Säljer du din vän för 1000 spän?
Det finns krogar och företag som annonserar och utfäster en belöning för att "komma i kontakt med" den som taggat deras egendom. Hur ser ni på det? Skulle du nappa på det för lite snabba pengar? Spelar det någon roll om de erbjuder 500:- eller 10.000:-? Vad har du för argument för att ta pengarna och gola ner någon respektive att hålla tyst? Spelar det någon roll vems egendom det är? Privat litet företag, stor kedja eller ett dagis?
inte om det är en polare.....men om du vet namnet på den/dom du har beef med så kör på :D hahaha
ge mig 10 000 000 000 så kan vi snacka :) nää men seriöst, har ditt favoritcafe fått en tag på sig eller vad fan e detta för fiske efter golare? Man golar aldrig, oavsett vad dvs om jag inte får 10 000 000 000kr :)
http://www.graffitiforum.se <- Party!
Dubbelmoralen finns ju. :p
"Näe, nu målar jag bara lagligt." "Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?" "Jo, det var jag igår."
@jelly: Nu har du underskattat mig nåt ofantligt. Jag personligen golar inte och frågan är rent hypotetisk av just den anledning som står i trådstarten. Tags för mig är något jag uppskattar, så länge de är på "rätt" ställen (i stort sett överallt där ingen kommer till emotionell skada, tex gravstenar och liknande), dock är det en helt annan diskussion. Jag är bara nyfiken på mentaliteten kring detta från fler som är likasinnade. När diskussionen kommer upp bland mina "vanliga" vänner så är det alltid jag som framstår som idioten för att jag vägrar gola.
"inte om det är en polare.....men om du vet namnet på den/dom du har beef med så kör på :D hahaha" cp? Goolar man en gång, vemfan man en goolar på, så borde man nog lägga ner verksamheten.
Que sera, sera.
Snitches end up in ditches!
skulle seriöst inte ens gola om jag blev hotad till livet !
www.fotolog.com/rewecrew REWE crew MioS one!
Jag skulle inte gola oavsett, vill dom inte ha klotter så är det deras problem och kan sätta upp kameror eller dylikt istället. Golare? Inte en chans
Producent
2011-09-03 00:51
Jag bryr mig inte om pengarna. Men om mina polare har krogen eller företaget så skulle jag hjälpa dem om jag visste vilka som hade saboterat deras lokal.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
klart vissa säljer ut sina polare..... men det kommer ju alltid fram det är vem som glappa..
Dra åt helvete
golare har inga polare!
www.fotolog.com/rewecrew REWE crew MioS one!
@krilleville: men om tagsen sitter tex inne på dass då? Då är det ju ganska integritetskränkande med kameror. @Dopeness: Om man råkar vara bekant med båda två då? Både ägaren till tagen och ägaren till krogen? Personligen har jag ställt mig på målarens sida i ett liknande fall då jag inte anser att en tag på en toalett eller liknande förstör funktionen på den. Resten av er som rapar klichéer om att golare inte har polare osv, det må vara sant men vad har ni själva för argument utöver det? (Jag säger inte att ni har fel men jag är ute efter någon form av diskussion.)
Producent
2011-09-03 17:49
Skulle jag känna målaren/målarna skulle jag inte gola på dem. Men jag skulle säga "Ge fan i min polares krog-annars skallar jag dig! Fattar du!?"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
familjen äger fastigheter som blivit bombade ett antal gånger men skulle själv aldrig goola. av ren princip.
hahaha folk säger att dom inte golar men jag slår vad om polisen kommer och frågar dom så börjar dom lipa och golar ner alla!!!! cash rules everything around me
Skulle aldrig gola av ren princip.
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.
@ evilhoney: Jag håller med, kameror på toaletter är integritetskränkande för den som faktiskt använder toan, vilket gör att toaletter ofta är "fria" att klottra på. Men som du sa så tycker inte heller jag att en tag på toaletten gör att toaletten i sig slutar fungera, och man kan göra ifrån sig bäst man vill ändå
Asså om man känner han som taggat eller målat på ett café och att man även känner krog-/ affärsägaren så kan man ju säga till målaren att försöka ta bort det eller något sånt. och att inte måla där igen!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
Producent
2011-09-05 14:57
jaojao Jag är osäker på om polisen i Sverige ens ger pengar till privatpersoner för information som gör att de kan klara upp brott.
poliser gör vad som helst för att få tag på writers....
