I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När det väl händer...

Vår Hiphop - Lyricism

2007-06-17 23:26

När det väl händer...

När ditt sinnes löv faller ner och mörkare tider hägrar
och farthinder stoppar dig från att följa dina vägar
När gatorna börjar tömmas och vinden blåser kallt
i en stad där du traskar, där du inte får någon chans
När du inte finner din inre motivation, inom dig själv
och bara vill kunna radera livets alla trista moment
När en relation gör dig så skraj att du nästan pissar på dig
och du springer och springer men missar ändå sista tåget
När du inte vet var du ska vända, eller vem som vet bättre
om det är bäst att tveka i längden eller ta ett steg längre
Eller om du ska skita i allt och bara lägga dig i sängen
och vila ut, för att slippa tänja på flera gränser
När orken är som bortblåst, och tomhet fyller din själ, då
allt du har kvar är bördor som gör dig svag ju tyngre du bär

Då finns jag näst intill, viskandes "Jag känner exakt lika.."

När du brinner för allt du har, men förtroende släckte lågan
och du känner att du har offrat för mycket blod, svett & tårar

Då finns jag där, ståendes i regnet med förståelse min vän

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 23:39
Riktigt nice ! , Peaaace !
soundcloud.com/jerrones

2007-06-17 23:40
Jag finner inga ord, den var riktigt bra!
Kan inte välja ut några favoritrader, för jag tycker den var bra rakt igenom! :)
/ Marre
Döm mig inte när du inte vet vem jag är!

2007-06-17 23:43
När du inte finner din inre motivation, inom dig själv
-du säger samma sak två gånger i princip här

i övrigt nice faktiskt..känns som du kan bli rätt duktig om du fortsätter såhär..som sagt, lite bättre formuleringar ananrs var det gutt...
http://www.myspace.com/noodlestyle

2007-06-17 23:49
Filosofisk text, funkar helt klart! Rimmen blev ganska ok med formuleringarna på barsen ändå tycker jag! riktigt nice..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-18 00:11
Bland det bättre jag har läst på ett tag nu asså! Riktigt snyggt! Har ingen favorit rader men den skär igenom mig så fint denna texten gillar den tjockt mycket!

Många tappar tråden lätt när dom skriver texter i denna genren men det gör inte du, skön uppbyggnad detta gillas one!

2007-06-18 00:21
tack för så pass snabb, skön kritik..

Mr Noodle hehe, satt faktiskt och grubblade över det du nämner när jag la ihop texten, men kände att det kanske funkade utan, men förstod nästan att någon skulle påpeka :) Iofs vare inte så stor grej... Men tack för din tid!

2007-06-18 10:59
Tungt som fan, bland det bästa jag läst av dig!
Kan inte ta ut några utstickande rader direkt, tycker att raderna var ganska jämna kvalitetsmässigt och bildade en riktigt bra helhet. Om jag ändå ska peka på något negativt så tror jag att du hade kunnat göra avslutningen mer laddad..
Men jag diggar det som fan, mer sånt här :)

/Ranch
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-06-18 11:23
ser nice ut.
:)

2007-06-18 13:27
Det här var riktigt bra, inget kändes särksilt krystat, det var fina rim, bra formuleringar, och fint slut. Gillar sånna här texter. Skriv på bara.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-06-18 14:22
tack som fan grabbar

2007-06-18 16:15
Najs!

2007-06-19 01:53
upp :)

2007-06-21 15:35
den va grymt bra :)

2007-06-21 22:57
tack!

2007-06-21 23:53
den va fet asså.. 
spela in?

2007-06-22 00:06
det kommer, det kommer.. vet inte om just denna text ska kickas men grejer kommer, sinomtid.. hah .. tack :)

2007-06-22 00:15

nice mannen som vanligt då :P

2007-06-23 16:44
tack nick

2007-06-23 17:08
fet, spela in
http://www.myspace.com/mcblindfold

2007-06-23 21:55

den va bra, keep it up !

yeah dude?

2007-07-02 08:56
tack, last up