förstöra ens liv. Som om man inte visste det innan? För att använda ett typiskt hiphopfjantigt uttryck så tycker jag det är "sell-out", helt enkelt.

Visst, han kanske har vuxit till sig och blivit gubbe och skaffat barn och karriär men det låter ändå så fruktansvärt fel. Lite som om "Seen" skulle säga - "Klottra inte! Driv gasen är farlig för din hälsa."

Men, men, i och med hans yrkesval är han väll något utav en offentlig person så jag kan ändå förstå hans uttalande och att han väljer att gardera sig.

Illsnidig P24

Han kanske bara kände lite för grabben och inte vill att fler barn ska dö nere i tunnlarna? :/

Producent

2010-03-08 05:52
Fattar inte heller vad Tariq Saleh skulle bli inblandad i det har. Inte sa att det var han som skapade tunneln?
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Han vad ju graffiti målare han målade antagligen väldigt många målningar där inne så börjades det kallas Tariqs tempel.
Moderator

2010-03-08 11:30
hur kan ni gnälla på tariq? så fort nån torskar på nått så skriks det neka neka neka men när tariq avfärdar all mytbildning om sig själv och förnekar all inblanding i allt så reageras det... poängterar ni att graff är fett i förhör också?
Graffiti är inte för alla och ju färre som blir sugna efter sånt här desto bättre.
tankar till grabbens familj och vänner.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Tragiskt må hända, självklart, men varför är det intressant att namnge honom? Skevt.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P22

som dom skriver kallas ju platsen det. är väl fan inte medias fel, det är ju bland er det kallas Tariqs tempel, och uppenbarligen driver det barn dit?

Schyffert: jag syftade inte på ställets namn utan på grabben i fråga (som jag för övrigt nu såg att det var Aftonbladet som var skyldiga till).
Intressepenisen hårdnar!
akay e väll för de första som folk kallar slussen ? inte nått tarik temple ? och om svt nu som redan har varit där och gjort ett program om akaytemplemt där de sägs att han bott, med ritningar över "kojjan"han bodde i och en rekonstruktion av allt ....hade de inspelat förut från (HEMLIGA SVENSKA RUM )där dom visar allt mellan himmel och jord intressant för dom som gillar de... och för de andra e de så att de förknippas med honom för hans affischer sitter i hela jävla templet överallt ....

och för de andra dog inte gabriel där han dog i ett vent schakt som inte hör till "templet" ...

och varför diskutera det överhuvudtaget en 13 åring har dött på ett väldigt sorgligt sätt för att han ville se va stockholm gömmer undermarken och bakom alla låsta dörrar .... och nån lurar honom...

tycker för övrigt synd om hans familj och syster som får sitta och läsa om va alla på flaschback sitter och pratar om ...

R.I.P Gabriel
cykelbogen P18

Hoppas för guds skulle att dom INTE sitter och läser där! :S

R.I.P

Ontherun95 det heter inte tariqs tempel!
vilken horunge som lurade gabriel .. hoppas han blir så jävla misslyckad och dör
R.I.P
det var inte jag
RIP

Var där i slussen igår där Gabriel dog, efteråt när jag gick ner vem ser man? Joo man ser ju gabriels föräldrar som gråter och mår piss! dom skulle väl be en bön åt han när dom skulle upp dit...
det var inte jag
R.I.P
det var inte jag
det som är graffiti med de där är ju han var en writer, finns ett par tags här på röda av han..
det var inte jag
fyfan

r.i.p