första texten av mej och nybbe Fan ni politiker bryr er inte ett skitDu ser orättvisorna men tittar inte ditDet som svider är att vi kvider medans ni bara glider--------------------------------------------------Mange:Vårt samhälle ett total misärVart är det på väg kan ingen seVi är fotfolket vi bestämmer inte det enda vi kan göra äratt fortsätta att be.Dags för förändringar men hur ska det skeOm man ändå hade nått som man kunde önska frånTyp som en ande eller fe.Folk ska väll inte behöva vara rädda för att gå utDetta strul måste få ett slutAnnars blir de som med palmeÄnnu ett mord i vårt samhälleDet ni propsar är inte rätt ni bryr er bara om ert eget fettHur fan kan vi ha bara stått bredvid när allting skettSnart så får ni det hett-----------------------------------------------------Fan ni politiker bryr er inte ett skitDu ser orättvisorna men tittar inte ditDet som svider är att vi kvider medans ni bara glider-----------------------------------------------------Nybbe:Tänk så många lagar som borde göras omPolitiker och sånt skit är oberörda,dom-tänker inte på vad som borde rättas tillEller vad som kan hända med problemen näst intillPersoner fäller tårar,de flesta ber bönerMammor och pappor som förlorar sina sönerGatuvåld och ungdomsgäng med knivar och nitbandKan rabbla upp hela skiten tills att jag får skrivkrampTror ni att jag ljuger, att jag överdriver?Ni kommer förstå om ni överlever livetDet gäller inte bara mord utan också svenska lagenSamhällets framtid för de svenska barnenDet kommer nog en tid då allting tagit slutDom hittar den lätta vägen utså det är dags att fatta något dujag önskar att våran framtid varit nu