I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

inget crew, inget liv

Vår Hiphop - Graffiti

2011-01-26 23:07

inget crew, inget liv

Tja! började rita för kanske 1,5 år sen och nu sitter jag här, fortfarande inte kungen på att rita men helt okej ändå och ännu bättre med burken. problemet är att jag körde min första piece i somras så jag är ju inte rutinerad nånsstans men jag kan fortfarande måla. till saken: några kompisar målade för något år sen men själv har jag one:at mig fram rätt länge nu och jag ska va ärlig, det tar charmen ur det när man står ute och målar en panel i 20 minus i en kvart när man kunde ha knäckt en bärs med en polare och målat och vart glad.
inte meningen att rabbla upp hela min livshistoria men jag pallar inte köra ensam längre. är ingen jävla toy men jag undrar ifall det finns nån som vill köra med i gbg. haha så jävla p12 känner jag mig men skitsamma har fan ingen annan stans att vända mig...

/ Since

2011-01-27 01:29
Mitt tips är att gå med i ett bowling-lag istället om du vill ha polare och öl drickande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2011-01-27 02:42
En graffare har aldrig problem att skaffa nya vänner med samma intressen. Och om du målat så länge (och även ha avancerat till panels) så skulle du inte postat denna tråden. Min 'vilda' gissning är att du är toy så det skriker om det.

2011-01-27 03:27
Om ovanstående stämmer så borde du inte ha några vidare större problem med att hitta kontakter. Roar mig dessvärre att du kallar det för att rita, är du verkligen en writer?

Din definition av ett crew är också lite lustig; ett gäng grabbar som står och dricker bira / för trevliga konversationer samtidigt som dom lirar panels.

Nyeh - I call bullshit on this one.

2011-01-27 12:38
skissa då, skitsamma, menade mest umgänget, känner inte en jävel som målar längre och ingen vågar längre för nån polare fick böta

2011-01-27 13:19
Onödigt barska ni är mot trådskaparen. Kom igen.

En graffare har aldrig problem att skaffa nya vänner med samma intressen.

Ehmm, njaa...

Roar mig dessvärre att du kallar det för att rita, är du verkligen en writer?

Om man aldrig använder de rätta termerna så finns det anledning att ifrågasätta någons intresse. Helt rätt!

"Roar mig dessvärre att du kallar det för att huvudsnurr, är du verkligen en breakdansare?"
"Roar mig dessvärre att du kallar det för att springa, är du verkligen en joggare?"
"Roar mig dessvärre att du kallar det för att läka, är du verkligen Jesus?"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-27 18:46
DokterDöd P22 HAHAHA

Häng runt olika fames, (du bodde ju i GBG - finns gott om dom.)
Skaffa en fotolog som alla andra och lägg upp dina prylar till slut får du säkert ett Private av någon som vill lira.. Ni byter MSN liksom. PAFF en ny graff polare

Jag skulle iallafall hänga runt olika fames ifall jag inte hade några polare som målar.
Dock ifall du väljer altenativ ---> 2, så behöver det ju inte vara hans grejer han lägger upp bara någon random som lurar dig.
Dra åt helvete

2011-01-28 09:06
Som csg_hunken säger.
Bra början är att kicka igång en flogg, ut o måla/bomba fota.
sen med tiden kommer du lära känna mer o mer folk. men på floggen så är det lite så om du ät toy o lägger upp en toy skiss osv. du kommer ju inte direkt få feta creds för det haha utan det kommer vara folk som dels skrattar, men dels folk som ger dig tips a bra det skit i o gör så a du fattar. som du sa att du gjorde. ut o kör en fet panel o hooka upp en bild påt så kommer du säkert på creds för det.

2011-01-28 10:55
okej ska göra en fotologg om ett par dagar när jag fotat då! tack peeps!

2011-01-28 17:19
Länka flogg sen.

2011-01-31 11:22
Att måla själv är ju en utav dom skönaste känslorna man kan ha, man måste ha stenkoll på alt och minsta ljud som inte kommer från dig själv vet du kan vara knas .. brrr :)

Men som sagt, polare kommer med tiden.
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-02-07 22:34
@Doktordöd: Ja, om man lirar aktivt och lever för det som TS får det att framstå som att han gör - så borde man inte ha några vidare problem med att skaffa kontakter. Om man är en writer så drar man sig automatiskt till andra writers - så har det varit för mig och många andra i alla fall.

Lets face it, om man vill få kontakt med andra writers och lirar aktivt - så kommer man få kontakt med andra writers. Tror dock inte att en writer med koll skulle påstå att whoa är det enda stället personen kan vända sig till - när det finns både flogg och fames.

Ja, jag tycker att det är likadant som att kalla graffiti för klotter - i mina ögon så borde han använda rätta termer ifall han är en aktiv writer. "Jag började rita för 1,5 år sedan." - Shit, vem säger så? det är inte ens graffiti-relaterat. Tycker att det är en extrem tabbe när man försöker utgå ifrån att vara en bra writer.

OnT:
Det är inget fel med att lira själv, det är bara till din fördel. Men ja, jag förstår hur du tänker - det är alltid skönt med gemenskap och samarbete.

Ett tips om du ska börja med flogg dock: Avslöja inte någonting på dina bilder - tro mig, CSG kan spendera hur mycket tid som helst på att leta efter ledtrådar. Grönvästarna dedicerar trots allt sina liv till detta jobb som dom har.

Du får gärna dela med dig av floggen här när du väl har lagt upp den! =)

2011-02-12 01:13
Bane

Vad du hakar upp dig på termer. Personligen hatar jag uttrycket "writer" som du verkar använda flitigt och jag försöker i så liten mån som möjligt (bortsett från vissa benämningar) att använda graffitirelaterade ord. Inte blir jag en sämre målare för det :-)

2011-02-13 22:04
Techaas: Hakar upp mig gör jag väl inte, jag tycker dock inte att en person som är insatt i kulturen ska kalla det för t.e.x klotter i seriösa noter - eftersom att Graffiti och klotter är två helt olika saker. Det är sådana termer som jag finner logiklösa och korkade - och dubbelmoralen ska vi inte ens gå in på.

"Jag började rita för 1.5 år sedan" - Denna mening är inte heller särskilt relevant, finner ingen logik i den heller. Vill inte göra en stor grej utav det hela - men att han har "ritat" i 1.5 år är la lika relevant som att en konstnär har öppnat en konservburk fylld med jordnötter och smetat ut innehållet över sin kropp - inte betyder det att personen i fråga är en erfaren writer/målare.

Men ja, jag kan erkänna att det var både fel och barnsligt av mig att komma med det provocerande tillägget: "är du verkligen en writer?".

Påstod aldrig att man måste använda sig utav "korrekta" termer för att vara en aktiv writer, jag använder mig inte heller utav alla termer. Men jag tycker fortfarande att hans ordval och tankebana är helt vrickad, känns som han har helt fel uppfattning om vad en toy och ett crew är.

Vill förövrigt fråga om trådskaparens definition utav en toy, vad är en toy i dina ögon?

2011-02-15 23:34
okej
 vaddå de chillmode

2011-02-16 22:50
ingen p12 ? p13 kanske ?