Samma gamla Det svarta molnet följer efter mig vart jag än gårOch det hjälper inte att resten av denna staden är grå..Jag har fått nog.. här kan jag inte hämta något längreMen livet rusar förbi mig medan jag väntar på nåt bättreVäntar på nått bättre, väntar på nått som aldrig kommerBotten är min plattform för jag nådde aldrig framgångFolk snackar skit hit och dit men jag bryr mig inteDom säger att jag är negativ och har ett cyniskt synsättMen jag är realist, jag har klart för mig och vet min sitsSå låt mig leva mitt liv så kan du leva ditt (okej?)Du kan följa massan, jag? jag har alltid brutit trenderså när du anpassar dig till mallen står jag ut i mängdenApa se, apa gör, dom vill ha bling på sin halsMC's är absade jonkare.. ingen substansMen du kan lita på Stukad, jag har krut i min pennaJag skjuter kulor som får läsaren att njuta av känslanUngdomar är olyckliga i dagens SverigePå olika sätt springer dom runt och jagar glädjeAntidepressiva mediciner gör befolkningen till zombiesDet är pillerna.. det är dom som gör dig konstigLäkare skriver recept på SNRI-tabletterOch symptomet patienterna har förvärras av bieffekterJag känner mig som en fånge utanför murarnaJag vill bara supa mig full och sula en huling manJag vill bara ha lite privatliv när jag pissar på min muggDu vill bara se mitt privatliv när jag pissar i din mugg..Ju mer jag är i systemet ju mer känner jag mig som knarkareJag får inte puffa min holk så jag väljer något starkareLite Oxycontin får mig att sväva på moln..Och det som innan verkade grått blir färgat i blåttRehabiliteringsplaner går skepp rätt åt helveteFråga dom som suttit på behandlingshem och fängelseDom muckar från kåken med en utbildning som kriminellEfter dom suttit av åren är dom ute bara för att åka in igenDet är en ond cirkel, jag lämnas kvar med brevvännerOch så kallade kompisar som bara vill ha gentjänster (pass)
Botten är min plattform för jag nådde aldrig framgång
Och det som innan verkade grått blir färgat i blått