"Bawacka Snitches end up in ditches! " Word!
jaojao & Dopeness P30 Polisen varken betalar ut pengar eller underlättar möjligen straff för golare. Vart rätt chockad när jag fick reda på det, var bergis på att dom höll på med sådan. Men som Bawacka skrev: Snitches end up in ditches! Keep your shit straight to the game.
Producent
2011-09-06 10:53
JohnnyFlash Det är nog för att man har sett det i amerikanska filmer som en del tror det.
helt retarded tråd igentligen, att folk ens tänker tanken att gola för lite flis är ju helt sinnes.
Que sera, sera.
reinfeldt , bara bevis på vad whoa är för jävla ställe haha
Vad är kraven för att få stålarna utbetalade? Annars är det ju bara att hitta på ett namn/säga att någon man inte gillar är skyldig, håva in pengarna och sen traska vidare. Att du bara säger ett namn till en privatperson är väl knappast bevis nog för att faktiskt fälla någon.
Omen22: Jag skulle gissa på att de som utfäster liknande belöningar är beredda på att "ta lagen i egna händer", även om det inte blir våldsamt så kan man ju tvinga personen att göra rent efter sig och sen bli portad från stället.
Jag skulle inte tjalla på min polare om det var nån som erbjöd mig pengar för det. för en polare har man ju alltid kvar men en tusen lapp eller mer försvinner ju. Plus man tjallar inte på en polare i vilket fall som helst beror ju förstås vad det är han har gjort t.e.x mördat eller nåt sånt så kanske man hade gått till bängen. men för att hålla sig till ämnet så skulle jag inte göra det :) det är ju ganska fittigt att gola ner nån specielt en polare eller liknande.
Just Writing My Name :P
jag säger inte att jag golar hit och ditt men om någon ger mig an anledning att gola ner dom så kör jag hårt...pengar eller ej!
"kör hårt"
Que sera, sera.
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK HÄR. skulle aldrig gola. och det är även om jag har blivit nergolad av den personen eller om jag riskerar fängelse eller böter eller what ever. att folk ens skulle överväga det oavsett situation är för mig helt chockande. ingen riktig writer skulle någonsin gola ner sin konst form. man är en riktig kärring om man golar och jag kommer personligen dela ut golar stich till alla som jag kommer på ha gjort det (det gäller speciellt OCF). även om man golar till polisen eller till privat personer. FUCK GOLARE
Din mamma
Klotterknugen said it. Folk som golar är själviska mäniskor som försöker rädda sitt eget skinn, eller helt enkelt fittor som inte förstått vad dom gett sig in på. Om nån golar så ger man inte igen "innom lagens ramar" utan man tar det på streetan. Gör dagens gärning, hugg en golare.
Que sera, sera.
Är du helt jävla tokig eller? Man golar inte, så är det bara, fattar man inte det och följer man inte det är man en jävla fitta och borde sitta i en grotta nånstans för sig själv. Däremot ska man ge fan i privat egendom och kyrkor. Det är liksom oskrivna graffitilagar enligt mig. Men golar gör man aldrig under några omständigheter. /Snubbe som blivit nergolad förr
Mommy, can I go out and paint tonight
Fuck snitching!
Homies over Hoes!
en annan sak är dem har väll igentligen inga bevis på att den man anger är skyldig? NO SNITCHING!
Homies over Hoes!
Kommer inte ens på fråga. Nej det skulle jag inte, oavsett hur mycket cash.
Det var Jambo Dia som klottrade på din fasad. -Tack, här har du dina 1000 pix! Vad händer sen? jag menar rent rättsligt så håller det ju inte då det är ord mot ord. Vart vill företagarna komma, jag menar mer än att de ev vill ta lagen i egna händer?
det pinsamma är väl att det finns allt för många golare i denna kretsen! har själv blivit nergolad ! man golar inte oavsett om det är beef eller inte!