Ångesten Ännu en gång har kvarlevorna av valsedlarna samlats in/ Och nu har meddelandet på gravstenarna bandats in/ Jag dricker grogg med hasch och sprit/ Sen håller jag inte bebisen i gummit som en katolik/ Hur ska det gå om alla ungdommar är dumbommar/ Jag filosoferar så ansträngt så man kan tro jag röker rulltobak/ Jag är jag sitter och konstsimmar med mina långfingrar/ Händerna känns konstiga sen ser jag att dom liknar bondfilmer/ Sånt e livet!! Det är bara rökmoln och John silver/ Jag menar du måste desarmera bomben innan jag hittar portföljen/ Sen är det inte jag utan en ond skugga som sitter i fotöljen/ Jag sitter och spelar poker med djävulen men livet som insats/ Går segrande ur den kampen men jag skiter i vinstskatt/ Jag skiter fullkomligt i alla era grejer i media player/ Döda mej så ska vi se vad jag sedan säger/ Jag är en konstnär i en konstig värld/ Kolla nu noga era jävla idioter så får ni se vad konst är/ Refr: Vers2: Detta gäller inte min själ du har fått fel kontrakt/ Det gör ont som att dra fingret i en el kontakt/ Jag svettas om natten när jag droppar rhymes eller kanske inte/ Sen drar jag två fingrar i halsen och spottar dig i ansiktet/ Jag har eldklot där mina ögon satt/ Tårarna rinner som öronvax när jag röker hasch/ Sitter och försöker göra om regnbågen till stoft och damm/ Sen förvandlar jag den döda vargen till ett offerlam/ Jag låter pennan vingla över papperet som småstäder i blåsväder/ Plus att jag sitter i nått för tight som elefanter i små städer/ Jag tycker inte det finns så mycket vackert jag ärkänner/ Men jag är inte sur på att ärkefienden blivit själsfrände/ Jag är förbannad skulle vilja förstöra nått vackert typ eiffeltornet/ Jag är inte satanist men jag är ändå duktig på att vända på orden/