I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vägen till fängelset

Vår Hiphop - Lyricism

   

2010-05-12 14:51

vägen till fängelset

ey yo köpte in några billiga slängar// drog till orten beckna vidare dom och känna pengar. tänk att pengar är papper// och papper det är makten// man får kämpa hela natten// och man måste fixa mer kontakter. för kontakter det är viktigt// för jag hustlade dygnet runt och börja fixa para på riktigt. beställde nya kläder och en klocka// hyrde en lägenhet och gatubarnet var nu borta. allt blev bra det rulla på// som ett tåg// mot det blå// gick ner och beckna men viste inte vad som stod på// blev tagen av en man i uniform som var blå// körde mig till ett hus slängde in mig i ett rum som var som ett ute dass gånger 2. dom tog allt mitt brass// fick en liten fucking madrass// på ett is kallt golv// av betong. ställde mig vid galler fönstret och kolla ner på solned gången// har varit här i en månad och förstod att jag var fången. 2 månader har gått och jag är fortfarande kvar i min cell// det börja som en dans men jag blev en mislyckad kriminell. blev helt deprimerad och samtidigt bedövad// i 3 månader och 5 dagar har jag varit frihetsberövad. 4 månader kom jag var kvar i det brinnande helvetet runt mig fanns bara låger// mitt 10de förhör dom fråga ut mig om droger.