I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

knivhuggen i ryggen

Vår Hiphop - Lyricism

2007-05-26 17:01

knivhuggen i ryggen

vers1
knivhuggen i ryggen,
ja det känns så av så
kallade vänner
som alla vill klå //

Hur de
utan något
som
helst
samvete
sänker en,
snackar skit om en,
ja dom sviker en //
om man inte kan lita på de som står en nära,
hur fan ska man kunna lita på alla man har kära //

jag inte har någon respekt för
de som vänder kappan med vinden
jag känner tårarna falla för kinden. //
knivarna i ryggen
vem kan man lita på?
vem sviker -ja- vem går? //
hur vet man vilken vänskap som består
vänner som sviker ger så djupa sår
är det någon som kan förstå //

dom väntar på tillfälle att träffa kniven rätt

dom snackar skit dom e käffa på alla sätt //

Ref:
Falska vänner dom e ingenting att ha
Falska vänner dom får en att vilja tuppa av
Falka vänner e ingenting att ha

vers 2:
trött på att känna mig som ett andra handsval
falska vänner sviker, jag menar varje dag !! //
jag ställer upp för vänner så gott de går
men det jag får tillbaka är bara djupa sår //
Sanning eller lögn, vän eller ovän? -
vet inte längre vem jag ska lita på
vet inte längre vart jag kan gå //
Man får välja livets vägar själv.
men jag har tappat bort mig .

Ja vet inte längre vart jag ska gå.
det verkar som ingen förstår //
att få knivar i ryggen utav dom
att önska göra livet till en sång //

som man bara vill bort
ifrån det jag är stum
jag känner mig lurad o jag känner mig dum. //
hur står man ut med att bara såra vänner

vänskap ska vara med dom man känner //
Några vänner består kanske livet ut
riktig äkta vänskap tar aldrig slut //
men vilket är äkta o vad är oäkta -
det e svaret jag vill räkna ut

frågor ställs utöver varje minut //

ge kritik behöver jag :D

// ¨˜”°º•Remanda•º°”˜¨

2007-05-29 14:07
Okey, kritik ville du ha av mig =)

Text: Dina rim var inte dom bästa, man förstår deliveryt och jag kan förstå att det är känsliga ord men det går att formulera det hela mycket bättre men så har vi det med att det är en av dina första texter så utifrån det så antar jag väl att det går att säga att du har en god start. Lägg upp texten bättre och försök hitta ett soft flow till det så tror jag nog att du har en bra början till någon karriär.

Rim: Som jag skrev tidigare, rimmen var inte dom bästa, även fast du är en nybörjare så ska du försöka rimma lite mer och förstå att whoa är inte direkt det första stället du ska vända dig till som nybörjare för här finns det folk som är allt annat än normala kritikskadade idioter. Skulle råda dig att fråga vänner som en början och be dom vara helt ärliga och inte bara ge dig bra kritik för att du ser bra ut utan mer för att hjälpa dig att utvecklas eftersom du verkar ha viljan åtminstone. Och efter det kanske vända dig till någon någorlunda bra rappare du känner ifall du känner någon och be om kritik från den personen och därefter kanske lägga upp din text här.

Allt som allt: Ditt utseende ger dig en plus på kanten vilket gör det svårt för whoa:re att ge konstruktiv kritik eftersom de inte finns så många tjejer inom rappen som vill synas. Men hey, jag klagar inte iaf på utseendet, som sagt så är det ett plus att se bra ut samtidigt som man håller på med musik. Men träna mer på rim,delivery,upplägg av texten och lägg gärna upp något snipp för att vi ska kunna höra vad mer i det röstmässiga som du ska träna på för att bli bättre i det stadiet. Och kom ihåg, var dig själv, det lönar sig bäst.

Till slut: Så hoppas jag att min kritik gett dig svar på vad du ville veta och att du tar åt dig av något, hoppas även att det går bra för dig och ifall du har fler frågor så fråga mig gärna. Ha det fint och lycka till nu =)

2007-05-29 14:41

Handlingen: ganska ok... förstår vadf du vill säga med texten...inget fel på det =)

Rimmen: dom e outlplayed (uttjatade). Du behöver lägga till fler rim på en rad, det blir skitsnyggt så.

Raderna: såg ganska konstiga ut, speciellt på första versen..ena va längre än den andra och tvärtom....kanske borde lägga ner lite mer tid på att öka ordförrådet i raderna så att dom blir jämna =)...det förbättrar själva flowet i det också =)

Helhet: helt ok text annars...bra handling...behöver bara fler rim och jämna rader =)

Betyg: 5/10

peace, luv -n- respect =)

UPP Whoa missa inte detta =)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.