I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla tagga inte folks hus

Vår Hiphop - Graffiti

   

2011-04-19 14:29

Snälla tagga inte folks hus

Portarna och fasaderna på min gata har återigen blivit bombade med taggar. Jag får återigen stå och måla om dörrarna på helgen i timmar, tid som jag verkligen hellre velat spendera med min nyfödda dotter.
Fasaden är förstörd och jag måste personligen fixa med att ta in offerter för renovering på ledig tid. Jag pendlar varje dag och min arbetsdag är 10 timmar och har ett nyfött barn - jag orkar inte med sanering av huset med.

Det kostar massor av tid och pengar. Varför gör ni så? Förstår ni inte att det är vanliga människor som får fixa till det efter er?

Försvarar ni alla det? Tycker ni att det är OK? Tänk om ni själva sparat i massor av år och till slut kunnat låna ihop till hus/bostadsrätt och så kommer någon och skriver sitt namn med sprayfärg över hela fasaden?

Den som taggar FCK i malmö, jag vet inte om det är ett gäng eller person: snälla sluta. Du förstör för vanligt folk, vanliga människor med vanlig ekonomi, vanliga känslor och vanliga vänner. Vanligt folk precis som du, dina vänner och din familj.

Ni som läser detta, snälla säg till dina kompisar/yngre syskon att inte klottra på folks hus/hyreshus. Det gör bara folk ledsna. Om du nu känner att du måste tagga av någon anledning, gör det på saker som hanteras av myndigheter/kommun etc då det inte drabbar vanliga oskyldiga privatpersoner.