Dmoral - Gryning Som den framfördes på klubb bangin i helgen:Jag fyller mitt sinne med massa hat tills skiten faller in/Under hatets massa gör singularitet av skallen min//För tvingas jag implodera då blir jag ert svartaste hål/Sluter cirkeln omkring mig och väntar på slutet i pricken av passarens nål//Men jag önskar dra mig tillbaka bara njuta av segern och minnas kampen/Vila i frid lysa för evigt den rödaste jätten på himlavalvet//Och tusen sekel från nu när ni glömt var vi stred och segrande stod/Skänk en blick åt himlen där skiner tusen öden av renaste blod//
Färga din fana i folkets mod färga din fana i glöd och aska/ Färga din fana i hat och blod och res den ur den döda massan//I borgerskapets ruiner ska jag hissa mitt vapen mot skyn/När stridens blåa mörker flyr är det den röda dagen som gryr//X2
Den subjektiva materialismens framåtdrivande kraft/Mot den materiella objektivismens sanning och hägrande prakt//Lyssna på mina ord min vän det är du som skriver historien/Så skriv den bra och vänd ett blad och låt oss äga vår jord igen//Det här är kollektiva lösningar på kollektiva problem/Ensam svag är inte särskilt stark hur står den lame på egna ben//När marknaden tar över ditt liv vem står i kulissen med ett flin/Så trött på tjat om individ min lösning stavas giljotin//
Färga din fana i folkets mod färga din fana i glöd och aska/Färga din fana i hat och blod och res den ur den döda massan//I borgerskapets ruiner ska jag hissa mitt vapen mot skyn/När stridens blåa mörker flyr är det den röda dagen som gryr//X2
Om jag sluter mina ögon kan jag ana en annan värld/(Och där) lever du och jag i frihet men den världen är inte här//(Den är) en ö i horisonten ett skuggspel i mitt sinne/ Kan en tanke slå rot om den får näring och sprids i vinden//Hjältar kan inte dö minnet av dem ger dem evigt liv/De är med er om tusen år i syret till ert segerskrik//Vi styr detta skepp mot jordens rand när myteriet når rodret/Ska jag skära upp kaptenens hals och färga min fana med blodet//
Färga din fana i folkets mod färga din fana i glöd och aska/Färga din fana i hat och blod och res den ur den döda massan//I borgerskapets ruiner ska jag hissa mitt vapen mot skyn/När stridens blåa mörker flyr är det den röda dagen som gryr//X4
Inte det?