Lyricist
2006-12-27 23:13
Excentri - Betongens törnros
Detta ska då föreställa första versen i låten Betongens törnros, som så småningom kommer spelas in och droppas i Audio. Lite tankar om mitt liv, uppväxt och hur allting urartade. Kommer dock komma fler texter med samma tema eftersom mitt liv är lite fucked för tillfället. Hoppas detta inte ska ställa till några besvär. Hoppas ni gillar, jag är tacksam för konstruktiv kritik. Jag vet dock, att rimmen inte är dom bästa men som sagt, den ska till audio och har en djup och sanningsenlig bakgrund.Vers1: Ett betongbarn, som fått bita i asfalt Med en uppväxt som ständigt finns i mina tankar Ett misslyckat liv med själen kantad av taggtråd Med ett nersmutsat hjärta som förklarar hur jag mår Min kärlek är fängslad så jag lägger en törnros På min massgrav av känslor som redan är för stor Jag hatar vad jag känner så jag håller det instängt Men jag gråter över det som ni kallar mitt hem Nu har det gått så långt att jag hatar att andas För jag orkar inte se när min värld rasar samman Så nu tänker jag på vad som hänt med mitt liv Och varför jag kämpar när det inte är min strid Jag fortsatte att vandra när jag borde vänt om så jag förblev den personen alla känner mig som Den som alltid ler utåt och som skriker ibland men Som drar sig tillbaka till livets ensamhet Jag hade ett hopp tills problemen blev värre för att jag inte våga tro att någon ville mig väl Jag hoppas och ber men jag får ingen hjälp Så jag har slutat att titta upp mot himelen Jag vill inte vara den personen som föll men Det kommer jag bli nu när gud har glömt mig För nu känner jag hatet till min längtan att älskas Men jag slutar som personen min skyddängel lämnat
Det finns inte tid till att ge upp!
Lyricist
2006-12-30 22:24
Lyricist
2006-12-30 22:47
whatzcrackulatin P20 , tack vännen. Det är kul att någon ser att jag har ett stort budskap med mina texter. Jag vill verkligen nå ut men det verkar bara vara till sådana underbara poeter som dig som man lyckas nå ut till. Tackar så jätte mycket. Kul att du gillar.
Lyricist
2006-12-30 22:48
Big-Danne P0, Tack så jätte mkt. Kul att du gillar. Yes, jag kör på vet du.
schysst svenska ! fin text.. bra jobbat mannen !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2006-12-30 23:42
Big-Danne, tack så mycket. känns skönt att folk ser det. Härligt att du gillar min stil. ZunKY P14, Tack så jätte mycket, förhoppningsvis kommer den i audio när ressten av texten är färdigskriven. 1 vers till samt refr.Martiin89 P17, tack så jätte mycket, kul att du gillar. (Jag är en brud ;) )
nice fan, kände flowet
jag sätter hundra spänn på att du aldrig kommer svara. men gör du det endån ska jag ha pengarna tillbaka.
Lyricist
2007-01-02 23:45
Zunky tack så mkt.. kul att du gillade den :) om du addar mig på msn, kan jag ge dig fler låtar med mig och med mig och coffan som iten ligger uppe.4tretton tack så mkt, kul att du gillade :)
Lyricist
2007-01-03 15:48
Tight som fan grymt bra innehåll i love it
Robin (G_Lee)
Lyricist
2007-01-03 23:46
G_Lee P15 tack så jätte mycket, kul att du gillar :)
nice text, som du nämde är rimmen inte så tight men kan funka bra med dit beat. o den hade sjukt me feeling o uppriktighet - kul o höra i audio senare bra lines;"Ett betongbarn, som fått bita i asfalt" "Jag fortsatte att vandra när jag borde vänt om så jag förblev den personen alla känner mig som"
Lyricist
2007-01-04 00:30
ap3 tack så jätte mycket, häligt att du gillar den :) Känns jätte skönt.
Lyricist
2007-01-04 00:31
shiro F18 tack så jätte mycket, kul att du gillar. Jo, jag håller med dig, vi får hoppas på det bästa :)
Lyricist
2007-01-04 00:40
ap3 haha, det är lugnt. Många har trott det. Men tro det eller ej så är jag en brud, och skriva kan jag, någorlunda iaf :)
Lyricist
2007-01-05 15:20
Uppar för mer kritik :)
den här texten gilla jag Proops
mjaoo
Nice :) Det första man tar in av texten är känslan.. Rimmen är snygga & känns naturliga, som att det inte är dom du fokuserat på & format texten efter.. Eftersom texten är personlig för dig är det svårt som utomstående att kritisera innehållet då man inte är insatt & har all bakgrund etc. men det som är skönt med texten är att du bibehåller en röd tråd.. Att du inte bryter av efter en rad & börjar på nytt i nästa så de ända de har gemensamt är att de rimmar.. Men du lyckas hålla det sammanhängande..
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Lyricist
2007-01-06 00:34
axm Tack så mkt, kul att du gillar :)indirekt Tack så jätte mycket, kul att du förstår :)
Lyricist
2007-01-07 23:00
upp!
Bra känsla rätt igenom och väldigt hmm,, hängivande skrivning vill jag kalla det, precis som kristoffer så älskar jag såna här texter! Vill se mera
2 PJÄSER
Lyricist
2007-01-08 11:29
Kalleballe1, tack så jätte mycket snygging ;D Zlick, Tack så jätte mycket, det uppskattas, kul att höra :)
Lyricist
2007-01-10 12:18
uppish?!