Montana 94/Ironlak

Vår Hiphop - Graffiti

Montana 94/Ironlak

Har funderat på att köpa montana 94 och ironlak och har en liten enkel fråga för er som har testat båda burkarna. Vilka av dom två gillar ni bäst? Är montana 94/ironlak bra? Vad skulle ni rekommendera mig av dom två? Och nej snälla, bara seriösa svar och inga jävla posts om *testa själv, jävla toy bla bla *

puss

det var inte jag
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Så var det det här med att läsa reglerna...

Du borde faktiskt prova själv, det är två helt olika burkar. Ironlak har tjock färg och är väldigt "mjuka" burkar och är väldigt funktionell till det mesta. Detsamma med 94 bara att det är ungefär som de flesta (tunnare färg jämnfört med ironlak). Men gillar ironkal mest då den är både billigare och skönare enligt mig.
Föredrar faktiskt Mtn 94a sjukt sköna burkar enligt mig , Ironlak har jag bara kört med vit och även 600ml ,men blir så jävla sur då dom vanliga capsen inte funkar ,å då fakkar burken ur totalt när man försöker med dom iaf ;) dom är dock säkert rätt ns om man har rätt caps !
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/
Jag skulle rekommendera dig att begå självmord
diskotek2 jag skulle rekommendera att du köper en montana pocket och stoppar in den i analen hårt och försiktigt. fan.
jävla mamma töjjare..
det var inte jag
Har inte provat ironlak men har hört från polare att dom ska vara väldigt sköna att hantera, bra fyll, enkla små lines osv, jag skulle nog köpa ironlak!
QEZ! verkar ju vara ärligt sagt efterbliven.
@shader word.
haha ironlak luktar skit , fast helt okej färg

Ironlak: som gammla Black burkarna men luktar godis(lukten skall tydligen vara anorlunda på dom nya som görs nu)
MTN94: grymt underbar burk OM dom fungerar, har hört ett flertal ha problem med ej fungerande burkar, själv har jag haft 1 som inte funkat.

jag personligen kommer nog inte köra ironlak igen då nya Black e överlägsna, 94'an köper jag endast vit då den är riktigt trevlig.

allt beror lite på vad man skall ha burken till.
http://www.graffitiforum.se <- Party!
jelly så sant som de va skrivet 1

idiotR
94:an e seg som 2,5 bits bredband från telia
ironlak e väl ok.
du e rätt trög om du ej visste de

Precis som Jelly skriver så är den välkända vaniljlukten på väg bort och de nya leveranserna på Ironlak luktar mer som "vanligt" spray. Håller dock inte med Jelly om att de är som gamla Black då de är lite mer som Molotow i ventilsystemet, alltså lite, lite hårdare att trycka ned än tex MTN94, Black & Hardcore. Däremot så är Ironlak den överlägset mest täckande sprayen som finns på marknaden, speciellt för svåra färger såsom gult. Då vi sålt de mesta märkena inom branschen samt även målat med dem så föll valet på Ironlak mycket just pga dess otroliga täckningsförmåga.

Gällande MTN94 så har vi hittills ALDRIG fått in en felande burk i retur. Då vi alltid tar seriöst på reklamationer så skulle detta komma till ytan ganska snabbt. Aldrig hört detta problem förut helt enkelt.

När det sen gäller vilka burkar som är bäst, skönast osv så är det precis som Jelly skriver- det beror på vad man ska använda burken till och vilka referenser man har. Vi har kunder som säger att Clash, Molotow, Ironlak, Kobra, Hardcore, Black, MTN94, Gold, Multona, Bombers Best osv osv är den bästa burken. Smaksak alltså.
Sen kan man alltid titta på tex Diseys gamla målningar för att snabbt inse att det tydligen går att göra superproducerade pieces även med vanliga billacks sprayer- ligger till 100% på tekniken.
Det finns helt enkelt ingen "graffiti" burk idag som är dålig- alla är bra på sitt sätt. Vi har valt MTN94 + Ironlak för enligt oss är det 2 märken som kompletterar varandra jättebra- en blank & en matt spray och att färgskalorna är olika, samt att det är skönt att jobba med dessa leverantörer då de inte ser allt bara svart eller vitt.

För mer frågor om ironlak eller MTN så går det såklart bra att maila oss.
Lycka till därute oavsett märke ni föredrar!
mvh
Fatcap Crew
www.fatcap.se
shader trevligt.
det var inte jag
belton vit sitter ju aldrig heller fel.
Även om Carosol vita fortfarande är nummer ett!
inte ironlak dom suger som fan !! :D
ironlaks färger är enligt mig riktigt bra
när det kommer till krom så välj molotow
men pojkar!!!