[Veckans Guldkorn v.21] Mvh - This is fo real!
Denna utomordentliga text har blivit utvald till Vecka 21:s Guldkorn!
De regler som gäller för Veckans Guldkorn är: - Vi väljer veckans text, vare sig det faller in i er smak eller ej. - Man får inte skicka in förslag på texter till oss. - Vi kommer inte tolerera sådant som "öööh, vafan min diss mot shittfejs är ju grymmare!!!" här i tråden. - Vi håller koll på det som skrivs i denna tråd, så bete er exemplariskt. Bra jobbat! / Veckans Guldkorn Crew
Som man bäddar, huh, jag har fan inga lakan
Men tar det tillbaka innan hiphopen dött
Musiken har skadats när vinsthoppet fötts
Detta är ett tillskott som ett till skott
Mvh in da house som ett inbrott, ring nån
Rappare snackade bull, men fick afasi - för
Dem gjorde nog tavlor nog åt ett galleri
Yepp, det är killen, han du vill va
En knarkkung i stan med egen hamburgerbar
Som byter silkesvantar mot knogjärn
Iförd sneakers, minkpälskappa och skokräm
So smoking hot, mickbåsar blir till aska
Sen står jag där och cribwalkar i din panna
BIATCH!!!!!
(Inlägget ändrat av Mabande 2009-05-24 22:21:11)
(Inlägget ändrat av Mabande 2009-05-24 22:21:48)
(Inlägget ändrat av spades_joola 2009-06-02 16:41:03)
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Snyggt. Det här var bättre än den förra. Ditt rimschema är bland dom fetaste på Whoa, jag tycker om när man leker med strukturen. Kan inte ta ut något stycke jag gillar speciellt, för allt var fett. Inte det sjukaste du droppat, eller det sjukaste Whoa sett, men det var bra. VG+
Hej
"shono becknar för kronor pengar " Väldigt konstig formulering. "Musiken har skadats när vinsthoppet fötts " Känns oerhört krystat, endast för att du ska få fram ett flerstavigt rim. I övrigt känns det mestadels som meningslöst rimrunkande varvat med lite halvtråkiga punches (tex galleri-raden).
Tycker det är riktigt grymt. Knarkung i stan med min hamburgebar hahahaha
Tacktack! Och jeppehehe, det är meningslöst rimrunkade med temat ironisera hiphop. Eller inte meningslöst, har ju fan 16 meningar, minst.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
detta är ett tillskott som ett till skott MVH in da house som ett inbrott, ring nån! dom va verkluigen dope
Håller med easyskanking! Peace my man!
Lackar ur!
Bra rimmat...Men tyvärr inte mycke mer än så.. Du kan bättre!!
Highfive anyone, anyone?
word på jeppe, plus att; En knarkkung i stan med egen hamburgerbar Som byter silkesvantar mot knogjärn Iförd sneakers, minkpälskappa och skokräm e så "gaay" de kan bli, in my opinion... why? fråga inte ens, Herr Knarkkung """;)))))""" anywaay, gillade inte så mkt, bara 2 rader: Detta är ett tillskott som ett till skott Mvh in da house som ett inbrott, ring nån sen får nån gärna förklara vad criBwalk är.... - nej, för mkt rimraunkish. inte kollat så mkt på whoa senaste tiden, men känns inte som ett riktigt guldkorn.. (och nej dö inte mina åsikter bara, take it easy). """;)""
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
inget vidare för guldkorn, men då vet man vad man ska lägga sin tid på. massa bullshit om knark och droger och vad man har på sig! härligt, kanske ska satsa på kläders rim och knark i fortsättningen
Hanut Jag skrev en ordentlig knarktext som fick runt 40 kommentarer och blev ändå inget guldkorn. Jag tror du ska känna rätt folk.
Och förlåt för att det inte är samma inlägg, men angående texten är det faktiskt för mycket nonsens-rimrunkande. Tyvärr. Men det gjorde du ganska bra!
