MR_noodle/ När alla Andra sover 

När alla andra sover     ...när alla andra sussar...väntar jag på att något ska hända...  nära alla andra slaggar... ser jag på min spegelbild...    vers.1  ...  när alla andra sover sitter jag uppe och stirrar jag blint på teven  eller sitter vid min pc med något drickbart precis bredvid  pringles dip och nån EP som jag lyssnar igenom  få bli den böljande nattens behållning som jag kryssar igenom  ingen hör mig och jag hör ingen annan mina lurar döver ljudet  huvudvärken har inte kommit än men molnen lurar över huvet  jag reser mig upp och sätter mackan i halsen och tappar balansen  snubblar på mattan i hallen och drattar på svanken (i trappan)  shhhhhhhit, trots att det är mörkt slår här eld och lågor  men bäst att jag håller käft för annars kanske jag väcker någon  uhf..efter 80 sit-ups och 50 armhävningar  ligger jag utslagen på soffan med hemska  kallsvettningar  tar en snus till och rör om igen i kaffekoppen  det är katastrof jag kommer sitta uppe natten lång, det   är med tristessfyllda nätter jag kan sammanfatta åren   för det är jag som är vaken uppe när alla andra sover    refr.*2    när alla andra sover  sitter jag vaken och tänker  när alla andra sover  det känns som om barsen blir stängsel  när alla andra sover   när alla andra sover    vers.2    när alla andra sover sitter jag lugn och tänker i min lejonkula  försöker skriva smarta saker men i själva verket är det nog bara mig jag lurar  blickar runt bland smutsdisk och papperslappar  tiden flyger förbi mig vet inte vilken dag det är har tappat bort min almenacka  jag är en mother fucking sladdertacka, palla slagga  jag ska ligga här tills jag ruttnar likt en gammal palsternacka   jag faller jävligt tungt men reser mig upp starkare  jag har ett destruktivt levnadsett och  beter mig som en knarkare  du ser ryggen på mig än vilket håll jag vänder mig   och så som du beter dig kommer jag aldrig låtsas som jag känner dig  likt hemmingway har hatten på sniskan in i det sista  kommer rappa in i döden tills dom spikar igen kistan  jag går i cirklar men livet har en brant jag har ett litet sagoland  där jag är uppe natten lång och biter på mina nagelband  oavsett om du sover eller har fest med vännerna  sitter jag uppe till solen strålar igenom persiennerna    refr.*2    när alla andra sover  sitter jag vaken och tänker  när alla andra sover  det känns som om barsen blir stängsel  när alla andra sover   när alla andra sover        

http://www.myspace.com/noodlestyle 

|