Mojo - Åt vilket jävla håll? Nu släpper jag min andra text här. Skriver med ett försök att vara lite samhällskritisk. Men trots allt, jag tycker som jag tycker och ni behöver inte tycka likadant, ganska enkelt.Det känns som att vår planet är på väg mot diketFolk sitter utan mat på bordet; medans andra får panik över viktenMänniskor matar elden för att hålla värmenAndra stukar hjärtat som aldrig glöder igenDär sitter våra ledare och med händerna håller världenVi ger makten åt våra förebilder (till viss gräns)Medan man ser vår framtid bli överdrivenDet känns som att all fokus ligger på invandrarnaMen ständigt läser jag i rubriker om arbetslösa ungaMedia svartmålar och såklart det inandas manJag menar, folk säger ju det man vill höra Tänk er den sits, om en gjorde något så inblandas manMin poäng är, vi snackar strunt när det finns så mycket merMen vi gömmer bakom andra när det stora trycket skerSverige går i seg utveckling till tolerans Känns ganska udda när kungen är så urmäktig och nonchalant På viss sätt är han vårt lands reklampelareVissa är nog för blinda men en dag ser man detNu vill jag inte vara för överkritisk men det känns så falsktAlltså, det är många lata snubbar på tronenKanske samhället känner sig överflitigt med tempo fallDet hänger på en skör tråd, vad händer om man rubbar stolen?Hoppas att Sverige vet bättre och väljer rätt inför detta valJag har ingen rösträtt så jag får bara luta och gäspa braOch hoppas att det blir bättre nästa dag, inget att klaga påJag får låta dagar gå och leva bra som egentligen ingen tjänar påMen jag undrar ändå jämt; vi går någonstans men åt vilket jävla håll?...Konstruktiv kritik, tack!Peace