I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cap för absolut tunnaste linesen (med lågt tryck)?

Vår Hiphop - Graffiti

2011-09-19 14:31

Cap för absolut tunnaste linesen (med lågt tryck)?

Hey! Finns det någon master of caps här eller?

Skulle behöva hjälp med tips på vilken cap som är bäst för att göra tunnast möjliga linjer med lägsta möjliga tryck. Finns ju ett antal Skinny caps att välja bland men har inte hittat någon som är vad jag söker (tycker att trycket är för högt).
Skulle vilja ha en softcap fast med mindre spridning helt enkelt...

Så, ordet är fritt!

Tack på förhand
/S

There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2011-09-19 14:45
Beror ju helt på vilken burk du ska använda?

2011-09-19 17:17
BLACK SKINNY IS THE ONLY CAP.
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-09-19 17:37
horan sa det.

varför annars inte köra med stencil cap, dock aldrig kört med den själv..
http://dhgate.com säljer piratkopierad jackor för mellan 700-1500 fri frakt osv märken som Peak,Canada goose osv... Även elektronik prylar finns!! Mvh Eone...

2011-09-19 18:55
Stencilcap bara kladdar och har sig.
Black skinny /montana level 1 (gamla) + gold burkar brukar göra susen när man piecar.
Annars gäller det bara att vara lätt på fingret så bör trycket inte vara något problem även med high-pressure burkar.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-09-19 20:51
Att nöta och nöta.. Till slut lär du dig att strypa capen ordentligt och kan göra bra tunna linjer. Original cap som tidigare satt på beltonburkarna ger bra tunna linjer med ett fint tryck.
All bitches on the line

2011-09-20 12:12
Newyork och vara lätt på fingret is the shit.
Que sera, sera.

2011-09-20 21:43
körde med nya Blackburkarna + Montanas level1 och fick linjer på typ 9mm.

Black har ju högre tryck än Gold så det går nog att få ännu tunnare, eller i alla fall få lika tunna fast lättare.

Förresten, helvete vad bra nya Black var.
SMÅLAND!

2011-09-21 10:45
Sweet! Tack för gött snack alla.

Skulle givetvis skrivit att jag mest kör med Montana Black, tänker att alla gör det -men icke.
Fick med mig en massa limegröna skinny caps hem senast som skulle vara extra tunna, men tyckte inte att dom var något särskilt...

Men det är alltså "vanliga" Level 1 caps som gäller? Tänkte att det kanske fanns något som var ännu tightare. Black Skinny och Montanas vita level 1, är det någon skillnad där eller?

Fattar inte hur Os Gemeos och andra lirare göra sina lines så ofattbart tunna.

Kan ju testa om Gold fungerar bättre tackvare det lägre trycket, inte tänkt på att jämföra -har bara valt mellan Gold och Black efter kulörer.

2011-09-21 10:48
Övning ger färdighet säg det.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-09-21 14:27
De nya gröna capsen till montana är inte så mycket att ha. Originalcapsen drar mer och mer färg. Du borde inte köpa gold bara för att trycket eventuellt är lägre. Öva istället och gör det du klarar av med nästan vilken burk som helst.
All bitches on the line

2011-09-21 18:10
Det e bara öva och öva som gäller...
Men gå ut i garaget och kolla på alla burkar med rost skydd, kedjeolja osv... Finns några burkar som har caps som e skitbra att använda...

2011-09-21 22:11
Köp från curbservin, deras vita med grått munstycke(grey skinny) rockar iallafall på molotow burkarna som enligt mig förövrigt är bäst för detaljer.

http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-09-22 10:30
Endel fuskar ju och använder tejp för att få riktigt tunna lines..
Que sera, sera.

2011-09-22 12:05
jelly: Tack, ska testa!

Reinfeldt P20: Joo, men det känns lite för pilligt och tråkigt. tar ju bort lite av det goa med överraskningsmonentet också.
men absolut -alla sätt är bra....

2011-09-22 12:52
fluffypuppies: dock så är det alltid ett pluss som sagt att lära sig strypa capsen, öva någon timme på en skräpvägg och du kommer ha en jävla bra grund att stå på för att få till sjysta skinny highligts och lines.
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-09-22 13:25
jag syftade på att det va keff att använda tejp, är ju ungefär som att photoshopa...
Que sera, sera.
Promotor

2011-09-26 19:25
black skinnny eller stencil, eller en kartong med ett hål!! lol...

vill du ha lägre tryck så väd på burken och tryck så att luft kommer ut, komm ihåg att inte dra ut för mycket kanske trycket tar slt och burken blir oandvändbar ;)
http://radio.imperioh2.cl/

2011-09-26 23:38
skinny grey och level 1 funkar bra på vissa burkar men det skiljer också från cap till cap hur tunna linjerna blir..

Hur som helst får man inga tunna linjer om man inte har tekniken, luta kannan så munstycket kommer så nära väggen det bara är möjligt, tryck så lätt du bara kan med stabilt tryck och dra så snabbt du behöver för önskat resultat.

2011-09-28 01:18
alla har la var i där nån gång, man är nybörjare , och undrar hur fan folk kan göra så tunna linjer, men finns inget svar på det , annat än att övning ger färdighet , själv så tycker jag ny-fat är en bra cap att dra lines med , dock inte jätte tunna kanske , men vet man inte hur man ska göra jätte tunna linjer så har man inte heller kommit dit, mtn 94 med orginalcap funkar fint för tunna linjer enligt mitt tycke, men är man nybörjare så blir man inte bättre med en skinny än en ny-fat !
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/