Hanut, snälla, snälla börja satsa på rim i framtiden. Texten var sådär.
Blunted in stockholm
öööh, vafan min diss mot shittfejs är ju grymmare!!
Http://www.myspace.com/besononline
Förstår mig inte på Gussti, ynklig, patetisk men så jäkla söt och liten.
Asså, det är ironi, men det kanske är svårt att inte föreställa sig att jag glider omkring i minkpälskappa. Aja, det var mest att rimma, att fresha upp mitt rimförråd lite, eftersom att jag inte skrivit på länge. Haters!
ja hur liten e gussti egentligen hahaha
Jag har stor och sa att hanut borde försöka sig på att skriva flerstavsrim snarare än att skriva "hejmigdig"-rim. Du menade väl inte på att jag var en hater mvh? För jag tycker alltså att texten är helt okej. Den är rolig o.s.v. softa rim som fan, men som sagt säger den inte särskilt mycket. (Och ja, jag förstår mig på ironin.)
Blunted in stockholm
HAHA! Jag har aldrig rimmat på hej, dig, mig rim. Plus att du kan sluta rövslicka folk på whoa nu Gussti.. För du måste vara så långt upp i röven på folk att du snart hoppar ut ur munnen! - Whole whoa is spitting Gussti's
coolt med lite statement text, men tyvärr inget jag gillade.. sen har ja väl för mig att d här va en av få läsvärda texter förra veckan, vill tro att den va rätt torr, folk börjar väl hitta sig utåt när solen skiner men props helt klart, du förtjänar lite shine!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Nej Gussti, du är ingen hater, men Hanut skrev att det var massa om knark och vad jag har på mig, var mest det! Tack till kommentarerna!
Det är ju vad texten utgör sig till? Seriöst nu.. Din text i mina ögon, hur du ser ut.. är typ en halvavdankad djurrättsaktivist med minkpälsjacka med för mycket fritid mixat med knark som du aldrig testat.. Ledsen men jag hatar folk som skriver om när dem pundat osv. Det är inte riktigt min smak, och Gussti älskar texten för du nämnde minkpäls som mest är till människor som tänder på samma kön, därför gillar han. Och just därför hatar jag. Jag anser inte att en sådan här text ska uppmärksammas och promotas. Thats it.
Bättre än mycket annat som skrivs här, helt klart! Rap kan ju vara roligt också, tro det eller ej. "Ni ber om temalåtar men det kan ni fetglömma" som en vis man en gång sa :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
då vet man vad man ska lägga sin tid på. massa bullshit om knark och droger och vad man har på sig! - nej, hanut.. man ska snacka bullshit om sånt man INTE har på sig, tydligen ;)
sen tvivlar jag staarkt på att en djuraktivist bär minkpäls..... -.-
mvh: glömde påpeka, "shono becknar för kronor pengar" - wtf?... becknar för kronor, ja. becknar för pengar, ja. becknar för kronor pengar? neeej............
- men vad gör man inte för att få till ett nödrim, nuföritden.. "";)""
o du har fortfarande inte svarat på va cribwalk är.. heheheee....
sen verkar detested va ute o cykla; "en vis man sa (...) fetglömma" - tror inte visa män använder hemmasnickrade ord... snarare nån professionell legitimerad nödrimmare =)
anyway,
kul o läsa diskussionerna.
-i'mout.....-
Eighty_K: Det kan jag väl gå med på då :D
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
"cribwalkar" hah
b-b-bassan!
Eighty, cribwalk är en lam dans som typ Snoop dansar, du vickar lite på fötterna, går lite snyggt, du kan söka på det på youtube.
nej. det är CRIPwalk, jag vet vad det är... men vad är criBwalk? (eftersom jag inte vill skapa chatt med någon som uppenbarligen inte verkar förstå sarkasm): DET HETER CRIPWALK damn.. mao vet du inte var dansen kommer ifrån, och vad en crip ÄR... yiipes..