I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får snutarna kolla ens väska?

Vår Hiphop - Graffiti

2011-09-17 18:18

Får snutarna kolla ens väska?

Får snutarna kolla ens väska när som?

Stod bara på stationen och vänta på tåget, Vist det va kväll och hade en stor väska på ryggen, men ändå.... De kom bara fram och knacka mig på ryggen och sa, vi vill kolla din väska.... Va fan jag skulle bara hem den kvällen!

Har hört något om att om de misstänker graff så får de kolla väskan, e det så eller e det bara någon idiot som hittat på det?

2011-09-17 18:31
Du får lov att neka till att de ska få kolla igenom din väska..
..Men då får de även lov att misstänka dig för brott.
Svensk lagstiftning i ett nötskal.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-09-17 18:46
upenbarligen så får dom nästan göra vad dom vill om de har "misstankar" om brott..............blir man lite arg på

2011-09-17 19:51
Ja de får kolla din väska samma sak om de misstänker att en minderårig har alkohol i väskan
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-09-17 20:12
Fast, det är la inte olagligt att bära runt på cans?
När jag handlar i Malmö bär jag runt på dom i en vit kass, som man ser igenom.
Väktarna på stationen verkar då inte bry sig särskillt mycket.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-09-17 21:37
True true...

Men varför ska de ens kolla? jag menar det e inge vapen och man måste inte va 18 år för att ha cans på sig. Alkohol tar dom, men cansen.... även om jag haft dem på mig vad fan skulle de gjort? inte ett skit.... stod bara på stationen så de kan inte ens ta mig för att göra nå.

2011-09-17 22:05
Du måste vara misstänkt för brott om grisen ska få kolla igenom dig utan din tillåtelse.
Mommy, can I go out and paint tonight
Moderator

2011-09-17 23:00
Japp, enligt polislagen 19 har de rätt att kolla din väska.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2011-09-18 05:06
Har för mig att de får beslagta färgen om de misstänker att du tänker använda den i olagligt syfte. Var väl för ett tag sen när lagen trädde i kraft som de stod utanför HL och haffade tonåringar som hade köpt lite färg?

Producent

2011-09-18 14:40
Jag har hört när jag var liten att om man har ett låst hänglås på väskan så måste polisen ha husrannsakan för att öppna väskan. Jag vet inte om det stämmer.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-09-18 14:53
Grejen är. Det spelar ingen roll vad lagen säger. Grisen tror att dom ÄR lagen och därför gör dom lite som dom vill och vill dom visitera dig så gör dom det.
Producent

2011-09-18 15:22
Säkert. Fast ibland kan det vara bra att kolla upp sina rättigheter. Jag är lite naiv och hoppas att polisen lyssnar på en. Annars kan det vara skönt att läxa upp dem.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-09-18 21:29
Jo sant... Snuten skiter nog i om de får visitera eller ej....

Efter som att jag inte visst om jag fick säga nej utan att de skulle ta in mig så sa jag ja, och denna gång va det ju lugnt så...
Men händer det någon mer gång så ska jag fan först fråga om jag e misstänkt för nå innan jag säger ja...
Moderator

2011-09-18 22:37
Det är ju bara för snutarna att fatta misstanke, narkotika, ordningstörande, förberedelse för skadegörelse eller så så får de kolla eller så tar de dig på en LOB och då får de också kolla. De får utföra en skyddsvisitation av din väska om de ska köra dig till snuthuset.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2011-09-19 17:25
De kommer ju inte fram till dig utan anledning... Tänk på hur du klär dig. Poliser är inte dumma i huvudet direkt.
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-09-19 17:35
Fan vad allt ska va krångligt när det gäller snuten.....
Men tänker fortfarande fråga nästa gång om det händer igen vad jag e misstänkt för så de har en jävla anledning! Ville ha ett svar på om de fick det och ja nu har man fått svar så....

Tyckte jag såg rätt jävla oskyldig ut då... stod bara med munkjacka luvan uppfälld men det va fan bara jävligt kallt! Och isf varför tar inte Snuten alla som står på stationen en kväll med luvan uppfälld?

2011-09-19 20:05
När det gäller misstanke om narkotika måste grisen ha 3 st "byggstenar" för att misstänka brott dom kan inte bara säga att du ser påtänd ut om du inte gör det...men sen så som sagt så gör dom ju lite som dom vill...

2011-09-19 20:32
Okey....
Jupp snuten gör ju lite det... Och sen så har sverige en sjuk lagstiftning så....

2011-09-20 04:48
Sverige är ett sjukt land. Våldtar du din syster varje dag i 5 år är ju likvärdigt som att fuska lite med skatten, säger ju allt.

Angående visitering e det verkligen catch 22.

2011-09-20 12:04
Om du har cans, men inga caps, så får dom inte ta burkarna eftersom att det är helt omöjligt att du ska begå ett brott då. DOCK så brukar dom väl blunda för det och beslagta cansen i villket fall som hellst.
Lixom, när dom beslagtar poscapennor vid ransakan och påstår att det är klottermaterial, då undrar man ju vart det gick så snett.
Que sera, sera.

2011-09-20 12:08
Och, polisen är inte lagen, dom finns för att upprätthålla lagen, men det sjuka är att det oftast är så att det är dom som bryter mot lagen. konstigt system.. dom hade väl trasiga leksaker som små.
Que sera, sera.

