I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

H3X - Min Värld (pundarpoesi)

Vår Hiphop - Lyricism

   

2010-01-08 20:02

H3X - Min Värld (pundarpoesi)

LÄS FÖRST: Jag fick idag idéen till den här texten idag när jag satt på bussen på väg in till min psykolog. Tanken är att denna text ska vara uppdelad i två delar, en semibiografisk aggressiv vers och en flummig acid rap-ish vers. Det här är alltså första delen och den ska vara lite mer klassisk hård hiphop medan jag kommer att experimentera mer med språk och flow i nästa del. Både händelser och åsikter är överdrivna.

Jag vill bara ha kritik på texten och dess innehåll, åsikter om mig eller hur jag lever mitt liv är inte relevanta. Jag har skrivit texten på min laptop på bussen så har tyvärr inte kunnat kontrollera stavningen. Det är inte alls en speciellt avancerad text och följer ett pattern på 3 rhymes per bar nästan genom hela, men jag har lagt ner känsla i den. Det här är bara ett utkast, rader kommer bearbetas och vissa kommer säkerligen försvinna medans andra tillkommer. Min värld är bara en arbetstitel.

Disclaimer; Det här är inte tänkt som en reklam för droger på något sätt, uppmanar ingen att börja.


Hela min uppväxt har varit en parad av psykologer som låtsas att dom bryr sig,
Men det tog inte lång tid innan jag upptäckt deras charad och fatta att dom skyr mig/

En sa "du är en begåvad kille, med det kommer ansvar, du kan uträtta stora ting",
Jag hade flera promille och mitt svar var "aa, men jag är fan inte skyldig er någonting"/

Jag bad om hjälp för att tygla mina aggressioner,
Som tack tvingas jag nu att varannan vecka lämna piss- och blodprover/

Jag är trött på statens hejdukar som utpekar och förödmjukar,
Jag trivs när jag missbrukar och skapar ordlekar för sinnessjuka/

Sveriges alla intagna har fått nog med reklam och behöver inte mer,
Men Sveriges alla bokstavsbarn, det här är för er!/

Hade aldrig ett behov att bryta mot lagen, förens för något år eftersom,
Det var på den ödesdigra dagen jag fann att lycka kommer i pulver- och pillerform/

Och periodvis lutar hela mitt liv mot en jakt på endorfiner, serotonin och dopaminer,
Har metodiskt brukat allt från mat och träning till kokain och amfetaminer/

Jag blir apatisk och tärd av alla spänningar och allt psykiskt rämnande,
Så jag har skapat en värld där alla hämningar är utelämnade/


Slut på vers 1
Peace Out
//H3X

 Påminnelse: Rap är musik.