ranch_cuckamonga - endast vinden vet 

Efter att min förra text "En fjärils vingslag" som kanske inte var speciellt lyckad från min sida, fått typ 3 kommentarer på 3 veckor så får man väl hoppas på bättre lycka den här gången.  Texten är väl ungefär som en dikt, eller.. vafan, det är ju en dikt, vem försöker jag lura :P    här har ni den i alla fall:        jag är den alla riktar sitt finger mot   jag blickar mot himlen   att fråga varför känns lönlöst  för jag vet att ingen ser och lyssnar  endast vinden vet att tysta  världen från att höra mig snyfta    mina känslor är frusna till is  när vindarna vänder blir jag utan en bris     det är som om jag står utanför  i kylan, och tittar in  jag bankar på rutan och viftar vilt  jag snyftar och kämpar  men finner som väntat  att ingen lyfter ett finger  de bara myser där inne  medan jag fryser här ute    mina känslor är frusna till is  när vindarna vänder blir jag utan en bris     det går fort när man har roligt, men jag ler inte  allting går oändligt sakta mot slutet  inte ett enda löfte har jag lämnat brutet  men inte ens om livet vore film, och jag regissör  så skulle jag kunna ändra slutet        //ranch_cuckamonga - din termos i gryningen ;)

tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com 

|