I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti - Var med och påverka!

Vår Hiphop - Graffiti

2011-01-14 11:32

Graffiti - Var med och påverka!

Hej!

Vi håller på att göra en dokumentärfilm om graffiti som ett skolprojekt (för mer info, kolla våran sida). Nu undrar vi, vad tycker ni är viktigt att ta upp i en dokumentärfilm om graffiti? Både negativt och positivt är välkommet, vi är neutrala.

Vi söker även personer som skulle vilja ställa upp på en intervju som vi ska ha med i dokumentärfilmen. Om du är intresserad, skicka ett meddelande till oss.

Finns det något speciellt som ni skulle vilja upplysa om graffiti? Något som kanske inte många vet?

Tråden är öppen, lägg till om du har något att säga eller tycka till om gatukonst.

Tack på förhand
// Uppsala 018

2011-01-14 17:18
Man har ju hört om liknande produktioner innan, där man haft svårt att få kontakt med writers. Fast tänk på att inte låta filmen ge ett "dåligt" intryck av graffiti, ett sådant som samhället har idag. Graffiti är bra skit.

Jag önskar er lycka till, och ser fram emot resultatet. =)
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-01-14 18:15
Vi har personer som ställer upp så det är inga problem, men ju mer åsikter desto bättre som man säger! Vi håller med dig om graffiti :)
Varför vi ber om andras åsikter och hjälp är för att vi vill ha en så bra film som möjligt och upplysa om saker som man annars kanske inte tänker på. Därför blir vi glada för minsta lilla svar!

2011-01-15 20:50
1. Säger de som många sagt förrut i liknande trådar, vill ni ha en seriösa svar och dylikt så är inte Whoa rätt ställe. Är ju nämligen så att många är tuffa röjklottrare på internet.

2. Tycker ni skall vända er till Flashback, givetvis inte bra de heller men iallafall bättre om ni vill få mer seriösa svar.

Jag önskar er all lycka och måste säga jag tycker de är trevligt att tjejer engagerar sig.

2011-01-16 23:09
Tycker ni ska ta med att man kanske hellre gör en lätt målning på ett ställa som syns som fan alltså på ett svårt ställe än att göra en sjukt snygg målning på ett ställe där ingen kommer se den..
+ skillnaden mellan streetart

2011-01-16 23:10
Och klotter*

2011-01-17 00:33
Since
Tycker de är konstigt hur du kan sitta och dra alla över en kam. Det finns många som hellre gör en lagliga och välarbetad piece, än att lägga en ful stationspiece med chrom och svart på fyllan. Kan även vara jag som har fel och då ber jag så mycket om ursäkt.

2011-01-17 12:09
@Bawacka nej nej det menar jag inte heller :) tycker bara att det finns en viss charm i det

2011-01-17 17:41
Det viktiga är att visa alla aspekter utav graffiti inte bara en del.
Vissa gillar chrome, vissa färg, vissa gillar enklare stil, andra blir helt till sig utav pilar och connections.
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-01-18 06:21
jag vill också vara med, speciellt stå med luva och banadana...berätta hur mycket jag hatar poliser och väktare.. (A.C.A.B. och F.T.P.)

Lycka till!
Dra åt helvete

2011-01-18 18:31
kommer pengar in i bilden så ställer jag gärna upp ;)

2011-01-18 19:39
Du borde ta med det om att inte dra alla som graffar över en gräns! och att graffa inte går ut på att förstöra! eller har jag fel om det? för har fått höra några som tror att alla som graffar även vandaliserar. (och då menar jag förstöra saker om ni inte fatta)

Men iaf lycka till med filmen.

2011-01-19 00:34
Jelly verkar vara en klok människa.

2011-01-21 10:04
fjoll asså !
slick snubbe, ingen du vill möta på en freda kväll !