Robie - Du var min diamant (Vers1)Det känns konstigt, det gör galet ontmen trotts det är kinden torr & glaset tomthade jag agerat som för två år senså hade jag dränkt min sorg i alkoholenJag fattar ingenting? jag som bar din ringjag var lojal & som tack för det tar du mitt livdu var min vän min flickvän min kvinna & gudinnadet var du som hjälpte mig hitta ut ur dimmanNär allting årdnat upp sig när livet står på toppvänder man ryggen till då får man kniven i sin kroppdu puttade till bordet så att korthuset rasadejag älskar dig fortfarande!Allt jag har är en son & ett brustet hjärtaom du älskat mig hade det här aldrig kunnat händadu var mitt allt! jag var lyckligast i världenmen bilden jag målar upp ger mig rysningar i själen!!(Vers2)Du var min vägledare, min brinnande fackladu släppte mig fri & lät vindarna dansa!jag hade inga planer på att släppa greppetmen det blev som det blev & vi kämpade längeJag håller lågan vid liv ett tag till..jag skulle kunna bära dig med brutna ben ett par mil!jag skulle kunna korsa atlanten& bestiga alla berg för att få hålla dig i handen!Jag står kvar här med svåra sårmen det kanske var det bästa för oss båda två?medans gårdagen seglar bort i stormen!kan jag se mårgondagen spegla sig i horrisontenJag vill sitta hoss dig tills du har somnatsmeka din kind en gång pussa dig godnatt!men nej! du har en annan man..lågan har slocknat & jag andas knappt!(Reff)Vi har båda älskat & svikit när vi dansat på bordetdu var min diamant, vackrast på jorden!Jag är väl medveten om att jag kan ha en massa stavfel & det ber jag om ursäkt för! Hoppas folk läser igenom texten & skriver en rad i tråden:) Satt öppe i natt skrev dettaMVH Robie