I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mr. Tanig - Oklanderlig

Vår Hiphop - Lyricism

   

2008-09-29 14:30

Mr. Tanig - Oklanderlig

Solen glider över fönsterkarmen tittar in/ Där ligger jag och tänker på vad allt ska komma till/ Kommer inte ihåg när jag var glad senast/ Avledande manöver gjorde lyckan avskedad/ Väggarna i rummet har bevittnat många saker/ Tänker på det natt till dagen men jag brukar klara av det/ Ingenting är värre än att vara ensam/ Självständig enväldig men jag har en längtan/ Se det som begär girighet eller inget/ Lyckan stannade ett tag tills den gav mig fingret/ Det är så det ska vara aldrig hört nåt annat/ Jag blir galen utan blocket det var tur vi fann varandra/ Nu börjar solen stiga ner jag gör detsamma/ Jag har ingenting att göra här men jag kanske stannar/ Jag ska vara rak och ärlig aningen besvärlig/ Jag vill sluta hata idioter och hoppas det är värt det/ För vibrationerna har bara varit goda/ Så jag tänker lägga energi tills jag har fallit genom skorna/ Kvällen blev till natt fortare än anat/ Faran att jag skulle fara den har farit allvarligt/ Jag vill säga hur jag tänker innan någon annan gör det/ Jag kan inte hålla käften men du vet att jag försöker/ Hade jag varit klok eller mindre dum/ Skulle jag nog hitta sätt istället för att irra runt/ Snacka strunt tjöta som om jag fick betalt för det/ Idioti är vägen som jag valt hörni/ Ingen är perfekt och ingen är väl bäst heller/ Ingen här kan bättra sig och inget har nåt vett i sig/ Finner inte mig hos andra människor/ Utan jag är den som skingrar sig i mängden eller inte längre/Ångest är ett faktum som vi alla känner till/ Men det är en plåga så jag tänker inte till/ Orken den har gått för längesen/ Kommer inte tillbaka förrän du och jag har gått i säng/ Sover hela natten träder in i drömmarna/ Där finns bara minnen som påminner om skulderna/ Mardrömmar i maraton handlar om hur jag har felat/ Inget mera jag är syndabocken alla kastar stenar/ Här finns ingen som har kinden vänd åt mitt håll/ Ditt våld sitter jag och känner inte mitt folk/ Om jag inte vaknar upp utan drömmar jämt/ Kan jag inte lämna skulden som jag inte skulle känt/ Det var mitt fel håll dig nu till din del/ Om jag inte fanns mer har du redan vunnit/ Men jag vaknar nästa morgon med en lättnad/ Jag känner ingen skyldighet det finns inget mer att säga/ Jag hoppas finna mening siktar på ett helt liv/ Där jag kan leva större delen felfri….

Deltidsoptimist...