I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

reflekterar över...

Vår Hiphop - Lyricism

   

2006-07-09 21:08

reflekterar över...

Oroad

Jag är oroad över tillståndet i världen som inte tycks avge några teckan på förändringar, över de maktslukandes maktfullkomlighet och de rättslösas rättslöshet; maskarna som kryper in i duvans öga och bosätter sig där för all framtid, över datorer som räknar människor som tomhylsor och som bakar fram sina fakta i den ordning vi vill ha dem.

Jag är oroad över att den nödvändiga revolutionen dröjer med alla sina slitna fraser och nedslokade paroller, att inte arbetarna tar makten från ligan som sträcker sig över hela jorden, över att dessa får bränna brödsäden medan miljontals svälter ihjäl över att pentagon påstår sig vilja ha fred som de själva aldrig har trott på.

Jag r oroad över att ungdomen i kapitalistländerna systematiskt uppfostras till konsumenter och stimuleras av gifter och droger som samhället har ensamrätt på, att regeringar-militär-polis slår ner demonstrationer och ”uppror” som de själva har framsatt.

________________________________________ _____________


Fan idag har man varit bara en SMULA politisk känner jag... well well
Det här är egentligen ingen direkt låttext, utan snarare en tankegång som jag vill utveckla

Ad astra per aspera