Nybbe - Jobb Eller Självkänsla Tråkigaste fredagen ever, så fick lust att lägga upp något. Skrev den för ett tag sedan men kanske inte det bästa, men några kommentarer förtjänar den väl.Jag vet, det kommer skada mig självmen jag är hellre en vardagsskribent än en gymnasiestudentJag sitter i klassrummet, en måndagmorgonskriver på texter och ritar på bänkenorkar inte visa intresse så jag vilar i ställetResten pluggar till provetjag ser nervositeten,vissa trummar på bordet, andra gungar på stolenMänniskan har valmöjligheter men många nonchalerarvissa lever för att jobba, andrar jobbar för att levaman lägger vikten på pengar och sliter på hälsanjag bara ligger och gäspar, låter tiden bestämmaVissa köper en volvo, skaffar hus och familjhar sex en gång i månadensedan super dom till med han från huset intillAndra sitter på parkbänken och tittar på samhälletsörjer för att dom inte har ansträngt sigoch vill börja ett nytt liv,att passera landsgränser, från ett kallt sverige till havsstränderMeningslöst,att dom flesta offrar framtiden för en heltidslön som leverbrödMen jag, jag har min egen dröm...Trots dessa flowmissar och ogiltiga tonerflödar självkänslan i blodcirkulationen
Människan har valmöjligheter men många nonchalerarvissa lever för att jobba, andrar jobbar för att levaman lägger vikten på pengar och sliter på hälsanjag bara ligger och gäspar, låter tiden bestämmaVissa köper en volvo, skaffar hus och familjhar sex en gång i månadensedan super dom till med han från huset intill