Okej Lale, 1. först och främst så måste du tänka på att raderna måste vara relativt jämna, det vill säga, ungefär lika långa. Detta är för att det ska se snyggt ut och för att som nybörjare dessutom kunna få ett bättre flow så du såsmåningom kan droppa bra i Audio ifall du skulle känna för det.ex. Jag vill så hjärna säga vem jag tycker om till dig// Men jag vågar inte säga det till dig för jag är rädd att du ska börja hata mig// Jag vet att du inte gillar mig// 2. Sen så får jag klaga lite på rimmen. Du enkelrimmar, alltså flerstavar inte, vilket ofta behövs för att ge mer glöd till en text så att den bla. blir roligare och intressantare att läsa. Om man rimmar på "Mig/Dig" igenom en halv text är det rätt vanligt att läsarna tröttnar efter dom första raderna och inte ens orkar ge konstruktiv kritik.ex. Jag önskar vi kunde vara så mkt mera en vad vi är så snälla hjälp mig // Jag vill så hjärna säga vem jag tycker om till dig // Men jag vågar inte säga det till dig för jag är rädd att du ska börja hata mig // Jag vet att du inte gillar mig // Men det kommer inte hålla mig ifrån dig // 3. Du måste tänka på att kolla igenom texten och rätta eventuella stavfel. För du hade ett antal stavfel i den här texten vilket var relativt irriterande. Så kolla igenom innan du droppar så att läsarna får ett bättre intryck av din text och dessutom verkar den vara mera bearbetad. ex.Hade jag vågat säga vem jag gillar hade jag sakt det// = SaG tAtt kuna få dig som min flickvän kan jag bara glöma // = KunN a och GlömM aSå för mig kan jag ju bara fortsäta att dröma // = DrömM aDu skulle kunna smäll ta mitt hjärta// = smälta 4. Temat, är väl rätt så played. Men vafan, alla nybörjare droppar sådana här texter, och även om temat är lite played så spelar det ingen roll så länge texten är annorlunda och skiljer sig från mängden så att inte läsarna och kritikerna känner att det är tråkigt för att dom sett samma shit innan. Det vore ju synd. Så nu har jag gett konstruktiv kritik. Orkar itne ge mer. Fortsätt skriva bara så utvecklas du med tiden :) Bra jobbat! propps för multirimmer du lyckades klämma in vacker/sakt det :D tummen upp. päääjs
Det finns inte tid till att ge upp!