2011-09-20 22:32
Polisen är så jävla dåliga på det dom gör. Trots att dom har sjukt mycket resurser. Dom kan inte ta dig utan att bryta mot lagen, dom klarar inte av sitt jobb enligt regelboken.

2011-09-20 22:41
Jo det är helt jävla sjukt!
De tolkar lagen som de själva tycker...
Och när de tar in någon eller beslagtar något så påstår dom att det va det ända rätta och det ända de kunde göra.... (och agerar ut efter vad som e bäst för omvärlden) Vilket oftast bara e ren bull shit!

2011-09-20 22:47
Dom tror dom står över lagen, dom våldtar och misshandlar sina fruar, dom blev mobbade i skolan och vill ta igen på samhället, så jävla sinnes...maktgalna våldsverkare utan samvete/moral...garvade gött kan jag säga när jag såg på GT:s löpsedel att "Polis sålde kokain"...jävla pack. Hade kunnat skriva en roman om vilka jävla rövhål dessa "människor" är.

2011-09-21 15:30
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-09-21 18:18
Fan vad sjukt....
Varför liksom?
Där står ju att de får, men står ju även att de utnyttjat den lagen...

2011-09-21 22:51
Det krävs 8 medborgare för att kunna vittna mot en gris och vinna...

2011-09-22 07:29
Snutarna får kolla ens väska vid misstanke om brott, alltså precis när dem känner för det.
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.

2011-09-22 18:14
Okay thx, now i know! Fy fan då aså... Jävla snutar finns det inge vettigare saker för dom att göra än att kolla om man har några cans på sig...

2011-10-03 20:11
Sverige hit och sverige dit!
Ta reda på lite fakta så inser ni att ni bor i ett tämligen fritt land. Nere på kontinenten så spöar snuten upp dig istället, plus att dem tar dina burkar, värdesaker etc. I Italien så stoppar polisen folk på måfå, likadant i Tyskland(i Italien så plockar de några sedlar ur pluskan), i liberala Danmark så kan de plocka in dig på förhör vid dokumentation av "skadegörelse"
i Ukraina så kan de stoppa dig och spöa upp dig! betalar du inte på plats (med samtliga kontanter, mobil, kamera etc) Så körs du till stationen, dvs om du inte har tillräckligt med kontaner på dig. Där får du sitta tills du har pungat upp 1000 usd. Dem kör dig gärna hem för att hämta bankomatkort eller dylik. Eller i Uk där de kan banlysa dig ifrån kollektivtrafiken i upp till två år enbart för att du har "graffverktyg" på dig.
Åhh ja, Sverige är ett sjuktland, där polisen kan liknas med gestapo.
Rappare

2011-10-04 00:47
Åhh ja, Sverige är ett sjuktland, där polisen kan liknas med gestapo.
Co-sign, väl talat cashu6.

2011-10-04 07:06
Ironi

2011-10-05 08:24
haha, men va fan, trodde Italien va ett rätt fritt land när det kom till graffiti, när jag va där så fans det inte en vägg utan tag.... Såg ut som att de där nere inte bryr sig så mkt....

2011-10-05 08:55
inställningen till graff i Italien är slapp. Men polisen stoppar fortfarande folk på måfå, hittar dem burkar så kan du förmodligen räkna med att du får dig en omgång.
Jag har blivit stoppad 5-6 gånger i Italien helt obefogat, fick visa pass etc. I Sverige så har jag däremot aldrig blivit stoppad,ombedd att visa upp väska legg etc.

2011-10-07 13:14
okej, sjuk jag blev aldrig stoppad i italien, bara blivit en gång i sverige, men aja hoppas det går lika bra nästa gång man drar dit.

2011-10-07 21:40
Man har sina rättigheter! har en kusin som e advokat man kanske skulle kolla upp sina rättigheter ifall grisarna vill jävlas nån gång Peace!
Homies over Hoes!

2011-10-08 19:06
was,up skrev:
Man har sina rättigheter! har en kusin som e advokat man kanske skulle kolla upp sina rättigheter ifall grisarna vill jävlas nån gång Peace!

Lycka till!
Ditt enda samtal du har rätt till går väl till din kusin antar jag!
Host* du har sett för mycket på filmer.

2011-10-09 20:04
cashu6 du kanske har rätt jag vet inte men kom fan inte å säg att jag har fått det ifrån filmer!!!!!!!!
Homies over Hoes!

2011-10-09 20:09
cashu6 och hur fan vet du att dem gör så i dem länderna?
Homies over Hoes!

2011-10-18 22:02
was,up:Hur? Jag gissar så klart:S
Har man som jag varit ute och rest i europa, så har man vänner ute på kontinenten.
I italien så har jag personligen blivit stoppad 5-6 ggr för "Id check" har blivit av med både pennor och burkar (Dock utan replisalier) Mina italienska kamrater har däremot fått stryk och saknat 60 euro efter id koll, därefter så har de fått gå hem.
I tyskland så har jag blivit stoppad för Id check aswell (Stickprov) Kollade väska pass etc. En Ungersk writer fick sitta 3 månader i tyskland efter det att han hade blivit stoppad med Hf-syra på sig.
I ukraina så har jag personligen bara "blivit av" med 50 dollar efter att ha fått muta en polisman. Har däremot tyska/franska inhemska kompisar som har blivit av med både Videokameror, mobiler och MYCKET PENGAR (För att vara misstänkta vandaler). En kompis ifrån Moskva fick pissa blod i 3 dagar efter att ha blivit ertappad inne i en yard (Utan burkar)
Sverige är en ren polisstat *Not