I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

16st gripna i samband med AOTS.

Vår Hiphop - Graffiti

2011-08-25 01:46

16st gripna i samband med AOTS.

Hejhallå

Jag känner bara att jag måste få skriva av mig och skapa en diskussion runt detta då jag tycker de låter helt sjukt.

De är väl självklart att om polisen,"klottergruppen" och väktare lägger lika mycket energi andra helger, så skulle de gripas minst lika många?

http://svtplay.se/v/2511474/abc/16_gripna_i_samband_med_gatukonstfestival

Hur jävla blind kan man vara som politiker?

Sen att den dumma kossan använder ord som "dom har FEL, vi har rätt" bevisar ju bara vilken jävla besserwisser hon är. 16 personer? Hur många grips varje helg i Sthlm?

2011-08-25 02:33
Ja, faktiskt helt uppåt väggarna att säga" detta bevisar att dom har fel och vi har rätt".
Sen så brukar det väl också vara så att, om man t ex smäller upp ehn vägg så ökar klottret intill den, men minskar i allmänhet?

Aja, jävligt bristande argumentering från moderaternas sida.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-08-25 09:43
Är det bara jag som reagerade på att snutarna följde efter "klottrarna" och grep dem sedan på bar gärning... sjukt.
Finns det inget vettigare våra skatte pengar kan gå på istället för att följa efter några kids efter en festival.. följ efter några knarklangare istället!!!

2011-08-25 11:29
acab
He hecho esto ya que estaban en jardín de infancia
DJ

2011-08-25 12:03
Hela frågan är helt fucked up. Borgarna har fått den precis dit de vill. Hela debatten handlar nu om huruvida lagliga väggar innebär mer eller mindre olagligt klotter. Ingen pratar m frågorna om yttrandefrihet, censur och människors behov av att skapa konst.

Det sjuka i att bestraffa tusentals människor för vad 16 pers gjort. Minst 16 pers kör nog olagligt på motorvägarna, alltså: stäng ner alla lagliga motorvägar för alla! Skulle aldrig ske. Men när det gäller så grundläggande mänskliga rättigheter som det här är det tydligen OK med kollektiv bestraffning. Fascistoida idéer. Blir mörkrädd.

2011-08-28 01:58
Fy fan vad sur jag blev när jag såg det där klippet.. Sitter fan och kokar, detta får mig bara att fortsätta bomba. Blir ännu mer triggad...!
jumpless!
Producent

2011-08-28 02:06
Det här bevisar att moderaterna har fel.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-08-30 07:49
Ulla <3
Que sera, sera.

2011-08-30 13:19
JAG KLARADE MIG................... HEHEHEHEHEHEHEHEEHEHEHHE
Dra åt helvete

2011-08-30 23:48
http://personer.eniro.se/resultat/ulla+hamilton/stockholm
då kör vi!

2011-09-09 16:06
om staten trappar upp reglerna i spelet så är de väl bara o följa dem.

Ulla Hamilton
-Polisens aktivitet har visat att dom har fel o att vi har rätt när vi säger att de finns uppenbara problem med att till lata såna här lagliga väggar.
För att de leder till klotter runt omkring o 16 personer bevisar det, att vi har rätt.

Ulla att är en riktigt gammal gädda vilket syns och märks.
Känns lite som dagis nivå då du pratar om "dom har fel o vi har rätt" och man märker att du är gammal.. speciellt i tal o tankar.
Vilka "dom" pratar du om.. vi alla är väl människor och tycker olika, alla förtjänar SIN plats i samhället.
Men enligt dig så skall dom förföljas och gripas o deras farliga vapen är färg.

Lagliga väggar ger en graffiti målare alternativet:
Bryt lagen o få polis o böter efter dig.
eller gör det lagligt för varför vilja vara kriminell.

Ulla har glömt hur människan fungerar och hon är Moderat... vi skall bara ta plats i systemet o följa med.
Graffiti är UNIKT och fuckar upp allt som har med regler o system att göra.
Människan har klottrat i alla tider.. och någon gång borde gamla gäddor som Ulla trilla av pinnen för gott.
men jag tror verkligen inte att man kan lära en sån gammal Gädda ursäkta Hund att sitta.
Det behövs NYTÄNKANDE!!!
-Tänk STORT!

16 representerar inte de 6000 som besökte.. o reporten Hannes Nelander undrar om man inte kan se ett samband?
-Hannes e du efterbliven?
Hon är festivalens producent och vill nog ej känna sig dum o misslyckad eftersom 16 pers greps under en laglig festival hon styrt upp.
(Hade jag varit din chef hade du fått sparken!)

Det vimlar av samband.. det finns inga alternativ så alla som kallar sig graffiti målare i sthlm begår brott eftersom de finns en NOLL-TOLERANS.
Människan (Graffiti målaren) finns och föds men inte synen o förståndet till det.. istället får ni motstånd och dom gör livet svårare för dig.

Detta blev en samlingspunkt för graffiti målare.. writers bench för nya generationen kan man säga och då passa staten på att förfölja o bötfälla små-kids som är uppspelta o taggade efter en sån frihets upplevelse.

