Skapade en egen värld Jag skapade en egen värld, där allting kretsade kring fantasiEtt skyfall utav lögner när jag ville leva någon annans livJag skämdes för mitt eget, min bakgrund och var jag kom ifrånVille helst av allt radera många snedsteg.. allt som blev felMen jag insåg nog försent att mina lögner skulle döda alltJag levde för och älskade.. för mina ord var föga santMen vem skulle vilja lyssnade om jag hade öppnat hjärtat?Och berättat att den ångest som jag bär på gör mig trött av längtanJag skämdes för min familj, jag skämdes för allt som häntAllting skulle va så mycket enklare om jag bara haft en vänSom kunde läsa mina tankar, och skydda mig när stormen komIstället för att spotta på mig.. Svika mig, och sen hoppa på mig!Tankarna jag bar på vägde ton, och hjärtat nådde bristningsgränsMin själ tappade sin inre glöd, och allt jag ville var att hitta hemDet är tid för mig att öppna upp kuvertet som jag burit längeBe om förlåtelse till mitt livs största kärlek.. För att jag lurat henneJag skulle ha berättat om mig själv, innan sanningen hann ikappAtt man skäms för sitt förflutna? Är det ångest eller Handikapp?Jag är rädd för att bekänna, men jag måste för att finna roOch släcka hatet inombords.. som allt mer stilla grorVill förvarna dig, det här kommer ta tid, tro mig.. En evighetMen när det är fullbordat vill jag att vi kan skiljas åt i enighetAtt du har inblick i mitt liv, och dom saker som jag dolt så längeFörstå varför jag vänt min blick och kanske undvikt samtalsämnetVeta varför jag gjort som jag gjort, och tro mig när jag säger attDu är det finaste jag haft, mirakel för sin tid & evig änglavaktMen att sanningen om mitt liv inte varit den jag bjudit påOch jag har.. Viljat berätta så länge, men minuter blev till tusen årJag har skrivit många brev men dom harRivits i bitar, brunnit upp och blivit aska..
Fin som få!Riktigt djup text, skriven med känsla antar jag. Riktigt djupt, och det känns som om man kommer in i en personlig relation med dig, men samtidigt förstår man inte allt du tänker..Sluddrar nog i nattmössan, men då skyller jag på febern XD