Undra hur många som blev förföljda UTAn att veta om de!?
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-11-09 14:40
http://www.svd.se/kultur/vaktare-brot-mot-lagen_6619436.svd

Igår avslöjade SvD att polisens uppgifter om att 16 personer gripits för klotter i samband med Art of the streets i somras var fabricerade, och att endast ett fall gick att knyta till arrangemanget.

väktarbolaget CSG, som anlitas av Stockholms stad och SL, har ägnat sig åt förbjuden civil spaning.
Väktare på bevakningsföretag måste enligt lag alltid bära godkänd uniform där det tydligt står att de är väktare.

I brottsanmälan slår polisen fast att ”civila väktare gripit 3 st killar som klottrat”.

Om länsstyrelsen kommer fram till att CSG sysslar med civil spaning riskerar väktarbolaget vite och att förlora tillståndet att utföra bevakning.

–Jag kommer att begära att Stockholms stad gör en fullständig sammanställning av kostnaderna för att anlita väktarbolag, och vad man beställt för tjänster. Här satsar staden miljontals kronor och skickar ut civilklädda agenter för att jaga rätt på ungdomar som inte passar in i stadens klotterpolicy. Det är skevt, när det finns andra sammanhang där det finns ett större behov av skydd och trygghet, säger oppositionsborgarråd Tomas Rudin (S).

Trafikborgarråd Ulla Hamilton (M) vill inte intervjuas av SvD utan hälsar via sin pressekreterare att hon utgår från att polisens information alltid är korrekt.

-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-11-09 22:41
Läs även den här artikeln;

http://www.svd.se/kultur/polisen-bluffade-om-gripna-klottrare_6616342.svd

Polis och politiker hävdar att 16 klottrare greps på bar gärning i samband med Riksteaterns graffitikonvent Art of the streets i somras. Men SvD:s granskning av polisanmälningarna visar att uppgiften är fabricerad – max ett fall kan knytas till arrangemanget.

Lyssna även på P3 Dokumentär på söndag;

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2519

I mitten av 90-talet hårdsatsar Storstockholms lokaltrafik, SL, mot klotter och graffiti. Kjell Hultman får tjänsten som trygghetsansvarig på Storstockholms Lokaltrafik och han hyllas och hatas i kriget mot graffitin. 1996 inleds ett nära samarbete med väktarbolaget Falck Security och en civilklädd väktargrupp börjar jobba för att gripa så många klottrare som möjligt.

Falkarna blir kända som en svartklädd och maskerad antiklotterarmé.

Martin är en av de fd Falckväktarna som jobbade i den civila spaningsgruppen. De får i uppdrag att kartlägga misstänkta graffitimålare i ett register – en verksamhet som senare kommer visa sig vara helt olaglig. På Falckkontoret finns sovsäckar och liggunderlag att ta med sig ut på spaningsuppdrag i tunnlarna. Martin lär sig snabbt att känna igen tags och graffitimålare och han vet precis hur nysprayad färg luktar.

Det går bra för Falck och SL i kampen mot klottrarna. Många graffitimålare grips och döms till skadestånd. Men 2002 händer något. SL polisanmäler plötsligt Hultman. Han misstänks för att ha tagit emot mutor från Falck Security.

Efter snart 10 års tystnad säger Kjell Hultman att han trodde att han gjorde rätt och nu berättar han för första gången sin version av vad som hände.

2011-11-10 01:54
bara be massa folk skicka in materiel på csg när dom är civilklädda, bilder och filmer allt som finns så dom ser svart på vit att det stämmer... inge csg = fest

DJ

2011-11-10 09:34
Fattar inte hur de tror att nån ska ha nåt förtroende kvar för polisen och "privatpoliserna" i de här frågorna med allt detta lallande, fuskande, skarvande och trams. Alltså, inte ens benhårda klotterhatare kan ju se det här som seriöst eller vettigt nånstans? Så jävla desperat.

2011-11-10 11:01
Follow me on Twitter @csg900

2011-11-11 16:45
Fan va bränt att leka Csg för att propsa sig själv när man kört panel...
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-11-12 20:06
hora F13
Det var ett jävla tjat om att CSG skulle vara si och så.. jobbar dom för FBI också eller?
 BLÅ LINJEN
Redaktionen

2011-11-14 16:35

2011-11-14 20:40
HAHA Ullas argument(y)

Dom som vill måla olagligt kommer fortsätta att göra det oavsett vilka lagar och straff som finns!

Det kommer de aldrig kunna stoppa..... Så då varför inte fixa några lagliga väggar för de som vill köra lagligt? För det är ändå något som aldrig kommer kunna stoppas.....

2011-11-15 01:16
Kolbjörn Guwallius
"Har du läst mina och Tobias Brandels artiklar i SvD om vaktbolaget CSG? Jag söker dig som råkat ut för sådana situationer som beskrivs samt har dokumentation av något slag. Maila [email protected] - källskydd garanteras."

http://https://www.facebook.com/kolbjornguwallius

2011-12-01 21:53
den där ulla var jävligt ful också
 vaddå de chillmode